• OMX Baltic0,14%300,36
  • OMX Riga0,97%888,53
  • OMX Tallinn0,1%2 058,29
  • OMX Vilnius0,34%1 198,02
  • S&P 500−0,08%5 975,98
  • DOW 300,23%42 270,71
  • Nasdaq −0,45%19 458,12
  • FTSE 100−0,11%8 782,42
  • Nikkei 225−0,22%38 403,23
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,87
  • GBP/EUR0,00%1,17
  • EUR/RUB0,00%90,45
  • OMX Baltic0,14%300,36
  • OMX Riga0,97%888,53
  • OMX Tallinn0,1%2 058,29
  • OMX Vilnius0,34%1 198,02
  • S&P 500−0,08%5 975,98
  • DOW 300,23%42 270,71
  • Nasdaq −0,45%19 458,12
  • FTSE 100−0,11%8 782,42
  • Nikkei 225−0,22%38 403,23
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,87
  • GBP/EUR0,00%1,17
  • EUR/RUB0,00%90,45
  • 11.07.07, 15:21
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Internetis on vähem rohkem

Internetikülgede sisu puhul kehtib põhimõte - vähem on rohkem.
USA Missouri ülikooli teadlased vaatlesid, kuidas inimesed vaatasid internetikülgedelt pilte ning selgus, et inimesed suutsid rohkem tähelepanu pöörata lehekülgedele, kus valik oli väiksem, vahendas Physorg. Sellel teadmisel võib olla suur mõju nii interneti otsingumootorite, uudisportaalide kui ka netireklaami tulevikule.
"Ükskõik millisel uudisportaali esiküljel on vähemalt poolsada lingitud lugu. See viitab eeldusele, et inimesed justkui ihkaksid suuremat valikut. Kuid meie uuringust selgus, et rohkem võimalusi pole ilmtingimata parem. Pigem võib see panna piiri inimese võimele keskenduda lehekülje sisule," ütles Missouri ülikooli ajakirjandusosakonna professor Kevin Wise.
Katses paluti osalejatel valida netiküljelt kolm pilti, mida nad sooviksid põhjalikumalt vaadata. Ühel juhul piirdus valik kuue väikese pildiga, teisel oli pilte 24.

Artikkel jätkub pärast reklaami

Piltide valiku ajal jälgiti valijate pulssi.
Kui inimese tähelepanu millelegi kinnistus, aeglustus südame löökide arv lühikeseks ajaks. Teadlased leidsid, et neil, kes valisid kuue pildi hulgast, ilmnes selline tähelepanule viitav muudatus südamerütmis. Neil, kes valisid 24 pildi hulgast, sellist muudatust ei esinenud.
Pärast piltide vaatamist üritati ühe segava ülesande abil katseisikute tähelepanu hajutada ning pärast seda pidid nad varem nähtud pilte ära tundma. Need, kes valisid kuue pildi hulgast, olid 99 protsenti täpsed. Suurema valikuga katserühm suutis ära tunda vaid 89 protsenti nähtud piltidest. Samuti oli väiksema valikuga rühm kiirem.
Wise'i sõnul näitab see, et piltide äratundmine on kiirem ja täpsem, kui valik on väiksem. Kui inimene peab kasutama liiga palju vaimujõudu selleks, et pildini jõuda, ei jätku tal enam jõudu selleks, et pilt meelde jätta. "Ühel hetkel on meie aju ülekurnatud ega suuda töödelda uut infot, ilma vana infot ohvriks toomata."
Ta soovitab kaaluda, et netikülgedel oleks väiksem pildivalik, aga sama reegel võib kehtida ka video ja teksti puhul, kuigi seda peab Wise veel vajalikuks edasi uurida.
Uuring ilmus ajakirjas Computers in Human Behavior.

Seotud lood

Äriplaan 2026

Äriplaan 2026

Uurime välja Eesti majanduse arengusuunad 2026. aastal, et ettevõtjatel ja tippjuhtidel oleks, millele tuginedes järgmist aastat planeerida.

Kas eksport ja kaitsetööstuse areng võiksid Eesti majandusele uue käigu sisse aidata? Kuidas näevad Põhjamaade ettevõtjad ja tippjuhid Eesti võimalusi rahvusvahelisel areenil ning kas nad plaanivad siia investeerida? Kuhu investeerivad ning millele tõmbavad pidurit Eesti ettevõtjad? Missugune on riigi äriplaan 2026. aastaks? Kõigile nendele küsimustele saad vastuse 17. septembril Eesti mõjukaimal majanduskonverentsil Äriplaan!

Enda kogemust tulevad Eestisse jagama ülemaailmse ulatusega Rootsi masina- ja metallitööstusettevõte Hanza AB asutaja ja tegevjuht Erik Stenfors ning Telia Company president ja tegevjuht Patrik Hofbauer.

  • Toimumisaeg:
    17.09.2025
  • Alguseni:
    2 k 27 p 14 t
  • Toimumiskoht:
    Tallinn

Hetkel kuum

Podcastid

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Äripäeva esilehele