• OMX Baltic0,22%300,68
  • OMX Riga0,06%893,52
  • OMX Tallinn0,12%2 071,16
  • OMX Vilnius0,3%1 206,04
  • S&P 5000,83%6 279,35
  • DOW 300,77%44 828,53
  • Nasdaq 1,02%20 601,1
  • FTSE 1000,02%8 824,78
  • Nikkei 2250,06%39 810,88
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%92,8
  • OMX Baltic0,22%300,68
  • OMX Riga0,06%893,52
  • OMX Tallinn0,12%2 071,16
  • OMX Vilnius0,3%1 206,04
  • S&P 5000,83%6 279,35
  • DOW 300,77%44 828,53
  • Nasdaq 1,02%20 601,1
  • FTSE 1000,02%8 824,78
  • Nikkei 2250,06%39 810,88
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%92,8
  • 18.04.11, 08:25
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Toiduliit: kõva kampaania, soodne hind ja hea maitse

Uudistoote edu valem kõlab Eesti toiduainetööstuse liidu juhi Sirje Potisepa sõnul järgmiselt: kõva turunduskampaania, soodne hind ja maitsev toode.
Näiteks Rehe rukkileiva puhul oli Potisepa mäletamist mööda tegemist just nende asjaolude kokkulangemisega. Potisepp avaldas samas arvamust, et mida suurema lisandväärtusega toode on, seda pikemaks kujuneb selle eluiga. Toiduainetööstus ei näe jäljendamises suurt probleemi, kuna toote eluiga on langenud kaheksa kuuni. Ajal, kui mingi toode tuleb turule, mõtleb selle tootja juba uue toote tegemise peale.
Järgneb Sirje Potisepa kommentaar Nielseni parima uudistoote uuringule.
Leibade sattumine nimekirja oli ootuspärane, sest need on igapäevased toiduained. Rehe rukkileib ja Leiburi Ruks on ka tõeliselt head. Eestlane ostab eelkõige maitse järgi, hind on alles 4. kohal. Mäletan aga, et Rehe rukkileiva puhul tehti palju ka sooduskampaaniaid.Premia eriti rammus koorejäätis on eriti hea jäätis. Kõik, kes seda on proovinud, võivad seda kinnitada. Koorejäätisi on oluliselt rohkem müüma hakatud, nad moodustavad kogu jäätisemüügi mahust 80%. Premia koorejäätises oli kahtlemata ka väike annus nostalgiat, näiteks koonusesse keeratud vahvlituutu.Mul puuduvad tõesed andmed, aga võin öelda, et edukaid uudistooteid tehakse küll järgi ja hästi kiiresti tehakse järgi. Sõltub, kui kerge või raske on järgi teha. Uudistoote eluiga on langenud juba kaheksa kuu peale. Kui uus toode tuleb turule, mõtleb selle tootja juba uue toote tegemise peale. Tootmise ettevalmistamine võtab aega, aga teatud asju saab järgi teha kuskil kolme kuuga.Uudistoodete järgitegemine ei ole olnud Eestis eriline probleem, kõige rohkem on toodete järgitegemist märgata ehk leivasektoris. Saibi on raske järgi teha, sest see on suure lisandväärtusega toode, kuhu Leibur on investeerinud kolm aastat nii raha kui ka teadmisi. Üldiselt pole aga järgitegemine probleem ja kõike tehakse järgi.

Artikkel jätkub pärast reklaami

Seotud lood

Äriplaan 2026

Äriplaan 2026

Uurime välja Eesti majanduse arengusuunad 2026. aastal, et ettevõtjatel ja tippjuhtidel oleks, millele tuginedes järgmist aastat planeerida.

Kas eksport ja kaitsetööstuse areng võiksid Eesti majandusele uue käigu sisse aidata? Kuidas näevad Põhjamaade ettevõtjad ja tippjuhid Eesti võimalusi rahvusvahelisel areenil ning kas nad plaanivad siia investeerida? Kuhu investeerivad ning millele tõmbavad pidurit Eesti ettevõtjad? Missugune on riigi äriplaan 2026. aastaks? Kõigile nendele küsimustele saad vastuse 17. septembril Eesti mõjukaimal majanduskonverentsil Äriplaan!

Enda kogemust tulevad Eestisse jagama ülemaailmse ulatusega Rootsi masina- ja metallitööstusettevõte Hanza AB asutaja ja tegevjuht Erik Stenfors ning Telia Company president ja tegevjuht Patrik Hofbauer.

  • Toimumisaeg:
    17.09.2025
  • Alguseni:
    2 k 12 p 16 t
  • Toimumiskoht:
    Tallinn

Hetkel kuum

Podcastid

Tagasi Äripäeva esilehele