• OMX Baltic−0,44%301,07
  • OMX Riga−0,61%881,51
  • OMX Tallinn−0,18%2 063,36
  • OMX Vilnius0,18%1 194,64
  • S&P 5000,31%6 001,25
  • DOW 300,22%42 309,86
  • Nasdaq 0,49%19 615,95
  • FTSE 1000,11%8 843,47
  • Nikkei 2250,9%38 885,15
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,87
  • GBP/EUR0,00%1,17
  • EUR/RUB0,00%90,21
  • OMX Baltic−0,44%301,07
  • OMX Riga−0,61%881,51
  • OMX Tallinn−0,18%2 063,36
  • OMX Vilnius0,18%1 194,64
  • S&P 5000,31%6 001,25
  • DOW 300,22%42 309,86
  • Nasdaq 0,49%19 615,95
  • FTSE 1000,11%8 843,47
  • Nikkei 2250,9%38 885,15
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,87
  • GBP/EUR0,00%1,17
  • EUR/RUB0,00%90,21
  • 08.04.08, 16:04
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Parts: Eesti toetab rahvusvahelise veoseturu korrastamist

Majandus- ja kommunikatsiooniminister Juhan Parts ütles eile Luxembourgis Euroopa Liidu ministrite transpordi-, telekommunikatsiooni ja energeetikanõukogus sõna võttes, et autoveo-ettevõtjatele peab olema tagatud aus konkurents kogu Euroopa Liidus.
Parts ütles nõukogus Eesti seisukohti esitades, et Eesti toetab üldjoontes rahvusvahelisele veoseveoturule juurdepääsemiseks ühiseeskirjade paika panemist, ent peab sisevedudele kehtestatud piiranguid ülearusteks. Siiski on Eesti valmis otsima kompromissi, teatas majandus- ja kommunikatsiooniministeerium.
”Oma varasemates seisukohtades oleme toetanud lähenemist, mille kohaselt võiks kabotaažvedudele kehtestada ainult ajalisi piiranguid, piiramata seejuures vedude arvu. Kompromissi saavutamiseks võime toetada mitme liberaalsemat käsitlust toetava liikmesriigi arvamust, et määruses nimetatud kolme kabotaažvedu võiks teostada transiidi korras läbitavates liikmesriikides, kui sõiduk on tagasisõidul mööda lühimat marsruuti oma koduriiki,“ ütles Parts.
Praegu on siseriiklikud veod Euroopa Liidu tasemel reguleerimata ning iga liikmesriik on ise otsustanud, kas ja kuivõrd ta oma vedudeturu avab. Eesti on oma veoseturu avanud neile liikmesriikidele, kes on seda samuti teinud.

Artikkel jätkub pärast reklaami

Euroopa Parlamendi ja nõukogu ettepaneku kohaselt tuleks kehtestada rahvusvahelisele autoveoturule pääsemist käsitlevad ühiseeskirjad. Eelnõu reguleerib ka kabotaažvedusid ehk ühe liikmesriigi transpordiettevõtte autovedusid teise liikmesriigi territooriumil. Eelnõu järgi tohib veok teha teise Euroopa Liidu liikmesriigi territooriumil kolm sisevedu seitsme päeva jooksul. Eesti on arvamusel, et sellised piirangud tekitavad täiendavat bürokraatiat, muudavad kontrolli keerulisemaks, vähendavad veondusturu paindlikkust ja on tervikuna vastuolus ühisturu eesmärkidega.

Seotud lood

Äriplaan 2026

Äriplaan 2026

Uurime välja Eesti majanduse arengusuunad 2026. aastal, et ettevõtjatel ja tippjuhtidel oleks, millele tuginedes järgmist aastat planeerida.

Kas eksport ja kaitsetööstuse areng võiksid Eesti majandusele uue käigu sisse aidata? Kuidas näevad Põhjamaade ettevõtjad ja tippjuhid Eesti võimalusi rahvusvahelisel areenil ning kas nad plaanivad siia investeerida? Kuhu investeerivad ning millele tõmbavad pidurit Eesti ettevõtjad? Missugune on riigi äriplaan 2026. aastaks? Kõigile nendele küsimustele saad vastuse 17. septembril Eesti mõjukaimal majanduskonverentsil Äriplaan!

Enda kogemust tulevad Eestisse jagama ülemaailmse ulatusega Rootsi masina- ja metallitööstusettevõte Hanza AB asutaja ja tegevjuht Erik Stenfors ning Telia Company president ja tegevjuht Patrik Hofbauer.

  • Toimumisaeg:
    17.09.2025
  • Alguseni:
    2 k 29 p 13 t
  • Toimumiskoht:
    Tallinn

Hetkel kuum

Podcastid

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Äripäeva esilehele