• OMX Baltic1%300,07
  • OMX Riga0,00%867,99
  • OMX Tallinn0,19%1 964,94
  • OMX Vilnius0,88%1 174,87
  • S&P 5001,58%5 692,77
  • DOW 301,48%41 357,89
  • Nasdaq 1,75%18 021,49
  • FTSE 1001,17%8 596,35
  • Nikkei 2251,04%36 830,69
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,88
  • GBP/EUR0,00%1,17
  • EUR/RUB0,00%93,67
  • OMX Baltic1%300,07
  • OMX Riga0,00%867,99
  • OMX Tallinn0,19%1 964,94
  • OMX Vilnius0,88%1 174,87
  • S&P 5001,58%5 692,77
  • DOW 301,48%41 357,89
  • Nasdaq 1,75%18 021,49
  • FTSE 1001,17%8 596,35
  • Nikkei 2251,04%36 830,69
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,88
  • GBP/EUR0,00%1,17
  • EUR/RUB0,00%93,67
  • 27.05.08, 18:47
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

airBaltic: CO2 kvootide müük vabal turul muudab hinnad prognoosimatuks

airBalticu viitsepresident Janis Vanags ütles aripaev.ee-le, et kuna CO2 kvoote hakatakse aastal 2012 müüma vabal turul, on raske öelda, kui palju see läheb maksma ettevõttele ning reisijatele.
Vanags rääkis, et enamasti Euroopa Parlamendi muudatuse tõttu, mis keelustab kiirelt kasvavate lennufirmade ligipääsu tasuta CO2 emissioon kvoodile, muutub firma areng kulukaks. "Mida kiiremini kasvame, seda rohkem peame me kasvu eest maksma," ütles ta.
airBalticu president ja tegevjuht Bertolt Flick kommenteeris teemat, et EL-i otsus ei erguta lennundustööstust – mõju on hoopis vastupidine. “See otsus kiirendab kõikide Euroopa lennuliinide seas monopoli või oligarhia kasvu,” ütles ta.
Vanags rääkis, et uue korra järgi ei pea äsja asutatud lennufirmad, mis kasvavad aastas kuni 18 protsenti, CO2 kvootide eest maksma.
Viitsepresident avaldas imestust definitsioonide üle, kuna airBaltic on Euroopa Parlamendi määratluse järgi hiljuti asutatud lennufirma ning peab hakkama aastast 2012, kui seadus jõustub, CO2 kvootide eest tasuma.
„Kuna CO2 kvoote hakatakse müüma vabal turul, ei tea isegi kui palju hakkab see maksma meile ja veel raskem on öelda kui palju reisijatele,“ rääkis Vanags
Vanags kommenteeris Dienas Biznessis toodud näidet, et kui lennupiletite maksumus tõuseks 1,8 eurolt 40le ning seega airBalticu reisijate lennu kulu tõuseks 120 miljoni eurot, siis see mõjuks valusalt ka reisija rahakotile.

Seotud lood

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Podcastid

Tagasi Äripäeva esilehele