Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Remmelkoor: brändide esindatus fantastiline

    Kui võrrelda Tallinna brändide nimistut Helsingi või Stockholmiga, siis meie esindatus on fantastiline, ütles Kristiine Kaubanduskeskuse ASi juht Allan Remmelkoor.

    "Inimene ei ole lihtsalt kunagi rahul, ikka oleks vaja midagi uut," lisas ta.
    Kaubanduskeskustel Remmelkoore sõnul väga musta masendust ei ole. "Tallinnas on kaubandus väga tugevalt kontsentreerunud kaubanduskeskustesse," rõhutas ta.
    "Kui halvematel aegadel lükatakse kinnisvara ostu edasi viis aastat, siis jaekaubandusega nii ei ole, seal toimib äri kogu aeg. Mitte küll nii suurtes mahtudes, aga toimib siiski kogu aeg. Inimeste kindlustunne veel päris taastunud ei ole, aga see näitab paranemise märke ja see on otsene indikaator, mis mõjutab jaekaubandust," lisas Remmelkoor.
    Ta usub, et küllap ka uusi brände tuleb tasapisi Eestisse. "Me oleme Baltimaades kindlasti kõige paremas seisus – nii imagoloogilises mõttes kui ka numbriliste näitajate poolest."
    Viru Keskuse juhi Ants Vasara sõnul ei hakka Eesti kaubanduskeskused eristuma brändide kaudu. "See on ka pikas perspektiivis väga vähe tõenäoline, et ühes keskuses on üks suurbränd ja teistes ei ole – ma arvan, et see ei ole reaalne, kui nii otse ja ausalt öelda. Ma ei usu, et Eesti kaubanduskeskused hakkavad brändide kaudu eristuma," märkis ta.
    Vasar rääkis oma kogemusest, et kui tullakse, siis kindlasti mitte ühe kauplusega, vaid neid on 2-3.
    Ta tõdes, et neil palju ja keerulisi plaane tulevikus ei saagi olla, kuna pinnad on pikaajaliste lepingutega kaetud. "Säästmise jätkumine pikemas perspektiivis on väga tõenäoline," nentis Vasar.
    Eesti kaubanduskeskused kibelevad küll uuenduste järele, et hoida olemasolevaid ja võita uusi kliente, kuid turg ja tarbijate ostujõud ei tule nende soovidele veel järele.
    "Praegu seisavad kaubanduskeskused küsimuse ees, kuidas eristuda, kliente hoida ja ka võita. Kaubanduskeskused otsivad uusi brände, kuna aga turg on väike, siis on neid siia raske saada," rääkis Colliersi investeeringute ja hindamise juht Margus Tinno. Colliersi äsja valminud Tallinna kaubanduspindade uuringu järgi on keskuste põhisuund tulevikus jätkusuutlikkus, kuid küsimus on, kuidas seda saavutada.
    "Sageli tahavad suured brändid tulla korraga 5-6 müügikohta, mis nende kriteeriumitele vastavad – kuid meil neid pole. Tegijad vaatavad ikka makronäitajaid ja kui need pole piisavalt head, ei hakatagi süvenema," sõnas ta ja lisas, et üks tuntud bränd aga kindlustaks kaubanduskeskuse tagala ja kliendivoo.
    "Keskused tunnetavad ebakindlust, et mis saab edasi. Seetõttu pöördus Viru Keskus meie poole palvega turuülevaade koostada," märkis Tinno.
     
