• OMX Baltic0,04%302,27
  • OMX Riga0,05%893,37
  • OMX Tallinn0,14%2 069,46
  • OMX Vilnius0,3%1 201,12
  • S&P 5000,52%6 204,95
  • DOW 300,63%44 094,77
  • Nasdaq 0,47%20 369,73
  • FTSE 100−0,43%8 760,96
  • Nikkei 225−1,01%40 077,96
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,17
  • EUR/RUB0,00%92,18
  • OMX Baltic0,04%302,27
  • OMX Riga0,05%893,37
  • OMX Tallinn0,14%2 069,46
  • OMX Vilnius0,3%1 201,12
  • S&P 5000,52%6 204,95
  • DOW 300,63%44 094,77
  • Nasdaq 0,47%20 369,73
  • FTSE 100−0,43%8 760,96
  • Nikkei 225−1,01%40 077,96
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,17
  • EUR/RUB0,00%92,18
  • 17.02.11, 15:20
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Horm: tuntust on kõige raskem saavutada

Maag Lihatööstus on lihatoodete tarbimise vähenemise ajal suutnud turuosa kasvatada, kuid kõige raskem on tuntust saavutada, ütles ettevõtte juhatuse esimees Olle Horm.
Horm märkis Äripäeva Gaselli kongressil, et ainult eksport ikkagi õnnelikuks ei tee. Enamik Eesti toidutootjaid ei suuda välisturgudel mõjukat kaubamärki luua ega hoida – see on pööraselt kallis ja väga pikaajaline töö.
Umbes pooled eestlastest eelistavaad eestimaist kaupa. "Kuid mis on eestimaine toit - see on kodumaine tootmine, pluss tuntud ja tunnustatud kaubamärk. Tooraine jääb tarbija jaoks alati segaseks," lausus ta.
Hormi sõnul on allhange tore, aga rikkaks ja õnnelikuks see ei tee. "Eesti omanik tahab kasumit ja lihatööstuse kasum tuleb ikkagi Eestist. Meie eelmise aasta käive kasvas 2,9%, samas lihatoodete tarbimine vähenes 8-9%. Meie turuosa on Eestis kolmas, mis on 11,1%. Eestis on lihatööstusettevõtteid üle saja, konkurents on karm," rääkis ta.

Artikkel jätkub pärast reklaami

Horm rääkis sellest, et kuigi nende suurim konkurent on 10 korda suurem, suudeti siiski turuosa kasvatada. "Midagi pole muutunud - ikka eelistatakse Lastevorsti, kuid pakendid muutuvad üha kirevamakas. Esimene ost tuleb välimuse pärast. Kui ostetakse välimuse pärast, aga toit ei maitse, siis teist ostu ei tule," nentis ta.
Hormi sõnul on tuntus ja maine olulised. "Tuntus on see, mida teenitakse välja aastatega, see on meie nõrk koht ja see on, mille kallal me tööd teeme. Tuntust on kõige raskem saavutada," ütles ta.
"Meedias avalduvad seisukohad on sageli konkurentide susimise tõttu kriitilised, kuid ära löö verest välja," soovitas Horm. "Kui ajakirjanik helistab, unusta hetkeks kõik muu – räägi positiivses mõttes hüüdlausetega," lisas ta.
Konverentsil küsiti Hormilt, kas sarnaselt kütusemüüjatega ei suhtle ka lihatöösturid omavahel. (Olerexi turundusjuht Antti Moppel ütles Gaselli kongressil, et kütusekartelli kahtluste tõttu ei vaheta turuosalised enam kontakte - toim.)
"Konkurentsiametile võin öelda, et me ei suhtle omavahel. Kõik on nii suured (lihatööstused - toim), et ei mahu ühte tuppa ära," vastas Horm.
 

Seotud lood

Äriplaan 2026

Äriplaan 2026

Uurime välja Eesti majanduse arengusuunad 2026. aastal, et ettevõtjatel ja tippjuhtidel oleks, millele tuginedes järgmist aastat planeerida.

Kas eksport ja kaitsetööstuse areng võiksid Eesti majandusele uue käigu sisse aidata? Kuidas näevad Põhjamaade ettevõtjad ja tippjuhid Eesti võimalusi rahvusvahelisel areenil ning kas nad plaanivad siia investeerida? Kuhu investeerivad ning millele tõmbavad pidurit Eesti ettevõtjad? Missugune on riigi äriplaan 2026. aastaks? Kõigile nendele küsimustele saad vastuse 17. septembril Eesti mõjukaimal majanduskonverentsil Äriplaan!

Enda kogemust tulevad Eestisse jagama ülemaailmse ulatusega Rootsi masina- ja metallitööstusettevõte Hanza AB asutaja ja tegevjuht Erik Stenfors ning Telia Company president ja tegevjuht Patrik Hofbauer.

  • Toimumisaeg:
    17.09.2025
  • Alguseni:
    2 k 16 p 0 t
  • Toimumiskoht:
    Tallinn

Hetkel kuum

Podcastid

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Äripäeva esilehele