Harju maakohus tühistas kaubalaev Fiona
sadamast lahkumise istungi, sest möödunud nädalal arestiti laev maksmata
sadamatasude katteks.
Algse plaani järgi oleks Harju maakohtu kohtunik Hannes Olev hakanud täna lahendama Evir Shipping Company Ltd hagi OÜ Vene-Balti Sadam vastu, et merelaev Fiona võiks kohe sadamast välja sõita.
Alates möödunud aasta novembrist kai ääres seisva Fiona sadamatasud lähenevad juba miljonile kroonile. Juuli lõpuks ületasid need 872 000 krooni.Fiona saabus Tallinna Malta lipu all. Laeva agendiks oli toona Nordic Shipping Group. Firma väitel kuulus laev juhatuse liikmetele Oleg Balabanovile ning Vladimir Tarnovskile, ehkki ametlikult oli omanikuks Fiona Shipping Ltd.Tänavu suvel vahetas sadamas seisev Fiona omanikku üsna tavapäratul viisil, sundenampakkumise vormis. Kohtutäitur Mati Kadak varustas seejuures ostja õiendiga, mis lubas tal alustada nö puhta lehena.Laeva kantimisel esindas võlgnikku Vladimir Tarnovski ja ostjat Oleg Balabanov. Ametlikult sai laeva uueks omanikuks Evir Shipping Company Ltd.Tänavu juulis lasi Nordic Shipping Group juba kuid kai ääres seisnud Fiona remontida. Sadamatöötajad kuulsid remondimeestelt, et seejärel kavatseb kaubalaev Tallinnast lahkuda. Ühtlasi ilmnes, et laeva omanikel polegi kavatsust kõiki võlgu enne ära klaarida. Sadamast väljavangerdamiseks tasusid nad vaid viimase arve, pisut üle 90 000 krooni.Juba mõnda aega tühjade lubadustega solgutatud Vene-Balti Sadam pöördus augusti teises pooles kohtusse, et Kadaku korraldatud enampakkumine tühistataks. Kohtunik Maire Lukk arestis Fiona möödunud kolmapäeval.Esimest korda arestis kohus Fiona möödunud aasta novembris koos väiksema kaubalaevaga Isis, mis müüdi tänavu aprillis. Laevade omanikud võlgnesid meremeestele 2,9 miljonit krooni palgaraha.