• OMX Baltic−0,44%301,07
  • OMX Riga−0,61%881,51
  • OMX Tallinn−0,18%2 063,36
  • OMX Vilnius0,18%1 194,64
  • S&P 500−0,03%5 980,87
  • DOW 30−0,1%42 171,66
  • Nasdaq 0,13%19 546,27
  • FTSE 1000,11%8 843,47
  • Nikkei 2250,9%38 885,15
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,87
  • GBP/EUR0,00%1,17
  • EUR/RUB0,00%90,12
  • OMX Baltic−0,44%301,07
  • OMX Riga−0,61%881,51
  • OMX Tallinn−0,18%2 063,36
  • OMX Vilnius0,18%1 194,64
  • S&P 500−0,03%5 980,87
  • DOW 30−0,1%42 171,66
  • Nasdaq 0,13%19 546,27
  • FTSE 1000,11%8 843,47
  • Nikkei 2250,9%38 885,15
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,87
  • GBP/EUR0,00%1,17
  • EUR/RUB0,00%90,12
  • 08.04.08, 15:38
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Soome avas siseturu ka Eesti vedajatele

Soome-siseseid kaubavedusid võivad alates 1. maist pakkuda ka Euroopa Liidu uutest liikmesriikidest pärit veoautod, sh Eesti vedajad.
Soome transpordi- ja kommunikatsiooniministeerium otsustas möödunud nädala lõpus, et ei pikenda 1. maist Euroopa Liidu Kesk- ja Ida-Euroopa liikmesriikide ettevõtetele veoteenustele kehtestatud piiranguid.
1. maist võivad Soome siseturul veoteenuseid pakkuda ka Eesti, Läti, Leedu, Poola, Slovakkia, Tšehhi ja Ungari ettevõtted, mis ei ole Soomes registreeritud.
Kuna aga Euroopa Liidus on selliste nn kabotaažvedude tegemine lubatud vaid ajutiselt ja pikaajalisi veolepinguid sõlmida ei tohi, siis ei karda ministeerium, et turu avamisest tekiks suuremat teenusepakkujate sissevoolu.

Artikkel jätkub pärast reklaami

Konkurentsi pärast on Soomes mures olnud ennekõike kohalikud veoettevõtjad, kelle sõnul on Euroopa Liidu uutes liikmesriikides veoteenused madalate palgakulude tõttu palju odavamad kui Soomes.
Praegu koostab Soome transpordi- ja kommunikatsiooniministeerium muudatuste mõju turule. Et konkurentsiolukorda mitte halvendada, kavatseb ministeerium kaaluda võimalust kehtestada ka sisevedudele sarnased reeglid kui välisvedudele.
Euroopa Liidus on praegu valmimas seaduseelnõu, millega kehtestatakse kõikidele liidu liikmesriikide kabotaažvedudele ühesugused reeglid. Selle kohaselt peaks tulevikus olema lubatud kolme veo korraldamine seitsme päeva jooksul alates välissõiduki riiki saabumisest.

Seotud lood

Äriplaan 2026

Äriplaan 2026

Uurime välja Eesti majanduse arengusuunad 2026. aastal, et ettevõtjatel ja tippjuhtidel oleks, millele tuginedes järgmist aastat planeerida.

Kas eksport ja kaitsetööstuse areng võiksid Eesti majandusele uue käigu sisse aidata? Kuidas näevad Põhjamaade ettevõtjad ja tippjuhid Eesti võimalusi rahvusvahelisel areenil ning kas nad plaanivad siia investeerida? Kuhu investeerivad ning millele tõmbavad pidurit Eesti ettevõtjad? Missugune on riigi äriplaan 2026. aastaks? Kõigile nendele küsimustele saad vastuse 17. septembril Eesti mõjukaimal majanduskonverentsil Äriplaan!

Enda kogemust tulevad Eestisse jagama ülemaailmse ulatusega Rootsi masina- ja metallitööstusettevõte Hanza AB asutaja ja tegevjuht Erik Stenfors ning Telia Company president ja tegevjuht Patrik Hofbauer.

  • Toimumisaeg:
    17.09.2025
  • Alguseni:
    2 k 29 p 8 t
  • Toimumiskoht:
    Tallinn

Hetkel kuum

Podcastid

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Äripäeva esilehele