• OMX Baltic0,22%300,68
  • OMX Riga0,06%893,52
  • OMX Tallinn0,12%2 071,16
  • OMX Vilnius0,3%1 206,04
  • S&P 5000,83%6 279,35
  • DOW 300,77%44 828,53
  • Nasdaq 1,02%20 601,1
  • FTSE 1000,00%8 822,91
  • Nikkei 2250,06%39 810,88
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%92,85
  • OMX Baltic0,22%300,68
  • OMX Riga0,06%893,52
  • OMX Tallinn0,12%2 071,16
  • OMX Vilnius0,3%1 206,04
  • S&P 5000,83%6 279,35
  • DOW 300,77%44 828,53
  • Nasdaq 1,02%20 601,1
  • FTSE 1000,00%8 822,91
  • Nikkei 2250,06%39 810,88
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%92,85
  • 02.04.09, 17:55
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Isegi Volt ei suuda päästa General Motorsit?

Aastaid maailma suurima autotootja tiitlit kandnud General Motors on tõsises hädas. Autotootja suudab hetkel tegutseda vaid USA maksumaksja toel, kuid see olukord mõistagi kuigi kaua kesta ei saa.
USA uus administratsioon tahab näha konkreetseid ja usutavaid plaane, kuidas GM taas jalad alla võiks saada. General Motorsi hädad on võimendunud ülemaailmses majanduslanguses, kuid selle käes kannatavad kõik autotootjad. Probleemid USA autotootja jaoks, kelle brändide hulka kuuluvad muu hulgas Opel, Chevrolet, Hummer, Saab, Pontiac, Vauxhall, Buick jt, said alguse juba varem osaliselt seetõttu, et ettevõte pole õigesti prognoosinud globaalseid suundumusi ning on paljude ekspertide arvates Toyotast näiteks hübriidautode tootmisel terve põlvkonna jagu maha jäänud. Kütust neelavate Hummerite ja teiste „ameerikalike“ autode müüginumbrid on olnud kurvas langustrendis juba aastaid.
Oma viga tajudes otsustati kohe teha hiiglaslik hüpe, millega Toyota ühe raksuga kätte saada. Selleks imevahendiks pidi saama elektriauto Chevrolet Volt. Plaani järgi 2010. aastal turule jõudvat masinat on kaks aastat haibitud, kuid on väga kahtlane, kas sellest ikkagi saab päästerõngas General Motorsi jaoks.
Esiteks on Volt oluliselt kallim kui sama klassiga sisepõlemismootoriga autod. Lisaks sellele peab Volt konkureerima mõne päeva eest esitletud Tesla Motorsi uue maanteeautoga Model S, mis oma väga atraktiivse välimusega tõmbab kindlasti palju potentsiaalseid kliente endale. Kõige krooniks pidavat Volti tootmine olema General Motorsi jaoks kahjumlik ettevõtmine – mitte just kuigi julgustav viis pankroti äärel hinge vaakuva ettevõtte päästmiseks.

Artikkel jätkub pärast reklaami

Chevrolet Volt

Seotud lood

Äriplaan 2026

Äriplaan 2026

Uurime välja Eesti majanduse arengusuunad 2026. aastal, et ettevõtjatel ja tippjuhtidel oleks, millele tuginedes järgmist aastat planeerida.

Kas eksport ja kaitsetööstuse areng võiksid Eesti majandusele uue käigu sisse aidata? Kuidas näevad Põhjamaade ettevõtjad ja tippjuhid Eesti võimalusi rahvusvahelisel areenil ning kas nad plaanivad siia investeerida? Kuhu investeerivad ning millele tõmbavad pidurit Eesti ettevõtjad? Missugune on riigi äriplaan 2026. aastaks? Kõigile nendele küsimustele saad vastuse 17. septembril Eesti mõjukaimal majanduskonverentsil Äriplaan!

Enda kogemust tulevad Eestisse jagama ülemaailmse ulatusega Rootsi masina- ja metallitööstusettevõte Hanza AB asutaja ja tegevjuht Erik Stenfors ning Telia Company president ja tegevjuht Patrik Hofbauer.

  • Toimumisaeg:
    17.09.2025
  • Alguseni:
    2 k 11 p 10 t
  • Toimumiskoht:
    Tallinn

Hetkel kuum

Podcastid

Tagasi Äripäeva esilehele