Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Kallas algatas suurriikide vastu rikkumismenetluse

    Euroopa Komisjon alustab kohtumenetlust Saksamaa, Prantsusmaa, Soome ja Austria vastu kahepoolsete lennulepete osas Venemaaga, mis EL võimude arvates rikub Liidu ühisturu ja konkurentsi reegleid.

    Komisjon tahab, et Venemaa hakkaks tunnustama Euroopa Liidu lennufirmasid kui ühte gruppi, mitte aga eri riikidesse kuuluvaid. Kuna Venemaad ei suudeta niikaugele saada, alustabki Komisjon kohtumenetlust liikmesriikide vastu. EL riigid võivad komisjoni survel anda viimasele mandaadi nende nimel Venemaaga läbirääkimisi pidada.
    Praegused Venemaaga sõlmitud kokkulepped kergitavad piletihinda ja põhjustavad paljudele EL lennufirmadele õiguslikku ebakindlust. Viimane tuleneb Venemaa vastuseisust piiriülestele lennufirmade ühinemistele, mis Vene võimude sõnul kahjustab kahepoolseid lennundusleppeid eri EL liikmesriikidega. Nii näiteks juhtus veebruaris, kui Moskva ähvardas tühistada Austrian Airlines’i õiguse lennata Venemaale pärast selle müüki Saksa Lufthansale. Vene ametnikud põhjendasid seda sellega, et lennufirma ei ole enam Austria oma, seega on kehtetu ka kahepoolne lennunduslepe Viiniga. Vastavalt Euroopa seadustele peavad kahepoolsed lennunduslepped kandma „Euroopa Liidu tähistuse klauslit“, mille kohaselt peavad mitte-EL valitsused tunnustama Euroopa vedajaid sõltumata riiklikust kuuluvusest.
    Uus süsteem vahetab välja vana
    Euroopa Liidu valitsused on viimastel kümnenditel uuendanud lennundusleppeid üle maailma, muuhulgas USA, Kanada ja Austraaliaga ning kõik need lepped käsitlevad kõigi 27 riigi lennufirmasid ühtemoodi. Tegemist on vana bilateraalse süsteemi uuendamisega, mis on oluliselt lihtsustanud lennufirmade liitumisi. Venemaa ei ole aga ühena vähestest riikidest uut süsteemi  tunnistanud. Moskva eelistab suhelda Euroopa valitsustega individuaalselt, see on lähenemine mis vähendab Euroopa Liidu mõjujõudu.
     „Euroopa Komisjoni seisukoht on, et õhutranspordi alased kokkulepped peavad käsitlema kõiki Euroopa Liidu lennufirmasid võrdselt ja respekteerima kartellivastaseid reegleid. Vastasel juhul võivad mõned Euroopa Liidu lennufirmad sattuda halvemasse seisu kui nende otsesed konkurendid või tuleb neil maksta põhjendamatuid lisamakse, mis võidakse kanda üle tarbijatele,“ ütles Euroopa transpordivolinik Siim Kallas. Komisjoni uus menetlus liikmesriikide vastu võib aega võtta. Nii kulus sarnasel teemal läbirääkimisteks USA valitsusega viis aastat.
    Ülelennutasud peavad muutuma väiksemaks
    Siberi ülelennutasud on teine teema, mis on komisjonile ja liikmesriikidele aastaid peavalu tekitanud. Tasud pärinevad aastast 1970, kui Moskva kehtestas tasud Euroopa ja Aasia vedajatele lendamiseks ilma peatuseta läbi oma õhuruumi. Enamus ülelennutasudest läheb Vene rahvuslikule lennufirmale Aeroflotile. Hinnanguliselt maksid Euroopa Liidu vedajad Venemaale 2008. aastal ligikaudu 300 miljonit eurot.
    Komisjon on selle ammu vaidlustanud,  põhjendusega et lennufirmad maksavad konkurendile ja mitte valitsusele ning et tasud on kaugelt üle standardsete õhuliikluse kontrollitasude, mida võtavad teised riigid. Enamgi veel, erinevate Euroopa lennufirmad maksavad Venemaale erinevalt, tuginedes riikidevahelistele lepetele, mis Komisjoni hinnangul on ebaaus. Venemaa nõustus 2006 kaotama ülelennu tasud vahemikus 2010 ja 2014. Kuid seni ei ole mingeid muutusi toimunud, sidudes küsimuse pikaleveninud liitumiskõnelustega WTO-ga.
     
     
    Autor: Katri Soe-Surén
  • Hetkel kuum
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Kui Mars kutsub: Musk soovib 55,8 miljardit Tesla varadest
Tesla autod kutsutakse jälle tagasi uue ohtliku defekti tõttu. Elon on aga hõivatud mujal rindel ning tegeleb oma mitmekümnemiljardilise kompensatsioonipaketi väljanõudmisega.
Tesla autod kutsutakse jälle tagasi uue ohtliku defekti tõttu. Elon on aga hõivatud mujal rindel ning tegeleb oma mitmekümnemiljardilise kompensatsioonipaketi väljanõudmisega.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Amazoni rüpes edu nautiv Eesti ettevõtja: Jeff Bezose juhtimisprintsiibid sobivad meile hästi
Mari Jolleri esimene firma läks põhja, teise müüs ta maha ning kolmas müüdi ligi kaks aastat tagasi hiiglaslikule Amazonile. Selle kaisus on ettevõte Jolleri teatel uue tuule tiibadesse saanud.
Mari Jolleri esimene firma läks põhja, teise müüs ta maha ning kolmas müüdi ligi kaks aastat tagasi hiiglaslikule Amazonile. Selle kaisus on ettevõte Jolleri teatel uue tuule tiibadesse saanud.
Kas rohepööre tähendab eurokommunismi? Või on see lihtsalt üks utoopia?
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Elektrifirma kogemus särtsuautodega: kõikide kulude ennustamisega pole pihta läinud
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Eesti sai Euroopa rahakotist 122 miljonit eurot
Euroopa Komisjon tegi reedel taaste- ja vastupidavusrahastust (RRF) Eestile järjekorras teise väljamakse mahus 122,3 miljonit eurot, kuna Eesti on täitnud kõik taastekava kolmanda osamakse eeltingimuseks seatud eesmärgid.
Euroopa Komisjon tegi reedel taaste- ja vastupidavusrahastust (RRF) Eestile järjekorras teise väljamakse mahus 122,3 miljonit eurot, kuna Eesti on täitnud kõik taastekava kolmanda osamakse eeltingimuseks seatud eesmärgid.
Usaldamatus valitsuse majanduspoliitika suhtes on järsult kasvanud
Üheks suuremaks ettevõtteid mõjutavaks probleemiks on tõusnud vähene usaldus valitsuse majanduspoliitika suhtes, selgus täna esitletud majanduse konjunktuuri kvartaalsest ülevaatest.
Üheks suuremaks ettevõtteid mõjutavaks probleemiks on tõusnud vähene usaldus valitsuse majanduspoliitika suhtes, selgus täna esitletud majanduse konjunktuuri kvartaalsest ülevaatest.