Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Liiklusregistri uues infosüsteemis läks osa autosid kaduma

    Juhtunu kohta vahendas auto24.ee portaalis oma muljeid 1995. aastal arvele võetud sõiduauto omanik ning teinegi foorumikülastaja avastas pärast oma nelja sõiduki andmete kontrollimist, et maanteeameti liiklusregistri uues infosüsteemis ARIS2 neid enam ei eksisteeri.
    Maanteeameti avalike ja välissuhete osakonna peaspetsialist Timo Vijar ütles, et probleemist ollakse teadlik, ning möönis, et sõidukid, millele pole tehtud registritoiminguid pärast 1999. aasta 23. novembrit, võivad tõesti olla registrist puudu. "Nende sõidukite andmed olid puudulikud ka enne uue infosüsteemi rakendumist," põhjendas Vijar andmete kadu.
    Juba eelmises andmebaasis puudulike andmetega hingekirjas olnud autod 19. aprillil käivitunud uude infosüsteemi paraku ei jõudnud. Vijari sõnul on selliste sõidukite osa liiklusregistris väike - alla 1%.
    Tehnoülevaatusele nende autodega aga ei pääse. Maanteeameti koostööpartnerid on saanud vastavad instruktsioonid, kuidas käituda, kui korrastamata andmetega sõiduk esitatakse tehnoülevaatuspunktile või mõne muu teenuse osutajale.
    "Kui sõiduki või sõiduki omanike andmed on puudulikud, siis ei saa neile enne andmete korrastamist teha ülevaatust ja liikluskindlustust ning nende sõidukite omanikke palutakse pöörduda liiklusregistri büroodesse andmete täpsustamiseks," ütles Vijar.
    Uus täpsustatud andmetega registreerimistunnistus väljastatakse ainult andmete täpsustamisel tasuta. Kui sõiduki omanik soovib aga andmetes midagi muuta, näiteks lisada kasutajaid või muuta sõiduki värvust, tuleb tal tasuda 300kroonine riigilõiv registriandmete muudatuse eest.
    Auto24.ee foorumis nõuandja rollis olev ning Laki tänava tehnoülevaatuse juhataja ametit pidav Mait Millert, kes ühte "taastatud" registritunnistust nägi, avaldas imestust selle üle, et auto registreerimise päevaks oli märgitud kuupäev, mil uus tunnistus välja anti, kuigi auto mõõdab Eesti teedel kilomeetreid juba 15 aastat. Vijar kinnitas, et kohe pärast seda, kui infosüsteemi mooduli parandustöödega valmis ollakse, vahetab liiklusregistri büroo registreerimistunnistuse ümber ning taastatakse õige kuupäev, seda juba riigilõivuvabalt.
    Kolm nädalat tagasi võttis ARK kasutusse uue infosüsteemi ARIS2. Foorumis kirjeldatud probleem "kadunud" sõidukist aga ARIS2 ei puuduta, sest puuduvad andmed oleks kliendilt tulnud küsida ka siis, kui kasutusel oleks veel eelmine infosüsteem.
    See, et digiretseptist mastaapsem IT-süsteem on juba kolm nädalat ilma märkimisväärsete tagasilöökideta kasutusele võetud, võiks eestlastele usu IT-sektorisse tagasi anda. Seda näitab ka ARKi tehingute statistika, et infosüsteemi vahetus pole nende tööd pidurdanud. Loomulikult on olnud väiksemaid seadistusi ja parandusi, kuid see on tööprotsessi normaalne osa.
  • Hetkel kuum
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Netflix sai miljoneid kliente juurde, kuid aktsia langes ikka
Voogedastusplatvorm Netflix üllatas Wall Streeti esimeses kvartalis miljonite uute klientidega, kuid aktsia taandus järelturul sellegipoolest.
Voogedastusplatvorm Netflix üllatas Wall Streeti esimeses kvartalis miljonite uute klientidega, kuid aktsia taandus järelturul sellegipoolest.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Amazoni rüpes edu nautiv Eesti ettevõtja: Jeff Bezose juhtimisprintsiibid sobivad meile hästi
Mari Jolleri esimene firma läks põhja, teise müüs ta maha ning kolmas müüdi ligi kaks aastat tagasi hiiglaslikule Amazonile. Selle kaisus on ettevõte Jolleri teatel uue tuule tiibadesse saanud.
Mari Jolleri esimene firma läks põhja, teise müüs ta maha ning kolmas müüdi ligi kaks aastat tagasi hiiglaslikule Amazonile. Selle kaisus on ettevõte Jolleri teatel uue tuule tiibadesse saanud.
Kas rohepööre tähendab eurokommunismi? Või on see lihtsalt üks utoopia?
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Elektrifirma kogemus särtsuautodega: kõikide kulude ennustamisega pole pihta läinud
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Eesti sai Euroopa rahakotist 122 miljonit eurot
Euroopa Komisjon tegi reedel taaste- ja vastupidavusrahastust (RRF) Eestile järjekorras teise väljamakse mahus 122,3 miljonit eurot, kuna Eesti on täitnud kõik taastekava kolmanda osamakse eeltingimuseks seatud eesmärgid.
Euroopa Komisjon tegi reedel taaste- ja vastupidavusrahastust (RRF) Eestile järjekorras teise väljamakse mahus 122,3 miljonit eurot, kuna Eesti on täitnud kõik taastekava kolmanda osamakse eeltingimuseks seatud eesmärgid.
Järjekordne Telia MeetUp toimub juba 30. mail
30. mail avab Telia taas oma uksed Eesti ettevõtete esindajatele, et koos tehnoloogia-, IT- ja küberturvalisuse ekspertidega arutada päevakajalisi teemasid ning tehnoloogiaajastuga seotud väljakutseid. Sel aastal on fookusteemadeks küberturvalisus, IT-efektiivistamine ning kestlikkuse uued normid ja väljakutsed ettevõtetele.
30. mail avab Telia taas oma uksed Eesti ettevõtete esindajatele, et koos tehnoloogia-, IT- ja küberturvalisuse ekspertidega arutada päevakajalisi teemasid ning tehnoloogiaajastuga seotud väljakutseid. Sel aastal on fookusteemadeks küberturvalisus, IT-efektiivistamine ning kestlikkuse uued normid ja väljakutsed ettevõtetele.