• OMX Baltic−0,42%300,01
  • OMX Riga−0,06%892,98
  • OMX Tallinn−0,6%2 068,62
  • OMX Vilnius0,24%1 202,47
  • S&P 5000,47%6 227,42
  • DOW 30−0,02%44 484,42
  • Nasdaq 0,94%20 393,13
  • FTSE 100−0,12%8 774,69
  • Nikkei 225−0,09%39 727,65
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%93,09
  • OMX Baltic−0,42%300,01
  • OMX Riga−0,06%892,98
  • OMX Tallinn−0,6%2 068,62
  • OMX Vilnius0,24%1 202,47
  • S&P 5000,47%6 227,42
  • DOW 30−0,02%44 484,42
  • Nasdaq 0,94%20 393,13
  • FTSE 100−0,12%8 774,69
  • Nikkei 225−0,09%39 727,65
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%93,09
  • 24.01.10, 10:01
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Geely tahab saada Hiina Volvoks

Kümne aastaga Hiina suurimate ettevõtete esikümnesse kerkinud autotootja Geely, mis peab Fordiga kõnelusi Volvo sõiduautode divisjoni ostmiseks, tahab raputada endalt odava tootja pitseri ning panustada edaspidi enam kvaliteedile.
Hiina on Volvole ainus lahendus, väidab Geely asutaja Li Shufu grupile Rootsi ajakirjanikele, kes Hiinas kohapeal ettevõtte tootmisega tutvuda said.
Rootsi uudisteagentuur TT vahendab, et aastaks 2015 tahab Geely olla tänasega võrreldes juba kuus korda suurem – kaks miljonit autot, neist vähemalt pooled ekspordiks. Ja sellesse numbrisse ei ole veel Volvo autosid sisse arvatud.
Geelyl on üheksa tehast, sealhulgas paar mootorite ja käigukastide tehast. Samuti koostetehased Venemaal ja Indoneesias. Ukrainas on tehas käivitamisel ning plaanid alustada tootmist ka Mehhikos, Lõuna- Aafrikas ja Euroopas.

Artikkel jätkub pärast reklaami

Lisaks toetab Geely Hiina suurimat erakõrgkooli 30 000 tudengiga.
Uurimis- ja arendustegevuse osakond kasvab iga aastaga – praegu on seal 1400 töötajat, kelle palk on murdosa oma Rootsi kolleegide palgatasemest, kirjutab TT. Kokku on Geelyl 13 000 töötajat.
Tööliste palgatase Ningbo tehases on ca 2500 Rootsi krooni ehk 3875 Eesti krooni kuus. Töölised teevad kaheksatunnised tööpäevad kuus päeva nädalas.
Geely kirjeldab ennast kui sõltumatut erasektori tootjat, kuid omanikul Li Shuful on ka poliitilisi ülesandeid. Ta on Hiina RV poliitikaalase nõustava konverentsi liige.
Li Shufust õhkub enesekindlust. „Pärast 30 hea saagikusega aastat jõe ühel kaldal on aeg viljakateks aastateks ka jõe teisel kaldal,“ ütles Li Shufu, kelle sõnul on nüüd Hiina kord rambivalguses seista.
Täna kirjutas Pekingi ajaleht Economic Observer, et Zhejiang Geely Holding Group võib Volvo sõiduautode divisjoni eest Fordile maksta mitte üle 1,8 miljardi dollari. Võimalik, et isegi vähem - 1,6 miljardit dollarit. Müügikokkuleppe peaksid Geely ja Ford allkirjastama 8. veebruaril, vahendas agentuur Bloomberg.
Geely käekäik:
1986 firma asutamine1997 alustatakse autode tootmist1999 tootmismaht 1500 autot2003 esimene auto eksporti2004 müüakse 97 000 autot2005 Geely Automobile Holdings noteeritakse Hongkongi börsil2007 loob ühisettevõtte firmaga Manganese Bronze Holding Londoni taksode tootmiseks2008 müük 222 000 autot2009 ostab Austraalia käigukastide tootja, müük 330 000 autot2015 eesmärk toota 42 erinevat mudelit (praegu kuus), müüa 2 miljonit autot

Artikkel jätkub pärast reklaami

Geely autosid müüakse kolme kaubamärgi all: Emgrand (luksusautod), Englon (klassikalised) ka Gleagle (trendikad).
 

Seotud lood

Äriplaan 2026

Äriplaan 2026

Uurime välja Eesti majanduse arengusuunad 2026. aastal, et ettevõtjatel ja tippjuhtidel oleks, millele tuginedes järgmist aastat planeerida.

Kas eksport ja kaitsetööstuse areng võiksid Eesti majandusele uue käigu sisse aidata? Kuidas näevad Põhjamaade ettevõtjad ja tippjuhid Eesti võimalusi rahvusvahelisel areenil ning kas nad plaanivad siia investeerida? Kuhu investeerivad ning millele tõmbavad pidurit Eesti ettevõtjad? Missugune on riigi äriplaan 2026. aastaks? Kõigile nendele küsimustele saad vastuse 17. septembril Eesti mõjukaimal majanduskonverentsil Äriplaan!

Enda kogemust tulevad Eestisse jagama ülemaailmse ulatusega Rootsi masina- ja metallitööstusettevõte Hanza AB asutaja ja tegevjuht Erik Stenfors ning Telia Company president ja tegevjuht Patrik Hofbauer.

  • Toimumisaeg:
    17.09.2025
  • Alguseni:
    2 k 13 p 24 t
  • Toimumiskoht:
    Tallinn

Hetkel kuum

Podcastid

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Äripäeva esilehele