Tihenevast konkurentsist ja suurest
töörügamisest väsinud firmaomanikel on praegu soodne aeg oma firma müüki panna,
sest rikkaid kosilasi turul jagub ja küsida saab head hinda.
Suvel oma puhastusettevõtte Virtin ära müünud Ülle Mäede sõnul tuleb oma ettevõtte müügil rahalisele poolele lisaks arvestada ka emotsioone, kirjutas Äripäeva lisa Juhtimine. “Naisele on enda ülesehitatud ettevõtte müük võrdne tütre mehelepanekuga. Aga iga ema peab arvestama, et kord läheb tütar niikuinii kodust ära ja parem on omalt poolt teha kõik, et ta hea mehe saaks. Mina leidsin enda ettevõttele jõuka välismaa kosilase, kellega olin väga rahul,” lisab Ülle Mäede naljatades.
Mäede soovitab enne müüki põhjalikult ostja tausta uurida.
“Õnneks minul ostjaga vedas. Rääkisime pakkumise teinud suure Taani puhastuskontserniga ISS (tollal oli see küll veel ESSi nime all) ühte keelt. Uurisin enne põhjalikult selle ettevõtte eesmärke, filosoofiat ja juhtimist ning need langesid suures osas kokku minu enda väärtustega, olin valmis ligi 200 töötajat ja pikaajalised kliendid nende kätesse usaldama.”
Artikkel jätkub pärast reklaami
Sellel turul töötab ka palju FIEsid ja väikeettevõtjaid, kellel on väiksemad üldkulud ja kes on nõus madalama teenustasuga.” Seetõttu saavadki Eesti
puhastusteenuste turul paremini hakkama kas suured ettevõtted, kes teenivad mahtude pealt, või väikesed, kes on leidnud oma väikeseturuniši. “Minu ettevõte oli just sellises staadiumis, mil pidin otsustama, kas investeerida oluliselt rohkem ja müüa teenust agressiivselt või leidajõukas kosilane, kes suudaks pakkuda töötajatele ja klientidele võrreldavaid või paremaid võimalusi. Kuna valdkond oli minu jaoks ennast ammendanud, valisin viimase ega ole siiani oma otsust kahetsenud.” Ülle Mäedel pole selleks aegagi. Pärast müüki sukeldus ta kohe uude ärisse – koos äripartneriga peab ta sisustussalongi Medina, mis toob Marokost Eestisse eksklusiivseid sisustuskaupu ja firmakingitusi.