• OMX Baltic−0,44%301,07
  • OMX Riga−0,61%881,51
  • OMX Tallinn−0,18%2 063,36
  • OMX Vilnius0,18%1 194,64
  • S&P 500−0,03%5 980,87
  • DOW 30−0,1%42 171,66
  • Nasdaq 0,13%19 546,27
  • FTSE 1000,11%8 843,47
  • Nikkei 2250,9%38 885,15
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,87
  • GBP/EUR0,00%1,17
  • EUR/RUB0,00%90,12
  • OMX Baltic−0,44%301,07
  • OMX Riga−0,61%881,51
  • OMX Tallinn−0,18%2 063,36
  • OMX Vilnius0,18%1 194,64
  • S&P 500−0,03%5 980,87
  • DOW 30−0,1%42 171,66
  • Nasdaq 0,13%19 546,27
  • FTSE 1000,11%8 843,47
  • Nikkei 2250,9%38 885,15
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,87
  • GBP/EUR0,00%1,17
  • EUR/RUB0,00%90,12
  • 08.04.08, 17:55
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Ministeerium: Soome vedajad võivad hakata Eestisse tütarettevõtteid registreerima

Majandus- ja kommunikatsiooniministeeriumi veondus- ja liiklustalituse juhataja Priit Vene arvab, et Soome veoturu avanemisega võivad Soome vedajad hakata Eestisse tütarettevõtteid registreerima.
"Kuna piirangute kadumine võimaldab Eesti vedajatel hakata pakkuma teenust Soome autokaubaveo siseturul, siis ilmselt teatud määral on Soome vedajatel põhjust oodata tihenevat konkurentsi. Väga raske on hetkel öelda, kui suures mahus suudavad Eesti vedajad Soome siseturul teenust pakkuma hakata. Silmas tuleb pidada asjaolu, et autokaubaveoteenust Soome siseturul saab osutada ainult ajutisel põhimõttel, st vedude iseloom ei tohi olla püsiv ja regulaarne," rääkis Vene.
Samas märkis ta, et olemasolev ELi kabotaažvedude praktika on näidanud, et sõltuvalt liikmesriigist ei ületa kabotaažvedude osakaal riigisisestest vedudest 2-3%.
Vene tõi välja, et muudatus võib hoopis Soome ettevõtteid siia tuua. "Senise ELi praktika põhjal võiks oodata ka mõningate Soome vedajate tütarettevõtete registreerimist Eestis, kelle veoteenus oleks siiski ennekõike suunatud Soome turule," rääkis ta, lisades, et näiteks kabotaažvedude liberaliseerimisel nn ELi vanade liikmesriikide vahel täheldas Suurbritannia transpordiministeerium, et nende ettevõtted hakkasid ennast registreerima Luxembourgis sealse soodsama maksupoliitika tõttu.

Artikkel jätkub pärast reklaami

Seotud lood

Äriplaan 2026

Äriplaan 2026

Uurime välja Eesti majanduse arengusuunad 2026. aastal, et ettevõtjatel ja tippjuhtidel oleks, millele tuginedes järgmist aastat planeerida.

Kas eksport ja kaitsetööstuse areng võiksid Eesti majandusele uue käigu sisse aidata? Kuidas näevad Põhjamaade ettevõtjad ja tippjuhid Eesti võimalusi rahvusvahelisel areenil ning kas nad plaanivad siia investeerida? Kuhu investeerivad ning millele tõmbavad pidurit Eesti ettevõtjad? Missugune on riigi äriplaan 2026. aastaks? Kõigile nendele küsimustele saad vastuse 17. septembril Eesti mõjukaimal majanduskonverentsil Äriplaan!

Enda kogemust tulevad Eestisse jagama ülemaailmse ulatusega Rootsi masina- ja metallitööstusettevõte Hanza AB asutaja ja tegevjuht Erik Stenfors ning Telia Company president ja tegevjuht Patrik Hofbauer.

  • Toimumisaeg:
    17.09.2025
  • Alguseni:
    2 k 29 p 8 t
  • Toimumiskoht:
    Tallinn

Hetkel kuum

Podcastid

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Äripäeva esilehele