• OMX Baltic−0,33%301,29
  • OMX Riga0,02%893,52
  • OMX Tallinn0,56%2 081,11
  • OMX Vilnius−0,12%1 199,62
  • S&P 500−0,11%6 198,01
  • DOW 300,91%44 494,94
  • Nasdaq −0,82%20 202,89
  • FTSE 1000,28%8 785,33
  • Nikkei 225−1,24%39 986,33
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%92,65
  • OMX Baltic−0,33%301,29
  • OMX Riga0,02%893,52
  • OMX Tallinn0,56%2 081,11
  • OMX Vilnius−0,12%1 199,62
  • S&P 500−0,11%6 198,01
  • DOW 300,91%44 494,94
  • Nasdaq −0,82%20 202,89
  • FTSE 1000,28%8 785,33
  • Nikkei 225−1,24%39 986,33
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%92,65
  • 10.10.11, 00:00
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Unistus siledast ja vastupidavast teest

Kui Austraalia arhitektid disainivad lausa kunsti kalduvaid kiirteid, siis Eestis saadab tee-ehitust häda ja viletsus.
Väga harvad on teeprojektid, kus kõik sujub. Hanked vaidlustatakse, ehitajad jätavad külma kõhuga objektid pooleli jne. Kõike seda saadab hala, miks midagi teha ei saa. Ja siis, kui tee valmib, on sõidurõõm üürike, sest juba paari aasta pärast näeb asfalt välja nagu trollid oleksid öösel sellega maiustamas käinud.
Tee-ehitajad üritavad parimat. See ehituse erileht on teede ehitajate TOPi tõttu suuresti just teedele ja nende ehitamisele pühendunud. Ettevõtjad püüavad raskuste kiuste leida imetrikke, kuidas jõuda kasumisse või vähemalt vältida kahjumit. Turg on endiselt madalseisus, hinnad kukkunud ja tõusu ei paista. Samas tuleb osta kallimalt nii killustikku kui ka asfalti, töötajad tahavad rohkem raha. Ka tellija ehk riik võiks jõuda tõdemuseni, et me pole piisavalt rikkad, et osta odavaid asju ehk pidevalt lappida auku vajunud teid.

Artikkel jätkub pärast reklaami

Maantee areneb teosammul. Tartu maantee ajalugu uurides selgub, et selle neljarealiseks ehitamist alustati juba 1980ndate alguses. 200 kilomeetrist on tehtud vähem kui 30. Samas tempos jätkates kulub veel 170 aastat. Lootust on, et lähitulevikus tempo tõuseb, samas hoiatatakse igaks juhuks, et unistus neljarealisest teest Tallinnast Tartusse on teostamatu.
Kui prantslased suudavad ehitada üle oru 2,4 km pikkuse Millau viadukti, siis ilmselt saab ka Eestisse ehitada mõne korraliku tee. Rohkem koostööd ja vähem kaikad kodaratesse, sest ilmselt saab ka tee-ehituseks mõeldud ressursse efektiivsemalt kasutada kui seni.

Seotud lood

Äriplaan 2026

Äriplaan 2026

Uurime välja Eesti majanduse arengusuunad 2026. aastal, et ettevõtjatel ja tippjuhtidel oleks, millele tuginedes järgmist aastat planeerida.

Kas eksport ja kaitsetööstuse areng võiksid Eesti majandusele uue käigu sisse aidata? Kuidas näevad Põhjamaade ettevõtjad ja tippjuhid Eesti võimalusi rahvusvahelisel areenil ning kas nad plaanivad siia investeerida? Kuhu investeerivad ning millele tõmbavad pidurit Eesti ettevõtjad? Missugune on riigi äriplaan 2026. aastaks? Kõigile nendele küsimustele saad vastuse 17. septembril Eesti mõjukaimal majanduskonverentsil Äriplaan!

Enda kogemust tulevad Eestisse jagama ülemaailmse ulatusega Rootsi masina- ja metallitööstusettevõte Hanza AB asutaja ja tegevjuht Erik Stenfors ning Telia Company president ja tegevjuht Patrik Hofbauer.

  • Toimumisaeg:
    17.09.2025
  • Alguseni:
    2 k 15 p 7 t
  • Toimumiskoht:
    Tallinn

Hetkel kuum

Podcastid

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Äripäeva esilehele