• OMX Baltic0,73%307,03
  • OMX Riga0,2%870,38
  • OMX Tallinn1,38%2 035,86
  • OMX Vilnius0,12%1 213,57
  • S&P 5000,7%5 958,38
  • DOW 300,78%42 654,74
  • Nasdaq 0,52%19 211,1
  • FTSE 1000,59%8 684,56
  • Nikkei 2250,00%37 753,72
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,9
  • GBP/EUR0,00%1,19
  • EUR/RUB0,00%90,5
  • OMX Baltic0,73%307,03
  • OMX Riga0,2%870,38
  • OMX Tallinn1,38%2 035,86
  • OMX Vilnius0,12%1 213,57
  • S&P 5000,7%5 958,38
  • DOW 300,78%42 654,74
  • Nasdaq 0,52%19 211,1
  • FTSE 1000,59%8 684,56
  • Nikkei 2250,00%37 753,72
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,9
  • GBP/EUR0,00%1,19
  • EUR/RUB0,00%90,5
  • 24.05.11, 00:00
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Tähelepanu äratamine on esineja enda asi

Sellest on vähe abi, et sa oma teemat hästi valdad ja asjalikku juttu räägid. Kui kuulajad sind esimesest hetkest tähele ei pane, räägid sisuliselt seintele.
Kelle ülesanne on esinejale tähelepanu tõmmata? Kas esineja või kellegi teise asi? Loomulikult on see esineja, mitte kellegi teise asi. Mida oleks sel korral esineja võinud huvi äratamiseks teha? Lühidalt võiks tähelepanu äratamise põhimõtte kokku võtta nii: tavapäraste (vali hääl, köhatamine, PowerPointi esitlusega alustamine) kõrval võid teha mida iganes - peaasi, et kuulajate tähelepanu saavutad. Loobi kas või paukpakette, kui see sinu eesmärki täidab. Küll aga pead sa kõnet alustades ja tähelepanu äratajaid kasutades silmas pidama kolme reeglit:
1. Äratusmoment peab teemaga seotud olema. Mõtle, mis juhtub, kui teed sissejuhatuseks valju karjega salto ja seejärel alustad ilma, et oleks seda tegevust kuidagiviisi oma teemaga sidunud? No ilmselt sa tähelepanu saavutad, küll aga võivad kuulajad sinust kui skisofreenikust mõelda. Seega pead alates sissejuhatuses oma tegevusi teemaga siduma.
2. Sinu tegevus peab kuulajatega seotud olema. Võtame sellesama karjega salto näite: isegi kui selle kenasti teemaga seod, ei pruugi taoline lähenemine publikule sobiv olla. Tõenäoliselt võtab noorem kuulajaskond seda hea ja vaimuka naljana, vanemad kuulajad on aga negatiivses hämmingus. Seetõttu pea meeles, et pead oma kuulajate taustale mõtlema.
3. Ära proovi olla keegi teine. See tähendab, et kõik, mida teed, peab olema sinu isikupäraga seotud. Niipea, kui proovid olla keegi teine, kipuvad asjad kiiva kiskuma. Eriti jama lugu on siis, kui kuulajad on originaali näinud. Ehk lühidalt: leia oma stiil ja kohanda seda eelneva kahe punktiga.
Kokkuvõtteks. Hea start valab kõva vundamendi sinu edasisele õnnestumisele. Seetõttu mõtle hoolikalt läbi, mida ja kuidas sa teed. Sul on ainult üks võimalus, et kuulajatele muljet avaldada, positiivselt mõjuda ja neis huvi tekitada. Kui sa seda juba oma tähelepanu äratamise ja sissejuhatusega teha ei suuda, siis miks sa arvad, et sul see ülejäänud esinemise käigus õnnestub?
Autor: Janek Tuttar

Seotud lood

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Podcastid

Tagasi Äripäeva esilehele