    Kommentaarid
    Margus Tinno, Colliersi investeeringute ja hindamise juhtLähema 3-5 aasta perspektiivis pole meie makronäitajad head, pole näha, kust peaks ostujõudu tulema. Seega on meie kaubanduskeskused suluseisus - tahaks uusi brände ja tahaks eristuda, kuid ostujõud ei näita kiiret taastumist. Isegi kui kaubanduskeskused annaks esialgu müügipinna tasuta või maksaks mõne uue kaubamärgi kampaania kinni, neid ei huvita see, kuna oluline on oma käive.
    Ka euro tulek pärsib esialgu tarbimist, kuna inimesed tahavad uue raha ja hinnaga harjuda ning see võtab aega. Tallinnas on ainult kesklinn see koht, kus võiks tarbijaid juurde tulla, kuna seal liiguvad turistid. Kui saaksime siia Ikea või H&Mi, siis saaksime tarbijad ka Lätist ja Venemaalt.
    Andres Aavik, Skanska juht, Admiraliteedi basseini äärse krundi 25protsendiline omanik
    Detailiplaneering on tehtud ning sinna on ette nähtud üle 30 000 ruudu kaubanduspinda ehk kogu kvartali esimesed korrused on kaubanduspind. Arvestame, et lisaks kohalikule ostjale läbib seda ala ka 5-6 miljonit turisti aastas. Eks iga arendaja soov on kohale meelitada mõni bränd, mida veel konkurentidel ei ole, kuid sellest on veel vara rääkida. Soov oleks, et projekt on valmis 2014.-2015. aastal.
    Tasub teada
    Elanikkonna ostujõud* Kuigi Eesti elanikkond ei ole eeldatavasti aastaks 2015 oluliselt vananenud, muutavad nihked vanuselises struktuuris kindlasti tarbimist tulevikus.* Prognoosi kohaselt peaks 2015. aastaks ligi 24 protsendi võrra vananema teismeliste segment (15-24), kuid samal ajal võib oodata jällegi 25-34aastaste isikute vanusegrupi suurenemist (müüjate seisukohalt tõenäoliselt kõige kasumlikum vanusegrupp).* Kuna majanduslike väljavaadete ja rahvastiku prognoosi kohaselt ei ole lähiajal oodata olulisel määral uute tarbijate lisandumist ning ostujõu paranemist, tähendaks uute ostukeskuste lisandumine turule olemasolevate tarbijate ümberjagunemist kaubanduskeskuste vahel.* Muutused rahvastiku struktuuris võivad viie aasta perspektiivis tõlgendada tarbijate käitumise muutumist varasema impulsiivse ja ebaratsionaalse käitumise ning trendiostude tegemise asemel konservatiivsete hoiakute ja kvaliteediostude tegemise poole (väheneb sooritatud ostude arv, kuid on tõenäoline, et tõuseb keskmine ostu hind).Allikas: Colliersi Tallinna kaubanduspindade turuülevaade
  • Hetkel kuum
Seotud lood

Karmo Tüür: kuriusklikkus saadab ökosurma
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Nordecon ehitab lennujaama militaarlennukite platsi
Nordecon AS ja AS Tallinna Lennujaam sõlmisid lepingu Tallinna Lennujaama E-klassi seisuplatside ehitustöödeks, selgub börsiteatest.
Nordecon AS ja AS Tallinna Lennujaam sõlmisid lepingu Tallinna Lennujaama E-klassi seisuplatside ehitustöödeks, selgub börsiteatest.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Kriis pani juhid liikuma. „Rahapakiga enam kedagi üle ei osta“
Viimaste aastate kriisid on muutunud erinevatel põhjustel juhtide vahetused tavapärasemaks, kuid ainult suurema palgaga üldjuhul enam tippjuhti konkurendi juurest üle ei meelita, rääkis värbamisagentuuri Fontese partner Eva Lelumees.
Viimaste aastate kriisid on muutunud erinevatel põhjustel juhtide vahetused tavapärasemaks, kuid ainult suurema palgaga üldjuhul enam tippjuhti konkurendi juurest üle ei meelita, rääkis värbamisagentuuri Fontese partner Eva Lelumees.
Karmo Tüür: kuriusklikkus saadab ökosurma
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Tesla plaan keskenduda odavamatele sõidukitele kergitas aktsia hinda
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Kohus jättis Merko vaidluses riigiga tühjade pihkudega
Tallinna halduskohus, mis korra juba pikale veninud vaidluses riigilt Merkole pea miljoni kahjuhüvitist välja mõistis, jättis värske otsusega ehitusfirma kaebuse rahuldamata.
Tallinna halduskohus, mis korra juba pikale veninud vaidluses riigilt Merkole pea miljoni kahjuhüvitist välja mõistis, jättis värske otsusega ehitusfirma kaebuse rahuldamata.
Leedu firma plaanib Eestisse investeerida 18 miljonit
Leedu logistikakinnisvara ettevõte Sirin Development hakkab sel aastal ehitama Eestisse 8 miljonit eurot maksvat laohoonet, kokku plaanib firma investeerida Eestisse 18 miljonit eurot.
Leedu logistikakinnisvara ettevõte Sirin Development hakkab sel aastal ehitama Eestisse 8 miljonit eurot maksvat laohoonet, kokku plaanib firma investeerida Eestisse 18 miljonit eurot.