• OMX Baltic0,36%301,09
  • OMX Riga0,11%893,94
  • OMX Tallinn0,29%2 074,65
  • OMX Vilnius0,64%1 210,13
  • S&P 5000,83%6 279,35
  • DOW 300,77%44 828,53
  • Nasdaq 1,02%20 601,1
  • FTSE 100−0,32%8 795,34
  • Nikkei 2250,06%39 810,88
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%92,92
  • OMX Baltic0,36%301,09
  • OMX Riga0,11%893,94
  • OMX Tallinn0,29%2 074,65
  • OMX Vilnius0,64%1 210,13
  • S&P 5000,83%6 279,35
  • DOW 300,77%44 828,53
  • Nasdaq 1,02%20 601,1
  • FTSE 100−0,32%8 795,34
  • Nikkei 2250,06%39 810,88
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%92,92
  • 08.11.07, 12:47
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Mp3-mängijaga külmik ei ole innovatsioon

InnoA kaaslooja Rogier van Kralingen arvab, et igaüks peab looma oma innovatsiooni protsessi, mille eesmärk ei ole jaburusi kokku panna vaid lisaväärtust luua.
„Äride suurim väljakutse on rahavoogude tekitamine või suurendamine. Kuid seda on raske teha, kuna tarbijad on segaduses. Näiteks kuidas valida turul oleva 600 digikaamera vahel?,“ selgitas ta Eesti Innovatsiooni Aastakonverentsil INNOESTONIA ettevõtjate rasket saatust.
Kralingeni sõnul on oluline luua lisaväärtust. „Näiteks taksojuht New Yorgis saab 28 000 dollarit tippi aastas, sest ta on innovaatiline ja pakub lisaväärtust. Ta annab reisijale ajalehte lugeda, pakub puuvilju ja lubab ise raadiojaama valida,“ tõi ta näite pisikesest innovatsioonist.
„Juhid suudavad kulusid kärpida, konkurente üle osta, välisturge vallutada, kuid orgaanilise kasvu saavutamine on segaduses raske. Näiteks Philipsil kulus uudse kohvimasina loomiseks kaheksa aastat, Bocsh kopeeris selle kolme kuuga,“ tõi ta näite.

Artikkel jätkub pärast reklaami

Kralingeni sõnul teevad ettevõtted lausa naeruväärseid asju, et olla innovaatiline. „Näiteks 72 tunni deodorant, kuid kas keegi meist suudaks olla pesemata nii kaua? Šveitsi armeenuga, nuga küll on aga lõigata on sellega ebamugav. Viimase aja parim näide on mp3-mängijaga külmik. Mp3-mängija peaks olema väike aga külmik on suur,“ lisas ta. 80% innovaatoritest ei ole edukad.
Kralingeni sõnul on innovatsiooniks vaja lisaks uue asja välja mõtlemisele inimestele ka kasulikku lisaväärtust anda. „Näiteks Mercedes ehitas Smardi, mis sobib ideaalselt linnainimesele, võtab vähe ruumi jne. Kuid kahjuks eksisid nad teelt ja tegid Smardist neljaukselise versiooni, mis ei erinenud tavalisest väikeautost. Nad kaotasid oma innovaatilise eelise,“ arvas Kralingen.

Seotud lood

Äriplaan 2026

Äriplaan 2026

Uurime välja Eesti majanduse arengusuunad 2026. aastal, et ettevõtjatel ja tippjuhtidel oleks, millele tuginedes järgmist aastat planeerida.

Kas eksport ja kaitsetööstuse areng võiksid Eesti majandusele uue käigu sisse aidata? Kuidas näevad Põhjamaade ettevõtjad ja tippjuhid Eesti võimalusi rahvusvahelisel areenil ning kas nad plaanivad siia investeerida? Kuhu investeerivad ning millele tõmbavad pidurit Eesti ettevõtjad? Missugune on riigi äriplaan 2026. aastaks? Kõigile nendele küsimustele saad vastuse 17. septembril Eesti mõjukaimal majanduskonverentsil Äriplaan!

Enda kogemust tulevad Eestisse jagama ülemaailmse ulatusega Rootsi masina- ja metallitööstusettevõte Hanza AB asutaja ja tegevjuht Erik Stenfors ning Telia Company president ja tegevjuht Patrik Hofbauer.

  • Toimumisaeg:
    17.09.2025
  • Alguseni:
    2 k 12 p 20 t
  • Toimumiskoht:
    Tallinn

Hetkel kuum

Podcastid

Tagasi Äripäeva esilehele