Aastaid maailma suurima autotootja tiitlit
kandnud General Motors on tõsises hädas. Autotootja suudab hetkel tegutseda vaid
USA maksumaksja toel, kuid see olukord mõistagi kuigi kaua kesta ei saa.
USA uus administratsioon tahab näha konkreetseid ja usutavaid plaane, kuidas GM taas jalad alla võiks saada. General Motorsi hädad on võimendunud ülemaailmses majanduslanguses, kuid selle käes kannatavad kõik autotootjad. Probleemid USA autotootja jaoks, kelle brändide hulka kuuluvad muu hulgas Opel, Chevrolet, Hummer, Saab, Pontiac, Vauxhall, Buick jt, said alguse juba varem osaliselt seetõttu, et ettevõte pole õigesti prognoosinud globaalseid suundumusi ning on paljude ekspertide arvates Toyotast näiteks hübriidautode tootmisel terve põlvkonna jagu maha jäänud. Kütust neelavate Hummerite ja teiste „ameerikalike“ autode müüginumbrid on olnud kurvas langustrendis juba aastaid.
Oma viga tajudes otsustati kohe teha hiiglaslik hüpe, millega Toyota ühe raksuga kätte saada. Selleks imevahendiks pidi saama elektriauto Chevrolet Volt. Plaani järgi 2010. aastal turule jõudvat masinat on kaks aastat haibitud, kuid on väga kahtlane, kas sellest ikkagi saab päästerõngas General Motorsi jaoks.
Esiteks on Volt oluliselt kallim kui sama klassiga sisepõlemismootoriga autod. Lisaks sellele peab Volt konkureerima mõne päeva eest esitletud Tesla Motorsi uue maanteeautoga Model S, mis oma väga atraktiivse välimusega tõmbab kindlasti palju potentsiaalseid kliente endale. Kõige krooniks pidavat Volti tootmine olema General Motorsi jaoks kahjumlik ettevõtmine – mitte just kuigi julgustav viis pankroti äärel hinge vaakuva ettevõtte päästmiseks.
Artikkel jätkub pärast reklaami
Chevrolet Volt