• OMX Baltic0,14%300,36
  • OMX Riga0,97%888,53
  • OMX Tallinn0,1%2 058,29
  • OMX Vilnius0,34%1 198,02
  • S&P 500−0,16%5 971,3
  • DOW 300,09%42 211,14
  • Nasdaq −0,42%19 463,32
  • FTSE 100−0,2%8 774,65
  • Nikkei 225−0,22%38 403,23
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,87
  • GBP/EUR0,00%1,17
  • EUR/RUB0,00%90,6
  • OMX Baltic0,14%300,36
  • OMX Riga0,97%888,53
  • OMX Tallinn0,1%2 058,29
  • OMX Vilnius0,34%1 198,02
  • S&P 500−0,16%5 971,3
  • DOW 300,09%42 211,14
  • Nasdaq −0,42%19 463,32
  • FTSE 100−0,2%8 774,65
  • Nikkei 225−0,22%38 403,23
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,87
  • GBP/EUR0,00%1,17
  • EUR/RUB0,00%90,6
  • 27.05.08, 18:47
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

airBaltic: CO2 kvootide müük vabal turul muudab hinnad prognoosimatuks

airBalticu viitsepresident Janis Vanags ütles aripaev.ee-le, et kuna CO2 kvoote hakatakse aastal 2012 müüma vabal turul, on raske öelda, kui palju see läheb maksma ettevõttele ning reisijatele.
Vanags rääkis, et enamasti Euroopa Parlamendi muudatuse tõttu, mis keelustab kiirelt kasvavate lennufirmade ligipääsu tasuta CO2 emissioon kvoodile, muutub firma areng kulukaks. "Mida kiiremini kasvame, seda rohkem peame me kasvu eest maksma," ütles ta.
airBalticu president ja tegevjuht Bertolt Flick kommenteeris teemat, et EL-i otsus ei erguta lennundustööstust – mõju on hoopis vastupidine. “See otsus kiirendab kõikide Euroopa lennuliinide seas monopoli või oligarhia kasvu,” ütles ta.
Vanags rääkis, et uue korra järgi ei pea äsja asutatud lennufirmad, mis kasvavad aastas kuni 18 protsenti, CO2 kvootide eest maksma.

Artikkel jätkub pärast reklaami

Viitsepresident avaldas imestust definitsioonide üle, kuna airBaltic on Euroopa Parlamendi määratluse järgi hiljuti asutatud lennufirma ning peab hakkama aastast 2012, kui seadus jõustub, CO2 kvootide eest tasuma.
„Kuna CO2 kvoote hakatakse müüma vabal turul, ei tea isegi kui palju hakkab see maksma meile ja veel raskem on öelda kui palju reisijatele,“ rääkis Vanags
Vanags kommenteeris Dienas Biznessis toodud näidet, et kui lennupiletite maksumus tõuseks 1,8 eurolt 40le ning seega airBalticu reisijate lennu kulu tõuseks 120 miljoni eurot, siis see mõjuks valusalt ka reisija rahakotile.

Seotud lood

Äriplaan 2026

Äriplaan 2026

Uurime välja Eesti majanduse arengusuunad 2026. aastal, et ettevõtjatel ja tippjuhtidel oleks, millele tuginedes järgmist aastat planeerida.

Kas eksport ja kaitsetööstuse areng võiksid Eesti majandusele uue käigu sisse aidata? Kuidas näevad Põhjamaade ettevõtjad ja tippjuhid Eesti võimalusi rahvusvahelisel areenil ning kas nad plaanivad siia investeerida? Kuhu investeerivad ning millele tõmbavad pidurit Eesti ettevõtjad? Missugune on riigi äriplaan 2026. aastaks? Kõigile nendele küsimustele saad vastuse 17. septembril Eesti mõjukaimal majanduskonverentsil Äriplaan!

Enda kogemust tulevad Eestisse jagama ülemaailmse ulatusega Rootsi masina- ja metallitööstusettevõte Hanza AB asutaja ja tegevjuht Erik Stenfors ning Telia Company president ja tegevjuht Patrik Hofbauer.

  • Toimumisaeg:
    17.09.2025
  • Alguseni:
    2 k 27 p 12 t
  • Toimumiskoht:
    Tallinn

Hetkel kuum

Podcastid

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Äripäeva esilehele