• OMX Baltic−0,58%300,53
  • OMX Riga0,07%894
  • OMX Tallinn−0,35%2 073,78
  • OMX Vilnius0,04%1 201,54
  • S&P 500−0,11%6 198,01
  • DOW 300,91%44 494,94
  • Nasdaq −0,82%20 202,89
  • FTSE 1000,22%8 804,28
  • Nikkei 225−0,56%39 762,48
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,17
  • EUR/RUB0,00%92,64
  • OMX Baltic−0,58%300,53
  • OMX Riga0,07%894
  • OMX Tallinn−0,35%2 073,78
  • OMX Vilnius0,04%1 201,54
  • S&P 500−0,11%6 198,01
  • DOW 300,91%44 494,94
  • Nasdaq −0,82%20 202,89
  • FTSE 1000,22%8 804,28
  • Nikkei 225−0,56%39 762,48
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,17
  • EUR/RUB0,00%92,64
  • 20.02.08, 10:33
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Üle kolmandiku ARKis juhiloa taotlejatest juhib enne eksamit juhtimisõiguseta autot

Esmaste juhilubade taotlejate hulgas on ligi 60% neid, kelle juhtimiskogemus piirdub üksnes õppesõiduga, kuid ligikaudu 30% küsitletuist on enne eksameid teinud ka üksikuid iseseisvaid sõite juhina ning pisut üle 10% esmaste juhilubade taotlejatest on sõitnud juba kas sageli või lausa pikemat aega juhina.
ARK siseauditi ja järelevalve osakond korraldas möödunud aasta oktoobris autokooli lõpetanute ja ARK liiklusteooria eksamitel osalenute seas tagasisideküsitluse, mille eesmärgiks oli uurida mootorsõiduki juhtimisõiguse taotlejate koosseisu, nende rahulolu autokoolide õppekavaga ja autokoolide tegevusega ning nende arvamust juhilubade taotlemisprotsessist, teatas ARK.
Tulemustest selgus, et probleemiks on sõiduki juhtimine juhtimisõigust omamata. Kui esmaste juhilubade taotlejaist juhib mootorsõidukit enne ARK eksameid pidevalt ligikaudu 1/5 juhiloa taotlejaist, siis kõigist ARK liikluseksamitele tulnud alaealistest juhib mootorsõidukit ilma juhtimisõigust omamata 33% juhiluba taotlevatest alaealistest.
Esmaste juhilubade taotlejaist on sage või pidev juhtimiskogemus 22% meestest ja 7% naistest – ligi 1/5 juhiloa taotlejaist juhib mootorsõidukit liikluses enne ARK eksameid ilma juhtimisõigust omamata.

Artikkel jätkub pärast reklaami

Juhiloa taotlejate sõidukogemusele osutab ka sõiduki omamine või kasutamine. Kui sõiduki omamine juhiloa täiendavate kategooriate taotlejatel pole midagi tähelepanuväärset, siis märkimisväärne on, et esmase juhiloa taotlejatest l7% omas mootorsõidukit juba enne ARK eksamitele tulemist. Vastanuist 13% väidab, et nad sõidavad enne juhilubade saamist kellegi teise mootorsõidukiga.
ARK eksamiosakonna juhataja Toivo Kanguri sõnul kinnitavad küsitluse tulemused seda, et Eesti liikluskultuuri probleem on sotsiaal-psühholoogiline ning selle parandamiseks tuleb alustada eelkõige kodusest kasvatusest.
Küsimustik esitati ARK liiklusteooria eksamil ja see paluti täita pärast eksami sooritamist. Küsimustikule vastanud on anonüümsed ja vastamine oli rangelt vabatahtlik. Üle riigi osales küsitluses 749 inimest.

Seotud lood

Äriplaan 2026

Äriplaan 2026

Uurime välja Eesti majanduse arengusuunad 2026. aastal, et ettevõtjatel ja tippjuhtidel oleks, millele tuginedes järgmist aastat planeerida.

Kas eksport ja kaitsetööstuse areng võiksid Eesti majandusele uue käigu sisse aidata? Kuidas näevad Põhjamaade ettevõtjad ja tippjuhid Eesti võimalusi rahvusvahelisel areenil ning kas nad plaanivad siia investeerida? Kuhu investeerivad ning millele tõmbavad pidurit Eesti ettevõtjad? Missugune on riigi äriplaan 2026. aastaks? Kõigile nendele küsimustele saad vastuse 17. septembril Eesti mõjukaimal majanduskonverentsil Äriplaan!

Enda kogemust tulevad Eestisse jagama ülemaailmse ulatusega Rootsi masina- ja metallitööstusettevõte Hanza AB asutaja ja tegevjuht Erik Stenfors ning Telia Company president ja tegevjuht Patrik Hofbauer.

  • Toimumisaeg:
    17.09.2025
  • Alguseni:
    2 k 14 p 18 t
  • Toimumiskoht:
    Tallinn

Hetkel kuum

Podcastid

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Äripäeva esilehele