• OMX Baltic0,22%300,68
  • OMX Riga0,06%893,52
  • OMX Tallinn0,12%2 071,16
  • OMX Vilnius0,3%1 206,04
  • S&P 5000,83%6 279,35
  • DOW 300,77%44 828,53
  • Nasdaq 1,02%20 601,1
  • FTSE 1000,00%8 822,91
  • Nikkei 2250,06%39 810,88
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%92,85
  • OMX Baltic0,22%300,68
  • OMX Riga0,06%893,52
  • OMX Tallinn0,12%2 071,16
  • OMX Vilnius0,3%1 206,04
  • S&P 5000,83%6 279,35
  • DOW 300,77%44 828,53
  • Nasdaq 1,02%20 601,1
  • FTSE 1000,00%8 822,91
  • Nikkei 2250,06%39 810,88
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%92,85
  • 13.11.07, 00:00
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Miks koolitustest pole mingit kasu?

Korraldatakse nii motivatsiooni parandavaid kui ka praktiliste oskuste arendamisele suunatud koolitusi. Miks aga teeninduse tase muutub sellest hoolimata järjest kehvemaks?
Sebe bussijuht, ajanud segamini väljumisaja ning seetõttu peaaegu kliendi bussist maha jätnud, ei vabanda eksituse pärast, selle asemel käratab ta "hilinejale", et see eest ära kaoks, kuna blokeerib nägemisulatust kõrvalaknast.
Kodupoes Rimis on igal õhtul vähemalt veerandtunnised kassajärjekorrad. Kui kannatlik ostja on suutnud selle vapralt ära seista, lõpetab poeelamuse tummteenindus. Klienditeenindaja lööb asjad sõnagi lausumata kassaaparaadist läbi, summa - kui soovi on - saab tabloolt järele vaadata.

Artikkel jätkub pärast reklaami

Trollid sõidavad lõpp-peatusest välja graafiku mõttes täiesti suvalisel ajal, küll aga ootab trollijuht ära hetke, mil näeb kedagi trolli poole jooksmas, et siis vahetult enne kiirustaja jõudmist uksed sulgeda ja sõitma hakata. Sest ega klient pole see, kelle järgi oma tegemisi seada. Seega, kuhu on kadunud elementaarne viisakus? Hoolimata pidevast koolitusrahade "raiskamisest"?
Mitmed koolitajad on öelnud, et inimesed on ülekoolitatud. Seda hetkeni, mil kursuste nimede loetlemise asemel palutakse praktiliste harjutustega teadmisi rakendada. Siis selgub, et peale pealkirja ei ole koolitusest midagi meelde jäänud, ei teata ka põhitõdesid. Või kui teatakse, ei järgita. Ilmselt vajab töötaja oskuste treenimist, et viia konkreetne teadmine käelise oskuse ehk lihasmälu tasemele, sest täiskasvanu õpib ainult läbi praktilise kogemuse.
Ka on koolitajad arvanud, et hästi õnnestub vaid tegevus, mis endalegi midagi positiivset pakub. Ja organisatsioonis, kus iga töötaja tunneb ennast vajaliku osana ettevõttest. Kuidas teha nii, et tavaklienti, ilma et teenindaja kahtlustaks testostu või kontrolli, koheldaks normaalselt? Kas abiks oleks piits pideva kontrolli näol või präänik preemiana, mis motiveerib? Või ei aita enam miski?

Seotud lood

Äriplaan 2026

Äriplaan 2026

Uurime välja Eesti majanduse arengusuunad 2026. aastal, et ettevõtjatel ja tippjuhtidel oleks, millele tuginedes järgmist aastat planeerida.

Kas eksport ja kaitsetööstuse areng võiksid Eesti majandusele uue käigu sisse aidata? Kuidas näevad Põhjamaade ettevõtjad ja tippjuhid Eesti võimalusi rahvusvahelisel areenil ning kas nad plaanivad siia investeerida? Kuhu investeerivad ning millele tõmbavad pidurit Eesti ettevõtjad? Missugune on riigi äriplaan 2026. aastaks? Kõigile nendele küsimustele saad vastuse 17. septembril Eesti mõjukaimal majanduskonverentsil Äriplaan!

Enda kogemust tulevad Eestisse jagama ülemaailmse ulatusega Rootsi masina- ja metallitööstusettevõte Hanza AB asutaja ja tegevjuht Erik Stenfors ning Telia Company president ja tegevjuht Patrik Hofbauer.

  • Toimumisaeg:
    17.09.2025
  • Alguseni:
    2 k 11 p 13 t
  • Toimumiskoht:
    Tallinn

Hetkel kuum

Podcastid

Tagasi Äripäeva esilehele