• OMX Baltic−0,33%300,29
  • OMX Riga−0,05%893,11
  • OMX Tallinn−0,39%2 072,95
  • OMX Vilnius0,47%1 205,23
  • S&P 5000,47%6 227,42
  • DOW 30−0,02%44 484,42
  • Nasdaq 0,94%20 393,13
  • FTSE 1000,48%8 816,56
  • Nikkei 2250,06%39 785,9
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%92,85
  • OMX Baltic−0,33%300,29
  • OMX Riga−0,05%893,11
  • OMX Tallinn−0,39%2 072,95
  • OMX Vilnius0,47%1 205,23
  • S&P 5000,47%6 227,42
  • DOW 30−0,02%44 484,42
  • Nasdaq 0,94%20 393,13
  • FTSE 1000,48%8 816,56
  • Nikkei 2250,06%39 785,9
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%92,85
  • 28.12.11, 09:44
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Kati Kusmin: süüa on ikka vaja

Järgmise aasta müük sõltub tarbija kindlustunde indeksist, kuid süüa on ikka vaja, tõdes Eesti Tarbijateühistute Keskühistu (ETK) juhatuse esimees Kati Kusmin.
"Grupi numbreid ei saa me nii kiiresti väljastada, aga üldiselt võib öelda, et võrreldes eelmise aastaga oli kasv," kommenteeris Kusmin jõulumüüki.  
Kusmini hinnangul võisid inimesed muude kulutuste pealt kokku hoida, aga jõulukulutused tehti ikkagi ära, oma lastele kinki kindlasti ostmata ei jäetud ning ilmselt oli see tavapärasest rikkalikum.
Aastaga on hinnad tõusnud ja Kusmini sõnul on hinnatõusu mõju käivetes ka olemas, aga see on väiksem, kui on eelnevatel kuudel olnud. "Kui me vaatame viimase kuude tarbijahinnaindeksit, siis tegelikult hakkasid hinnad tõusma möödunud aasta lõpus," sõnas Kusmin.

Artikkel jätkub pärast reklaami

Järgmise aasta esimese kvartali kohta sõnas Kusmin, et  mingisugune käibe kasv tuleb kindlasti, aga jaanuari, veebruari ja märtsi müüki mõjutab ikkagi tarbija kindlustunne. "Muret tekitavad üldised majandusuudised, mitte niivõrd Eestis kui üldse Euroopas. Ma arvan, et inimesed on pisut ettevaatlikumad oma kulutustes ja mõtlevad täpselt järele, mida ja miks on vaja osta. Igapäevased toidu- ja esmatarbekulutused kindlasti ei kahane, sest süüa on ikka vaja," rääkis Kusmin.
Allahindlusi ei ole enam väga oodata. "Paljudes poodides hakkasid allahindlused peale kohe pärast jõule. Allahindluste määr sõltub väga palju sellest, kui täpselt on kauplused osanud oma varusid planeerida. Kui varud on väiksed, siis on  ka allahindlus väiksem. Sellel aastal annab allahindlustele oma mõju hilinenud talv, talvekaupade müüjad on üsna keerulises seisus," märkis Kusmin.

Seotud lood

Äriplaan 2026

Äriplaan 2026

Uurime välja Eesti majanduse arengusuunad 2026. aastal, et ettevõtjatel ja tippjuhtidel oleks, millele tuginedes järgmist aastat planeerida.

Kas eksport ja kaitsetööstuse areng võiksid Eesti majandusele uue käigu sisse aidata? Kuidas näevad Põhjamaade ettevõtjad ja tippjuhid Eesti võimalusi rahvusvahelisel areenil ning kas nad plaanivad siia investeerida? Kuhu investeerivad ning millele tõmbavad pidurit Eesti ettevõtjad? Missugune on riigi äriplaan 2026. aastaks? Kõigile nendele küsimustele saad vastuse 17. septembril Eesti mõjukaimal majanduskonverentsil Äriplaan!

Enda kogemust tulevad Eestisse jagama ülemaailmse ulatusega Rootsi masina- ja metallitööstusettevõte Hanza AB asutaja ja tegevjuht Erik Stenfors ning Telia Company president ja tegevjuht Patrik Hofbauer.

  • Toimumisaeg:
    17.09.2025
  • Alguseni:
    2 k 13 p 18 t
  • Toimumiskoht:
    Tallinn

Hetkel kuum

Podcastid

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Äripäeva esilehele