Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Milline turundus töötab?

    Aasta alguses korraldas turundusagentuur Inorek & Grey uuringu Eesti 300 ja Taani 500 suurima turunduseelarvega ettevõtte hulgas, vastajateks firmade turundus-, müügi- ja tegevjuhid. Tulemustest selgub, et Eesti ja Taani turundajate arusaamad brändi edukuse ning turunduskommunikatsiooni efektiivsuse hindamisest erinevad. Kui teismeeas Eesti turunduses nähakse efektiivsust ennekõike heades müügitulemustes, siis küpsemas Taani turunduses peetakse tulemuslikuks pigem sellist turunduskommunikatsiooni, mis kasvatab brändi tuntust ja väärtust.
    Ei saa küll väita, et Taani ettevõtted oleksid orienteeritud mingisse kaugesse tulevikku seatud eesmärkidele, nendegi hinnangutes on jooksval müügitulemusel tähtis roll. Lihtsalt hoitakse tasakaalu eri kriteeriumite vahel, pidades määravaks ennekõike brändi positsiooni ja arengut väljendavaid näitajaid. 79 protsendil Taani firmadest on kasutusel kindlad mõõdikud ning nad korraldavad uuringuid tavaliselt kaks korda aastas.
    Peamiseks turundustegevuse efektiivsuse näitajaks peetakse Eesti firmades müügitulemust (80%). Vähem oluline on eestlaste arvates turu-uuringute info (58%), kuni uuringutulemusi on raske tõlgendada. Peaaegu sama palju kui uuringuid, usaldatakse kolleegide-sõprade ning juhatuse subjektiivset hinnangut. Taani firmades on turu-uuringud palju olulisemal kohal. 81 protsenti firmadest tähtsustab turu-uuringute tulemusi rohkem kui müüginumbreid. Eestis ei mõõda tulemusi 12 protsenti firmadest, Taanis on see protsent kõigest 4,7.
    Eesti firmad eelistavad telefoniküsitlusi ning silmast-silma intervjuusid, sest uuringuid tehakse tavaliselt kord aastas ning korraga soovitakse saada võimalikult palju infot. Taanis on kõige populaarsemad internetiküsitlused (44%) ning enam kui pooled firmadest teevad uuringuid kaks korda aastas või tihedamini. Mis määrab brändi edu? Nii Eestis kui ka Taanis hinnatakse seda eelkõige lojaalsete kasutajate arvu põhjal. Eestis peetakse oluliseks ka üldist spontaanset tuntust, Taanis pigem Top of Mind'i.
    Uuringuvajaduse üle otsustab nii Eestis kui ka Taanis peamiselt turundusmeeskond, kuid 30% vastanud Eesti firmadest on tegevjuhil otsustav sõna. 81% Taani firmades on otsustamisõigus turundusjuhil.
    Kuidas oleks otstarbekas turunduse efektiivsust mõõta? Ajal, mil kommunikatsioon tähendab järjest vähem traditsioonilist reklaami ja järjest enam eri kanalitest saabuvaid kaleidoskoopilisi sõnumikilde, suureneb vajadus hinnata brändi positsiooni tihedamini kui kord aasta või paari jooksul korraldatava uuringuga.
    Ehkki müügitulemusi oleks mugav kasutada, ei anna need pilti brändi positsioonist ega tervisest. Ka ei aita mineviku müük mingil moel ennustada tulevasi tulemusi, pikemaajalised plaanid saab ehitada vaid brändi arengule.
    Meie küsitluse andmeil peab suur osa Eesti ja Taani turundajaid brändi tuntust, kasutust, lojaalsust ja eelistust mõõtvat positsiooniuuringut oma vajadustele kohaseks ning turuolukorrast ülevaate saamiseks piisavaks.
    Seega on otstarbekas hinnata turundusefektiivsust brändi parameetrite järgi ning jälgida brändi positsiooni pigem pealiskaudsemalt, aga sagedamini. Mitte kord, vaid neli korda aastas, mitte süvaanalüüsiga, vaid kontrollides, kas näiteks müüginumbrite kasvu taga on tarbija hoiakute muutus või nipitades saadud, lühiajaline ja kopeeritav müügiedu.
  • Hetkel kuum
Kairit Kall: kvantiteedimajandusest kvaliteedimajanduseks
Eesti võiks muutuda kvaliteetsete toodete ja teenuste keskuseks, kuhu tullakse õppima, kuidas paremini teha, kirjutab Kairit Kall arvamuskonkursile Edukas Eesti saadetud artiklis.
Eesti võiks muutuda kvaliteetsete toodete ja teenuste keskuseks, kuhu tullakse õppima, kuidas paremini teha, kirjutab Kairit Kall arvamuskonkursile Edukas Eesti saadetud artiklis.
