Mänguasjatootja Mattel teenis kolmandas
kvartalis 229,8 miljoni dollarilise kasumi, mis aastatagusega võrreldes oli vaid
3,5protsendiline vajumine, kirjutab AP.
Barbie-nukkude tootja vähendas kõvasti kulusid ja laovarusid ning suutis sellega ka kasumit piisavalt üleval hoida, et aktsionärid rõõmust positsioone suurendama asusid ning aktsiahinna pärast teadet 5protsendilisse plussi kergitasid. Kasumiks aktsia kohta on 63 senti, mis vastab ka analüütikute ootusele.
Käive langes 8 protsenti 1,79 miljardile dollarile nõudluse vähenemise tõttu, aga ettevõtte rõõmuks on saabumas ostuhooaeg.
„Meil on palju mänguasju. Edasimüüjatel on palju mänguasju. Hea uudis on, et kummalgi meist pole neid enam nii palju, kui aasta tagasi,“ rõõmustas Matteli juht Robert A. Eckert laovarude 19protsendilist langust kommenteerides. Ka hinnatõusu püüab Mattel piirata, kuigi toorainete hinnad nagu nafta, on teinud hea tõusu.
Artikkel jätkub pärast reklaami
Kuigi on selge, et paljud lapsevanemad kaaluvad hoolega, kui palju mänguasju lastele kingitusteks osta, kui nende töökohad on küsimärgi all, talub mänguasjatööstus tavaliselt kriisi paremini. Valdkonna analüütikud prognoosivad müügitulemuste 1 või 2protsendilist langust aastatagusega võrreldes ning mänguasjade edasimüüjad on allahindluskampaaniatega juba algust teinud. Näiteks pakub Wal-Mart umbes sadat erinevat mänguasja hinnaga 10 dollarit.
Mattelil on käimas kohtuprotsess 2007. aastal Hiinast tagasikutsutud mänguasjade kohta, mille tinasisaldus oli lubatust kõrgem. Ilmselt tuleb mänguasjatootjal maksta hagejatele 50 miljonit dollarit, millest 27 miljonit saab ettevõte oma juba olemasolevatest reservidest, kuhu maksis sel kvartalil juurde veel 5 miljonit dollarit.
Mattelil on plaanis juba järgmisel kevadel välja tulla uue nukuga Bratz, mille õigused võitis ta kohtu kaudu MGA Entertainmentilt selle aasta alguses.
Praegu on Matteli aktsia 4,55protsendilises plussis ning kaupleb hinnal 20,47 dollarit.