Enam kui sada aastat maailma suurima autoturu tiitlit hoidnud USA kaotas selle mullu Hiinale, kus sõidukite müük kasvas aastaga 46%.
Hiina autotootjate assotsiatsiooni andmeil müüdi riigis mullu 13,6 miljonit sõiduautot, bussi ja veoautot. Sõiduautode müük kasvas aastaga 53% 10,3 miljonile.
USA turul kahanes müük 21 protsenti 10,4 miljonile sõidukile, mis on madalaim näit 1982. aastast, vahendas agentuur Bloomberg.
Detsembris teatas Hiina valitsus, et hakkab järk-järgult lõpetama tugimeetmeid automüügi toetuseks. Sinna alla kuulus nii uute sõidukite müügimaksu alandamine poole võrra 5%le kui riiklikud toetused neile, kes oma vana auto uue vastu välja vahetasid. Viimasele abiprogrammile kulutas Hiina valitsus kokku 732 miljonit dollarit.
Artikkel jätkub pärast reklaami
„Need uskumatud kasvunumbrid 2010. aastal enam ei kordu,“ ütles Bloombergile Pingan Securities analüütik Yu Bing. „See aasta läheb autotootjatel raskemaks, nõudlus kasvab aeglasemalt ja konkurents teravneb.“
Lääne autotootjad GM ja Volkswagen on aktiivselt panustanud Hiina turule, et kompenseerida kahanevat müüki Euroopas ja Ameerikas. GM, mis on suurim välismaine autotootja Hiinas, teatas läinud nädalal, et kasvatas mullu Hiinas oma autode müüki 67% rekordilisele 1,83 miljonile sõidukile.
Teine USA autotootja Ford ehitab Hiinas kolmandat tehast ning Volkswagen on teatanud, et plaanib aastaks 2011 Hiinasse investeerida 4 miljardit eurot. Ka Korea Hundai plaanib ehitada kolmanda tehase, et aastaks 2011 kohalikku tootmisvõimsust poole võrra suurendada, kokku 900 000-le sõidukile aastas.
2008. aasta lõpu seisuga oli Hiinas 117 autotootjat. Analüütikud hoiatavad üle investeerimise ohu eest.
See teema pakub huvi? Hakka neid märksõnu jälgima ja saad alati teavituse, kui sel teemal ilmub midagi uut!