• OMX Baltic0,08%300,24
  • OMX Riga−0,23%890,95
  • OMX Tallinn−0,33%2 061,8
  • OMX Vilnius0,27%1 205,66
  • S&P 5000,83%6 279,35
  • DOW 300,77%44 828,53
  • Nasdaq 1,02%20 601,1
  • FTSE 100−0,12%8 812,15
  • Nikkei 225−0,56%39 587,68
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%92,33
  • OMX Baltic0,08%300,24
  • OMX Riga−0,23%890,95
  • OMX Tallinn−0,33%2 061,8
  • OMX Vilnius0,27%1 205,66
  • S&P 5000,83%6 279,35
  • DOW 300,77%44 828,53
  • Nasdaq 1,02%20 601,1
  • FTSE 100−0,12%8 812,15
  • Nikkei 225−0,56%39 587,68
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%92,33
  • 24.08.09, 15:28
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

AvtoVAZ ja KamAZ liidetakse

Riigifirma Rostehnologii tahtel ühendatakse kaks suurt Vene autotootjat, ent ametlikult hoiduvad ettevõtted ning nende välismaised aktsionärid Renault ja Daimler kommentaaridest.
Rostehnologii on ühendamise otsustanud, kirjutas Interfaks viidetega teistele Vene meedia allikaile. Riigifirma on 25% AvtoVAZi ja 37,8% KamAZi omanik. Esimeses on strateegilisel partneril Renault’il 25% ja teises Daimleril 10% suurune osalus. Ühe allika väitel pole neil põhjust ühendamisele vastu olla, sest nende osalus sellest ei kahane.
Ümberkorralduste käigus peab ilmselt lahkuma AvtoVAZi senine president Boriss Aljošin, ühendatud ettevõtte direktorite nõukogu eesotsa saab Rostehnologii juhi Sergei Tšemezovi asemele praegune KamAZi juht Sergei Kogogin.
Monopoolse relvaeksportija Rosoboroneksport baasil loodud Rostehnologii koondab oma osalused autotööstuses mullu detsembris asutatud ettevõtte Avtoinvest-Holding kaudu. Peale eelnimetatu on tal ka 30% GAZ-grupiga seotud AvtoDizeli aktsiatest.

Artikkel jätkub pärast reklaami

AvtoVAZi peakonveier augustikuus seisab, sest nõudluse puudumisel on lattu kuhjunud üle 80 000 auto, käimas on koondamised ja töötasu vähendamised.
Eksperdid alles kahtlevad ühendamise plussides-miinustes. Uue ettevõtte suurus võimaldaks odavamalt raha laenata, ka võiks kokku hoida sisseostu ühendamise kaudu, ettevõtete ühendamise majanduslikku efekti pole aga keegi tänaseni kokku arvanud ja ühisest strateegiast teateid pole.
Metropoli analüütiku Mihhail Paki hinnangul mingit sünergiat ei teki, sest tegu on niivõrd erinevate ettevõtetega, juhtimise ümberkorraldamine ja juhtide vahetamine muudab aga otsustusprotsessi veelgi ebaefektiivsemaks. Mõne allika teatel on kogu protsessi mõte lahtisaamine president Boriss Aljošini meeskonnast, kel on mõne aktsionäriga lahkarvamusi.
KamAZi aktsia tõusis uudise peale täna Moskva börsil 7,5% ja AvtoVAZi oma veel enam – tavalised aktsiad 14,4% ja eelisaktsiad 10%.

Seotud lood

Äriplaan 2026

Äriplaan 2026

Uurime välja Eesti majanduse arengusuunad 2026. aastal, et ettevõtjatel ja tippjuhtidel oleks, millele tuginedes järgmist aastat planeerida.

Kas eksport ja kaitsetööstuse areng võiksid Eesti majandusele uue käigu sisse aidata? Kuidas näevad Põhjamaade ettevõtjad ja tippjuhid Eesti võimalusi rahvusvahelisel areenil ning kas nad plaanivad siia investeerida? Kuhu investeerivad ning millele tõmbavad pidurit Eesti ettevõtjad? Missugune on riigi äriplaan 2026. aastaks? Kõigile nendele küsimustele saad vastuse 17. septembril Eesti mõjukaimal majanduskonverentsil Äriplaan!

Enda kogemust tulevad Eestisse jagama ülemaailmse ulatusega Rootsi masina- ja metallitööstusettevõte Hanza AB asutaja ja tegevjuht Erik Stenfors ning Telia Company president ja tegevjuht Patrik Hofbauer.

  • Toimumisaeg:
    17.09.2025
  • Alguseni:
    2 k 9 p 21 t
  • Toimumiskoht:
    Tallinn

Hetkel kuum

Podcastid

Tagasi Äripäeva esilehele