• OMX Baltic0,22%300,68
  • OMX Riga0,06%893,52
  • OMX Tallinn0,12%2 071,16
  • OMX Vilnius0,3%1 206,04
  • S&P 5000,83%6 279,35
  • DOW 300,77%44 828,53
  • Nasdaq 1,02%20 601,1
  • FTSE 1000,00%8 822,91
  • Nikkei 2250,06%39 810,88
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%92,85
  • OMX Baltic0,22%300,68
  • OMX Riga0,06%893,52
  • OMX Tallinn0,12%2 071,16
  • OMX Vilnius0,3%1 206,04
  • S&P 5000,83%6 279,35
  • DOW 300,77%44 828,53
  • Nasdaq 1,02%20 601,1
  • FTSE 1000,00%8 822,91
  • Nikkei 2250,06%39 810,88
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%92,85
  • 16.12.10, 06:55
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Kuidas tegutseda sihtturul?

Korraga mitmel turul tegutsemine esitab ettevõttele täiesti uued väljakutsed. Protsessid pole enam mitte ainult järjestikused, vaid ka paralleelsed, märkis kaubandus-tööstuskoja juht Siim Raie.
"Kui me räägime lõpptarbijatoodetest, siis tuleks juba tootearendusel püüelda selle poole, et toote uuele turule kohaldamise kulud oleks minimaalsed," lisas ta. Keegi ju ei tooda eraldi näiteks telefone Eesti turule – need on standardsed, selgitas Raie.
"Kui klientideks ja tellijateks on teised ärid, siis tuleb tähelepanu pöörata nende vajaduste lahendamisele. Igal juhul kliendisuhete ja -suhtlemise osakaal kasvab hüppeliselt. Eelkõige on selleks vaja pädevaid inimesi. Tegevjuht ei suuda ainuisikuliselt kogu müüki juhtida," märkis ta.

Artikkel jätkub pärast reklaami

Raie sõnul on turuosa suurendamine üks suuremaid väljakutseid ükskõik, kas koduturul või välisturul. "Kui tegemist on kasvava turuga ning turuosa kasv tuleb üldisest kasvust on laienemine kergem, kui aga on tegemist väga väljakujunenud turuosaliste ja –jaotusega, siis on laienemisvõimaluseks enamasti mõne konkurendi ülevõtmine või ühinemine."
Välisministeeriumi äridiplomaatia ja analüüsibüroo diplomaat Margus Solnson sõnas, et probleemid, mille lahendamisega puutuvad Eesti ettevõtjad kokku, sõltuvad eelkõige konkreetsest riigist, riigis kehtivast seadusandlusest ja ka riigi kuulumisest rahvusvahelistesse organisatsioonidesse.
Loe pikemalt tänasest Äripäevast, päevapileti saad osta SIIT.

Seotud lood

Äriplaan 2026

Äriplaan 2026

Uurime välja Eesti majanduse arengusuunad 2026. aastal, et ettevõtjatel ja tippjuhtidel oleks, millele tuginedes järgmist aastat planeerida.

Kas eksport ja kaitsetööstuse areng võiksid Eesti majandusele uue käigu sisse aidata? Kuidas näevad Põhjamaade ettevõtjad ja tippjuhid Eesti võimalusi rahvusvahelisel areenil ning kas nad plaanivad siia investeerida? Kuhu investeerivad ning millele tõmbavad pidurit Eesti ettevõtjad? Missugune on riigi äriplaan 2026. aastaks? Kõigile nendele küsimustele saad vastuse 17. septembril Eesti mõjukaimal majanduskonverentsil Äriplaan!

Enda kogemust tulevad Eestisse jagama ülemaailmse ulatusega Rootsi masina- ja metallitööstusettevõte Hanza AB asutaja ja tegevjuht Erik Stenfors ning Telia Company president ja tegevjuht Patrik Hofbauer.

  • Toimumisaeg:
    17.09.2025
  • Alguseni:
    2 k 11 p 12 t
  • Toimumiskoht:
    Tallinn

Hetkel kuum

Podcastid

Tagasi Äripäeva esilehele