USA suurimate autotootjate kuldsest
kolmikust kaks on nõus kaaluma pankrotti, mille puhul reorganiseeritaks
ettevõtted pankrotikaitse all.
Seda võimalust kaalutakse kui viimast võimalikku, sest suurima kartuse täitumise korral hülgaksid kliendid autotootjad ning see viiks tööstuse suurtegijad hoopis likvideerimisele.
White Case advokaadi Alan Goveri sõnul peab Kongress kahtlemata sõltumatute ekspertidega aru pidama kõikidest võimalikest võimalustest ja riskidest. Gover on olnud mitme pankrotikaitsealuse reorganiseerimise juures õiguslike küsimuste lahendamine.
Ettevõtted puksivad ideele esialgu siiski vastu ning loodavad valitsusepoolsele abipaketile 34 miljardi dollari ulatuses.
Harvardi Ülikooli pankrotiõiguse professor Lynn LoPuck on veendumusel, et ilma pankrotita pole USA autotööstusel mingit tulevikku: „Igasuguse plaaniversiooni elluviimine nõuab igaühe nõusolekut. Kui olen näiteks GMi võlakirjade omanik, siis väljaspool pankrotikohust ei saa GM mind sundida leppima vähemaga kui 100 sendiga dollarilt. Seega pankrott on ainus viis, kuidas autotööstus jälle korda saada.“