• OMX Baltic0,22%300,68
  • OMX Riga0,06%893,52
  • OMX Tallinn0,12%2 071,16
  • OMX Vilnius0,3%1 206,04
  • S&P 5000,83%6 279,35
  • DOW 300,77%44 828,53
  • Nasdaq 1,02%20 601,1
  • FTSE 1000,00%8 822,91
  • Nikkei 2250,06%39 810,88
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%92,85
  • OMX Baltic0,22%300,68
  • OMX Riga0,06%893,52
  • OMX Tallinn0,12%2 071,16
  • OMX Vilnius0,3%1 206,04
  • S&P 5000,83%6 279,35
  • DOW 300,77%44 828,53
  • Nasdaq 1,02%20 601,1
  • FTSE 1000,00%8 822,91
  • Nikkei 2250,06%39 810,88
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%92,85
  • 17.11.09, 23:00
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Mainekujundus + kampaania = farss

Eestlase enesehinnang on ikka häbematult niru, meie eneseteadvuse pead pole suutnud kergitada ka juba pea paarkümmend õndsas iseseisvuses veedetud aastat.
Miks ma seda väidan? Aga sellepärast, et niipalju kui lähiajaloost meenub, ilmestavad seda rohkem või vähem totakad mainekujunduskampaaniad. Otsitakse tunnuslauset, mis Eesti nime maailma viiks ja otsingute 13 miljonit krooni maksnud tulemus on lause "Tere tulemast Eestisse". Või mida peab maailm peale hakkama teadmisega, et mingi poolpõhjamaine rahvakild kummardab oma rahvuskalana räime? Kodukootud nokiaid sigineb kui seeni pärast vihma.
Ma ei kiru siinkohal nn kodanikualgatuse korras ellukutsutud kampaaniaid, mille käigus pannakse kasvama puid, tehakse loodust puhtamaks või püütakse mõjutada monopole. Aga riiklikud asutused oskavad ikka üle päeva üllatada.

Artikkel jätkub pärast reklaami

Ammu's oli, kui üks linnapea üritas maksumaksja rahast laotud vundamendile oma (olematut?) mainet ehitada. Eesti toidu propageerimine läks vaata et kama vägisi suhutoppimiseni. Iga viimane kui vallatäpike, millest ammu oleks pidanud haldusreform üle käima, otsib tunnuslauset. Ise kaelani võlgades, ent lause olgu olla.
Nende nn rahvustundeid ärgitada püüdvate mainekujunduste taga on hunnikute kaupa meie kõigi ühist raha, mida võiks märksa otstarbekamalt kasutada. Tuleb panustada töösse ja töökusse ja peremehetundesse.
Ega's too kummitehas, mis sada aastat tagasi Nokia-nimelises linnakeses kalosse tootma hakkas, ka toona unistanud üleilmsest aupaistest.
Mainet ei saa kujundada, see tuleb ise. Kui tuleb.

Seotud lood

Äriplaan 2026

Äriplaan 2026

Uurime välja Eesti majanduse arengusuunad 2026. aastal, et ettevõtjatel ja tippjuhtidel oleks, millele tuginedes järgmist aastat planeerida.

Kas eksport ja kaitsetööstuse areng võiksid Eesti majandusele uue käigu sisse aidata? Kuidas näevad Põhjamaade ettevõtjad ja tippjuhid Eesti võimalusi rahvusvahelisel areenil ning kas nad plaanivad siia investeerida? Kuhu investeerivad ning millele tõmbavad pidurit Eesti ettevõtjad? Missugune on riigi äriplaan 2026. aastaks? Kõigile nendele küsimustele saad vastuse 17. septembril Eesti mõjukaimal majanduskonverentsil Äriplaan!

Enda kogemust tulevad Eestisse jagama ülemaailmse ulatusega Rootsi masina- ja metallitööstusettevõte Hanza AB asutaja ja tegevjuht Erik Stenfors ning Telia Company president ja tegevjuht Patrik Hofbauer.

  • Toimumisaeg:
    17.09.2025
  • Alguseni:
    2 k 11 p 12 t
  • Toimumiskoht:
    Tallinn

Hetkel kuum

Podcastid

Tagasi Äripäeva esilehele