• OMX Baltic−0,42%300,01
  • OMX Riga−0,06%892,98
  • OMX Tallinn−0,6%2 068,62
  • OMX Vilnius0,24%1 202,47
  • S&P 5000,31%6 217,36
  • DOW 30−0,08%44 458,57
  • Nasdaq 0,79%20 361,99
  • FTSE 100−0,12%8 774,69
  • Nikkei 225−0,56%39 762,48
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%93,1
  • OMX Baltic−0,42%300,01
  • OMX Riga−0,06%892,98
  • OMX Tallinn−0,6%2 068,62
  • OMX Vilnius0,24%1 202,47
  • S&P 5000,31%6 217,36
  • DOW 30−0,08%44 458,57
  • Nasdaq 0,79%20 361,99
  • FTSE 100−0,12%8 774,69
  • Nikkei 225−0,56%39 762,48
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%93,1
  • 02.06.09, 13:29
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

General Motorsi pankrot Volti tootmist ei mõjuta?

Veel mõne aasta eest maailma suurima autotootja uhket tiitlit kandnud General Motors on nüüdseks lõpuks pankrotis. See aga ei tähenda veel tehaste lammutamist ja inimeste koondamist.
Ettevõte restruktureeritakse, kusjuures mitmed käimasolevad projektid saavad rohelise tule edasi arendamiseks. Nende hulgas on tõenäoliselt ka elektriauto Chevrolet Volt, mida on küll kalli hinna tõttu korduvalt kritiseeritud.
General Motors pole siiski enam iseseisev ettevõte, nii et lõplikuks otsustajaks on nüüdsest USA valitsus, kes on General Motorsisse viimaste kuude jooksul paigutanud kümneid miljardeid dollareid Ameerika maksumaksja raha ning omab ka aktsiate kontrollpakki. President Obama on küll avaldanud arvamust, et valitsus ei hakka tegelema selliste küsimustega, millist autot toota ja kus järgmine tehas avada. See jääb mõistagi GM-i juhtkonna otsustada, kuid oma otsustes nad mõistagi enam päris vabad ei ole.
See puudutab ka Volti, millega GM kindlasti edasi tahaks minna. USA valitsus on aga auto suhtes üsna kriitiline. Aasta alguses avaldatud raporti kohaselt on Volt liiga kallis, et teda võiks saata arvestatav edu. Auto hinnaks kujuneb umbes 40 000 dollarit (alla poole miljoni krooni). GM on raporti kohaselt roheliste autode tootmises praegusest maailma suurimast autotootjast Toyotast vähemalt põlvkonna jagu maha jäänud. Nenditakse, et Volt on küll lubav üritus, aga märkimisväärne edu võiks teda saata ikkagi vaid siis, kui hind oleks võrreldav sama klassiga sisepõlemismootoriga autode omaga.

Artikkel jätkub pärast reklaami

Nii et kui Obama administratsiooni ülesanne on teha General Motorsist võimalikult kiirelt taas kasumlik ettevõte, siis ei pruugi nad toetada projekti, mida ei pea tasuvaks. Samas annab autole lootust asjaolu, et administratsioon on olnud sõnades tugev alternatiivenergia pooldaja ning esimeste Voltide müümine ei kujune ilmselt probleemiks, sest elektriautole leidub väidetavalt piisavalt ostjaid ka esialgse enam kui 48 000 dollarilise hinna eest.

Seotud lood

Äriplaan 2026

Äriplaan 2026

Uurime välja Eesti majanduse arengusuunad 2026. aastal, et ettevõtjatel ja tippjuhtidel oleks, millele tuginedes järgmist aastat planeerida.

Kas eksport ja kaitsetööstuse areng võiksid Eesti majandusele uue käigu sisse aidata? Kuidas näevad Põhjamaade ettevõtjad ja tippjuhid Eesti võimalusi rahvusvahelisel areenil ning kas nad plaanivad siia investeerida? Kuhu investeerivad ning millele tõmbavad pidurit Eesti ettevõtjad? Missugune on riigi äriplaan 2026. aastaks? Kõigile nendele küsimustele saad vastuse 17. septembril Eesti mõjukaimal majanduskonverentsil Äriplaan!

Enda kogemust tulevad Eestisse jagama ülemaailmse ulatusega Rootsi masina- ja metallitööstusettevõte Hanza AB asutaja ja tegevjuht Erik Stenfors ning Telia Company president ja tegevjuht Patrik Hofbauer.

  • Toimumisaeg:
    17.09.2025
  • Alguseni:
    2 k 14 p 12 t
  • Toimumiskoht:
    Tallinn

Hetkel kuum

Podcastid

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Äripäeva esilehele