• OMX Baltic0,22%300,68
  • OMX Riga0,06%893,52
  • OMX Tallinn0,12%2 071,16
  • OMX Vilnius0,3%1 206,04
  • S&P 5000,83%6 279,35
  • DOW 300,77%44 828,53
  • Nasdaq 1,02%20 601,1
  • FTSE 1000,00%8 822,91
  • Nikkei 2250,06%39 810,88
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%92,85
  • OMX Baltic0,22%300,68
  • OMX Riga0,06%893,52
  • OMX Tallinn0,12%2 071,16
  • OMX Vilnius0,3%1 206,04
  • S&P 5000,83%6 279,35
  • DOW 300,77%44 828,53
  • Nasdaq 1,02%20 601,1
  • FTSE 1000,00%8 822,91
  • Nikkei 2250,06%39 810,88
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%92,85
  • 18.09.09, 15:18
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Euroopas võib puhkeda „subsiidiumide sõda“

Briti majandusminister Peter Mandelson hüüab Euroopa Liitu appi, et see takistaks riiklike toetuste kasutamist mõjutushoovana USA autototootja General Motors Euroopa divisjoni müügil.
Ehk siis teisisõnu – britid kahtlustavad, et Saksa valitsuse poolt raskustes Opelile lubatud laenud ja laenugarantiid kokku 4,5 miljardi euro suuruses summas võivad säästa Saksa töölisi plaanitavatest koondamistest. Küll aga riskivad sulgemisele minna Belgia või Briti tehased.
„Riigiabi reeglid on ehk kõige olulisemaks piduriks, mis hoiavad ära subsiidiumide sõja valitsuste vahel, kes majanduslanguses püüavad kõik töökohti päästa,“ ütles Mandelson ajalehele Financial Times antud intervjuus.
Lisaks Suurbritanniale on Belgia ja Hispaania poliitikud väljendanud muret, et Saksamaa valitsuse laenugarantiid, millega toetati Opeli müüki Kanada-Vene konsortsiumile, mõjutavad uue omaniku otsuseid tootmise restruktureerimisel. Saksamaal on tuleva nädala lõpus üldvalimised.

Artikkel jätkub pärast reklaami

Uuel omanikul – Kanada autoosade tootjal Magna – on kavas Euroopas koondada ligi 10 500 töökohta.
Eile kinnitas ELi konkurentsivolinik Neelie Kroes, et Euroopa Komisjon vaatab tehingu tingimused väga hoolikalt läbi ning et ELi reeglid ei luba töökohti seada abi tingimuseks.
Saksamaa käitumist taunis ka Euroopa ettevõtjate katusorganisatsiooni BusinessEurope sakslasest juht Jürgen Thumann.
„Ma olen totaalselt selle otsuse vastu, mis Saksamaa valitsus on teinud,“ ütles ta intervjuus ajalehele Financial Times. „Saneerimine oleks olnud palju parem lahendus. See oleks Opeli Euroopas tugevamasse positsiooni seadnud,“ ütles ta.
Thumanni sõnul ei lase valitsus turul vabalt toimida olukorras, kus sõiduautode tootmises on 30% ulatuses liigseid võimsusi. Perspektiivis ei tähenda praegune tehing muud, kui et paari aasta pärast küsib uus omanik riigilt jälle toetust juurde.

Seotud lood

Äriplaan 2026

Äriplaan 2026

Uurime välja Eesti majanduse arengusuunad 2026. aastal, et ettevõtjatel ja tippjuhtidel oleks, millele tuginedes järgmist aastat planeerida.

Kas eksport ja kaitsetööstuse areng võiksid Eesti majandusele uue käigu sisse aidata? Kuidas näevad Põhjamaade ettevõtjad ja tippjuhid Eesti võimalusi rahvusvahelisel areenil ning kas nad plaanivad siia investeerida? Kuhu investeerivad ning millele tõmbavad pidurit Eesti ettevõtjad? Missugune on riigi äriplaan 2026. aastaks? Kõigile nendele küsimustele saad vastuse 17. septembril Eesti mõjukaimal majanduskonverentsil Äriplaan!

Enda kogemust tulevad Eestisse jagama ülemaailmse ulatusega Rootsi masina- ja metallitööstusettevõte Hanza AB asutaja ja tegevjuht Erik Stenfors ning Telia Company president ja tegevjuht Patrik Hofbauer.

  • Toimumisaeg:
    17.09.2025
  • Alguseni:
    2 k 11 p 2 t
  • Toimumiskoht:
    Tallinn

Hetkel kuum

Podcastid

Tagasi Äripäeva esilehele