Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Homne autoturg tänase nägu

    Juhan Liivi novellis "Peipsi peal" on öeldud: "Jaak, kurat, jalad põhjas!", ja kuigi meil kõigil on selline tunne ning valitseb uue tõusu ootus, on minu hinnangul olukord praeguses majanduses reaalsuseks ka lähiaastatel.
    Sellist nõudlust, mis oli möödunud tõusu lõpuaastatel, tagasi oodata on ebarealistlik. Seega ei näe ma lähiaastal ei Eesti majanduses ega ka autoturul väga suuri muutusi, eelkõige sisetarbimises. Inimesed on olukorraga kohandunud ja oma tarbimisharjumusi muutnud, otsuseid tehakse märksa läbimõeldumalt. Kuigi mitu uuringut näitavad Eesti inimeste kindlustunde ja optimismi tõusu, ei tähenda see veel sisenõudluse kasvu.
    Autoturu tõus uute sõidukite müügis on lähema kahe aasta jooksul üsna marginaalne ja seda kahel põhjusel: sisenõudluse vähesus ja selge tarbimiseelistuste muutus. Lähiaastate kasvumootorina näen äriklienti ja pikemas perspektiivis tõusu erakliendi segmendis ning seda proportsioonis kindlustunde kasvuga. Kui ettevõtetes on näha paranemise märke, siis tingib see ka tarbesõidukite müügi kasvu. Äriklient on seni olnud autopargi uuendamisel mõistetavalt tagasihoidlik, kuid ühel hetkel ollakse olukorras, kus pargi uuendamise käigus tuleb välja vahetada ka sõidukid.
    Autoturg on lähiminevikus olnud tänu headele aegadele ekspansiivne. Küll on kesine olnud klientidele lisaväärtust pakkuvate teenuste arendamine ning tegemata töö on valusasti tunda andnud. Selles olukorras on oluline leida oma meeskonna jõulisi isiksusi ja tugevdada meeskonda, kes oskaksid leida ärile uutmoodi lahendusi ja uuendusi ellu viia. Seega, meie valdkonnas tuleb praegu lisaks kulude vähendamisele pingutada, et leida täiendavaid tuluallikaid.
    Kriisiga toime tulemiseks oleme jõuliselt suurendanud oma kuluefektiivsust, samuti oleme parandanud jaotusvõrgu toimimist. Oleme tsentraliseerinud kõik tugifunktsioonid - meie senised iseseisvad tütarfirmad tegutsevad praegu esindustena.
    Positiivsena võib märkida, et terve meeskond keskendunud esindustejuhte teab, mida olukorraga toime tulemiseks teha, ja pingutab tulemuse nimel.
    Oleme vähendanud olulisel määral laomahte, mis tõi küll kahjumi, kuid aitas hoida kassavoo positiivsena ning kindlustas jätkusuutliku tuleviku. Oleme koondanud ka kõik oma ettevõtted ja esindused ühise kaubamärgi alla ja koostanud erinevatest brändidest erinevatele kliendigruppidele mõistliku portfelli. Meie tuleviku märksõnad on kliendi ootustele parem vastamine. Selleks peame veel panustama oma teeninduskvaliteeti ja innovatiivsusesse. Esimesed lahendused, näiteks kiirhooldus ja lisagarantiid näitavad meie sellekohast valmisolekut.
    Mida riik teha võiks? Valitsuse fookus võiks olla õigeaegsetel, piisavatel ja tarkadel valikutel eurole kiire ülemineku kindlustamiseks ning konkreetsete meetmete rakendamisel sisetarbimise suurendamiseks.
    Mida me kõik teha võiks, on see, et kui igaüks meist tarbiks täna mõne protsendi rohkem kui eile, oleks meie majanduses ja meil kõigil homme parem olukord. Siin sõltub palju mitte ainult valitsuse, vaid ka meedia rollist kindlustunde loomisel.
    Millest oleks Eestil praegu abi?
    Säilitada selge pea ja mõistus. Toetada eksporti ja sisenõudlust. Kuna riigil on pea olematu laenukoormus, võiksime maksude tõstmise asemel neid hoopis vähendada ja eurole üle minnes tagada uus stabiilne tõus.
  • Hetkel kuum
Statistikaamet vastab kriitikale: kuidas kujuneb elektrihinnaindeks?
Elektrihinnaindeksi arvutamist mõjutab ka riigipoolne sekkumine, muutust hinnaindeksis näeme peagi, selgitab statistikaameti juhtivanalüütik Lauri Veski vastukajana Äripäeva “Makromaania” uudiskirjale.
Elektrihinnaindeksi arvutamist mõjutab ka riigipoolne sekkumine, muutust hinnaindeksis näeme peagi, selgitab statistikaameti juhtivanalüütik Lauri Veski vastukajana Äripäeva “Makromaania” uudiskirjale.
Kui Mars kutsub: Musk soovib 55,8 miljardit Tesla varadest
Tesla autod kutsutakse jälle tagasi uue ohtliku defekti tõttu. Elon Musk on aga hõivatud mujal rindel ning tegeleb oma mitmekümnemiljardilise kompensatsioonipaketi väljanõudmisega.
Tesla autod kutsutakse jälle tagasi uue ohtliku defekti tõttu. Elon Musk on aga hõivatud mujal rindel ning tegeleb oma mitmekümnemiljardilise kompensatsioonipaketi väljanõudmisega.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Politseijuht: nõrkustele keskendumine teeb keskpäraseks
Kas rohepööre tähendab eurokommunismi? Või on see lihtsalt üks utoopia?
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Elektrifirma kogemus särtsuautodega: kõikide kulude ennustamisega pole pihta läinud
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Maag Grupp ja Skeleton Technologies said suure tunnustuse
Leedus toimunud Balti M&A ja erakapitali foorumil anti üle Baltimaade suurtehingute auhinnad, mille pälvisid Maag Grupi tehing HKScani Balti üksuste omandamiseks ja Skeleton Technologies rahakaasamise eest tippinvestoritelt.
Leedus toimunud Balti M&A ja erakapitali foorumil anti üle Baltimaade suurtehingute auhinnad, mille pälvisid Maag Grupi tehing HKScani Balti üksuste omandamiseks ja Skeleton Technologies rahakaasamise eest tippinvestoritelt.
Pinged Lähis-Idas: Iraan sattus rünnaku alla
Reede varahommikul andis oli Iraanis kuulda plahvatusi ja õhutõrjet töötamas, vahendab välismeedia.
Reede varahommikul andis oli Iraanis kuulda plahvatusi ja õhutõrjet töötamas, vahendab välismeedia.