• OMX Baltic0,04%302,27
  • OMX Riga0,05%893,37
  • OMX Tallinn0,14%2 069,46
  • OMX Vilnius0,3%1 201,12
  • S&P 5000,52%6 204,95
  • DOW 300,63%44 094,77
  • Nasdaq 0,47%20 369,73
  • FTSE 100−0,43%8 760,96
  • Nikkei 225−1,01%40 077,96
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,17
  • EUR/RUB0,00%92,18
  • OMX Baltic0,04%302,27
  • OMX Riga0,05%893,37
  • OMX Tallinn0,14%2 069,46
  • OMX Vilnius0,3%1 201,12
  • S&P 5000,52%6 204,95
  • DOW 300,63%44 094,77
  • Nasdaq 0,47%20 369,73
  • FTSE 100−0,43%8 760,96
  • Nikkei 225−1,01%40 077,96
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,17
  • EUR/RUB0,00%92,18
  • 11.03.11, 13:50
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

ELi tarbijate olukord pärast 2009. aasta langust paranemas

Euroopa Komisjoni täna avaldatud kevadises tarbijaturu tulemustabelis kajastub tarbijate olukorra paranemine pea kõigis ELi riikides pärast 2009. aasta järsku langust.
Uuringus tõdeti, et tarbijate olukord on pärast 2009. aasta järsku langust taas paranenud ning enamik riike on jõudnud 2008. aasta tasemele või selle ületanud. Endiselt kasvab omamaine e-kaubandus – 2010. aastal on 36% ELi tarbijaist teinud internetioste kodumaistelt müüjatelt (2009. aastal 34%).
Samas kasvab piiriülene e-kaubandus väga aeglaselt (9% 2010. aastal, 8% 2009. aastal), seda hoolimata asjaolust, et varasemate uuringute alusel on piiriülese kaubanduse puhul nii kaubavalik kui ka hinnasääst suurem.
Üheks takistuseks on tarbijate hoiakud, kuna neil puudub internetikaubanduse suhtes piisav kindlustunne. Peamised takistused on siiski seotud pakkujatega.

Artikkel jätkub pärast reklaami

Kuigi piiriülene e-kaubandus on statistika kohaselt vähemalt sama usaldusväärne kui sisemaine e-kaubandus – ainult 16% piiriüleseid oste hilines (18% sisemaiseid) – langes nende jaemüüjate hulk, kes müüvad oma kaupa teistesse ELi riikidesse, 2010. aastal 22%-ni (25% 2009. aastal).
Seda hoolimata asjaolust, et piiriülese kaubanduse hüved on märkimisväärsed: 56% jaemüüjate hinnangul on 10% nende e­kaubanduse tuludest pärit teistest ELi riikidest.
2009. aastal vähenesid nii kasutada jääv sissetulekuosa (tasuta teenused maha arvatud) kui ka kodumajapidamiste tarbimine enamikes ELi maades. Võttes arvesse nii keskmist sissetulekut kui ka hinnataset, on tarbijate võimalused endale tooteid ja teenuseid lubada ELis riigiti väga erinevad. Haavatavas olukorras olevate tarbijate osakaal erineb samuti riigiti, kuid hoolimata 2009. aasta kriisist ei halvenenud enamikes riikides nende olukord märgatavalt.
Tarbijatingimuste aastaindeks arvestab tarbijate usaldust ametiasutuste, vabaühenduste ning jaemüüjate vastu ning tarbijat puudutavate vaidluste tõhusat lahendamist.

Seotud lood

Äriplaan 2026

Äriplaan 2026

Uurime välja Eesti majanduse arengusuunad 2026. aastal, et ettevõtjatel ja tippjuhtidel oleks, millele tuginedes järgmist aastat planeerida.

Kas eksport ja kaitsetööstuse areng võiksid Eesti majandusele uue käigu sisse aidata? Kuidas näevad Põhjamaade ettevõtjad ja tippjuhid Eesti võimalusi rahvusvahelisel areenil ning kas nad plaanivad siia investeerida? Kuhu investeerivad ning millele tõmbavad pidurit Eesti ettevõtjad? Missugune on riigi äriplaan 2026. aastaks? Kõigile nendele küsimustele saad vastuse 17. septembril Eesti mõjukaimal majanduskonverentsil Äriplaan!

Enda kogemust tulevad Eestisse jagama ülemaailmse ulatusega Rootsi masina- ja metallitööstusettevõte Hanza AB asutaja ja tegevjuht Erik Stenfors ning Telia Company president ja tegevjuht Patrik Hofbauer.

  • Toimumisaeg:
    17.09.2025
  • Alguseni:
    2 k 16 p 0 t
  • Toimumiskoht:
    Tallinn

Hetkel kuum

Podcastid

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Äripäeva esilehele