Vaikne börsipäev viis S&P 500 indeksi uue rekordini
Suurele reedele eelnev kvartali viimane börsipäev kergitas S&P 500 indeksi vaikselt tänavu juba 22. rekordini.
Suurele reedele eelnev kvartali viimane börsipäev kergitas S&P 500 indeksi vaikselt tänavu juba 22. rekordini.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: viie milli eest vaba aega, palun! “Ükskõik kui pees vahepeal asjad on, kõik läheb mööda.“
Suure Mi toitlustusäri tänavuse hooaja kalender on koos, retseptid on koos, kaarik on stardi- ja mina laskevalmis, kirjutab Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Üllar „Myrakas“ Priks, kes seekordses postituses pajatab ajast, rahast ja elutööst.
Suure Mi toitlustusäri tänavuse hooaja kalender on koos, retseptid on koos, kaarik on stardi- ja mina laskevalmis, kirjutab Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Üllar „Myrakas“ Priks, kes seekordses postituses pajatab ajast, rahast ja elutööst.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Genka ettevõtlusest: valin vähem raha ja rohkem vabadust
Henry Kõrvitsa ehk artistinimega Genka sõnul pole raha tema jaoks kõige olulisem. Tähtsam on oma aeg ja võimalus seda meelepäraselt veeta.
Henry Kõrvitsa ehk artistinimega Genka sõnul pole raha tema jaoks kõige olulisem. Tähtsam on oma aeg ja võimalus seda meelepäraselt veeta.
Tippjuhi nipid: mida teha, kui töötaja tuleb palka juurde küsima, aga …
Kui töötaja, kes pole teistega võrreldes olnud nii silmapaistev, tuleb palka juurde küsima, siis oled sa juhina juba õige hetke probleemidest rääkimiseks mööda lasknud, rääkis Prisma Peremarketi Eesti maajuht Teemu Kilpiä.
Kui töötaja, kes pole teistega võrreldes olnud nii silmapaistev, tuleb palka juurde küsima, siis oled sa juhina juba õige hetke probleemidest rääkimiseks mööda lasknud, rääkis Prisma Peremarketi Eesti maajuht Teemu Kilpiä.
Jaanika Altraja: rohepöördes õnnestumiseks tuleb vähendada ebavõrdsust
Ühetaoline tulumaks ja madalad varamaksud mõjuvad tänapäeval dogmaatiliste jäänukitena, mis suurendavad ebavõrdsust ja pidurdavad rohepööret, kirjutab Jaanika Altraja arvamuskonkursile Edukas Eesti saadetud artiklis
Ühetaoline tulumaks ja madalad varamaksud mõjuvad tänapäeval dogmaatiliste jäänukitena, mis suurendavad ebavõrdsust ja pidurdavad rohepööret, kirjutab Jaanika Altraja arvamuskonkursile Edukas Eesti saadetud artiklis
Ameerika RAM – üks auto kõikideks sõitudeks
Igapäevaselt tööle, naisega ostlema, pojaga trenni, nädalavahetusel sõpradega erinevaid hobisid harrastama, sekka suvilaehitusega seotud sõidud – kõik need saab edukalt tehtud aasta pikapi tiitliga pärjatud suure ja jõulise RAMiga USCAR – Ameerika Autost.
Igapäevaselt tööle, naisega ostlema, pojaga trenni, nädalavahetusel sõpradega erinevaid hobisid harrastama, sekka suvilaehitusega seotud sõidud – kõik need saab edukalt tehtud aasta pikapi tiitliga pärjatud suure ja jõulise RAMiga USCAR – Ameerika Autost.
Suur reede raadios: Jüri Ratas Keskerakonna võimust pealinnas
Tallinnas on toimunud revolutsioon: üle kahe kümnendi püsinud Keskerakonna võim on otsas. Aga kas uus võimuliit leiab neljakesi ka ühisosa?
Tallinnas on toimunud revolutsioon: üle kahe kümnendi püsinud Keskerakonna võim on otsas. Aga kas uus võimuliit leiab neljakesi ka ühisosa?
Tartus baaripidamise lõpetanud firma jäi töötajatele võlgu
Tartu Supilinnas Mülä baari varem vedanud firma läks pankrotimenetlusse, mis võiks ettevõtte ühe omaniku sõnul tuua lahenduse ka maksmata jäänud palkadele.
Tartu Supilinnas Mülä baari varem vedanud firma läks pankrotimenetlusse, mis võiks ettevõtte ühe omaniku sõnul tuua lahenduse ka maksmata jäänud palkadele.