• OMX Baltic0,14%300,36
  • OMX Riga0,97%888,53
  • OMX Tallinn0,1%2 058,29
  • OMX Vilnius0,34%1 198,02
  • S&P 500−0,22%5 967,84
  • DOW 300,08%42 206,82
  • Nasdaq −0,51%19 447,41
  • FTSE 100−0,2%8 774,65
  • Nikkei 225−0,22%38 403,23
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,87
  • GBP/EUR0,00%1,17
  • EUR/RUB0,00%90,3
  • OMX Baltic0,14%300,36
  • OMX Riga0,97%888,53
  • OMX Tallinn0,1%2 058,29
  • OMX Vilnius0,34%1 198,02
  • S&P 500−0,22%5 967,84
  • DOW 300,08%42 206,82
  • Nasdaq −0,51%19 447,41
  • FTSE 100−0,2%8 774,65
  • Nikkei 225−0,22%38 403,23
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,87
  • GBP/EUR0,00%1,17
  • EUR/RUB0,00%90,3
  • 18.12.07, 11:18
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Iseenda guugeldamine kogub populaarsust

Iseenda kohta Google’ist info otsimine muutub üha populaarsemaks. Samuti tehakse päringuid sõprade, kolleegide ja muidugi ka uute huvipakkuvate vastassoo esindajate kohta.
Pew Interneti ja American Life Projecti läbiviidud uurimusest selgus, et 47 protsenti USA täiskasvanud internetikasutajaist on otsinud enda kohta Google’ist või mõnest muust otsingumootorist. Telefoniküsitlusele vastas kokku 1623 inimest, teatas AP.
Võrreldes 2002 aastaga on see näitaja suurenenud üle kahe korra, toona oli end guugeldanud 22 protsenti vastanuist. Pew’ vanemuurija Mary Madden on aga isegi üllatunud, et kasv pole olnud veelgi kiirem. „Number on küll kahekordistunud, kuid siiski ei ole üle poole internetikasutajaist kunagi selle peale tulnud, et enda nimi otsingumootorisse trükkida,” ütles ta.
Iseenda kohta internetist info otsinud olid keskmisest nooremad ning kõrgema haridusega. Lisaks tunnistasid inimesed, et otsivad sageli infot mõne teise inimese kohta. Enamasti on selleks kuulsused, kuid mõnikord ka vanad tuttavad, kellega on kontakt kadunud.

Artikkel jätkub pärast reklaami

Ehkki mehed ja naised on võrdselt agarad iseenda guugeldamises, on naised selgelt enam huvitatud kallima kohta internetist info otsimisest.
Enamikel juhtudel on otsingud teiste inimeste kohta üsna süütu iseloomuga, seisnedes peamiselt kontaktivahendite otsimises, kuid kolmandikul juhtudest ollakse huvitatud ka inimeste eraelulistest üksikasjadest.
Väga vähesed küsitletutest ütlesid, et otsivad iseenda kohta infot sageli – kolm neljandikku mainis, et on iseend guugeldanud vaid korra või paar. Enamasti on otsingu tulemused inimeste arvates õiged. Kõigest neli protsenti leidis ebatäpseid või piinlikkust tekitavaid andmeid.

Seotud lood

Äriplaan 2026

Äriplaan 2026

Uurime välja Eesti majanduse arengusuunad 2026. aastal, et ettevõtjatel ja tippjuhtidel oleks, millele tuginedes järgmist aastat planeerida.

Kas eksport ja kaitsetööstuse areng võiksid Eesti majandusele uue käigu sisse aidata? Kuidas näevad Põhjamaade ettevõtjad ja tippjuhid Eesti võimalusi rahvusvahelisel areenil ning kas nad plaanivad siia investeerida? Kuhu investeerivad ning millele tõmbavad pidurit Eesti ettevõtjad? Missugune on riigi äriplaan 2026. aastaks? Kõigile nendele küsimustele saad vastuse 17. septembril Eesti mõjukaimal majanduskonverentsil Äriplaan!

Enda kogemust tulevad Eestisse jagama ülemaailmse ulatusega Rootsi masina- ja metallitööstusettevõte Hanza AB asutaja ja tegevjuht Erik Stenfors ning Telia Company president ja tegevjuht Patrik Hofbauer.

  • Toimumisaeg:
    17.09.2025
  • Alguseni:
    2 k 25 p 9 t
  • Toimumiskoht:
    Tallinn

Hetkel kuum

Podcastid

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Äripäeva esilehele