Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Sony: euro avaldab tulemustele hiiglaslikku mõju
Jaapani suurim tarbeelektroonika eksportöör Sony teatas, et euro nõrgenemine avaldab hiiglaslikku mõju ettevõtte tulemustele, vahendab Bloomberg.
Sony ei osta kuigi palju juppe Euroopast, arveldades Aasia varustajatega USA dollaris, mis piirab võimet maandada euro nõrgenemise riski,“ ütles Sony finantstehingute juht Hiroshi Kurihara. „Ei ole vastumeetmeid, mida me saaks hetkel rakendada. Sellel on hiiglaslik mõju ettevõtte majandustulemustele.“
„Isegi, kui ettevõtted kasutavad erinevaid meetmeid valuutakursside kõikumise vastu, on raske saavutada suuremat müüki Euroopas,“ ütles RBC Investment Managementi fondijuht Yoju Takeda. „Euro järsk kukkumine on Jaapani eksportööridele probleem.“
Mõnedele Jaapani ettevõtetele nagu Nintendo ja Canon on Euroopa suurim turg. Nintendo käibest moodustas Euroopa 41 protsenti ja Canonil 32 protsenti.
Euro kukkus septembris Jaapani jeeni vastu aastakümne madalamale tasemele. Kolme kuuga on euro nõrgenenud jeeni vastu 11 protsenti. 2011. aastal on jeen tugevnenud euro vastu 4,5 protsenti.
„Meil on raske tõsta Euroopas hindu seoses Korea tootjate konkurentsiga,“ ütles Kurihara. „Me ei saa joosta eemale valuutariskist seni, kuni me müüme välismaal.“
Sony genereeris 30 protsenti käibest Jaapanis, Euroopas 21 protsenti, USAs 20 protsenti ja mujal Aasias 18 protsenti.
Minu Äripäeva kasutamiseks logi sisse või loo konto.