• OMX Baltic0,06%300,2
  • OMX Riga−0,03%892,74
  • OMX Tallinn0,12%2 071,12
  • OMX Vilnius0,13%1 203,99
  • S&P 5000,00%6 227,42
  • DOW 300,00%44 484,42
  • Nasdaq 0,94%20 393,13
  • FTSE 1000,57%8 824,57
  • Nikkei 2250,06%39 785,9
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%92,43
  • OMX Baltic0,06%300,2
  • OMX Riga−0,03%892,74
  • OMX Tallinn0,12%2 071,12
  • OMX Vilnius0,13%1 203,99
  • S&P 5000,00%6 227,42
  • DOW 300,00%44 484,42
  • Nasdaq 0,94%20 393,13
  • FTSE 1000,57%8 824,57
  • Nikkei 2250,06%39 785,9
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%92,43
  • 28.12.11, 14:30
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Prisma: keskmine ost on väiksem kui 2008. aastal

Vaatamata sellele, et jõulumüük on olnud kaupmeestele edukas, on Prisma Peremarketi turundusjuhi Reigo Rahumäesõnul keskmine ost praegu väiksem, kui see oli aastal 2008 ning uuel aastal on tarbija kindlasti kulutustes ettevaatlik.
"Prisma jõulumüügi suurenemist võib põhjendada sellega, et oleme turuosa juurde võitnud. Meie kliendiarv on viimasel aastal olnud pidevas tõusujoones ja sama trend jätkub," kommenteeris Rahumäe jõulumüüki põhjuseid.
Ta lisas, et aastaga on hinnad tõusnud ja sellel on ka oma osa müüginumbrite suurenemisel, kuid Prismas on müüginumbreid kasvatanud just kliendiarvu tõus. "Selge on see, et tarbija kindlustunne ei ole sel tasemel, mis see oli aastal 2008 – seda selgitab ka see, et keskmine ost on praegu väiksem, kui see oli aastal 2008," täpsustas Rahumäe.
Esimese kvartali kohta ei tahtnud Rahumäe prognoose teha, märkides vaid, et tarbija on kindlasti kulutustes ettevaatlik – kindlustunnet mõjutab kõik, mis toimub hetkel maailmamajanduses.

Artikkel jätkub pärast reklaami

"Allahindlusi planeerime garderoobikaupades vastavalt hooajakaupade laoseisule. Suuri lühiajalisi kampaaniaid ei ole meil plaanis teha, vaid Prisma eesmärk on pakkuda tarbijale iga päev kõige soodsamat ostukorvi," sõnas Rahumäe.
 

Seotud lood

Äriplaan 2026

Äriplaan 2026

Uurime välja Eesti majanduse arengusuunad 2026. aastal, et ettevõtjatel ja tippjuhtidel oleks, millele tuginedes järgmist aastat planeerida.

Kas eksport ja kaitsetööstuse areng võiksid Eesti majandusele uue käigu sisse aidata? Kuidas näevad Põhjamaade ettevõtjad ja tippjuhid Eesti võimalusi rahvusvahelisel areenil ning kas nad plaanivad siia investeerida? Kuhu investeerivad ning millele tõmbavad pidurit Eesti ettevõtjad? Missugune on riigi äriplaan 2026. aastaks? Kõigile nendele küsimustele saad vastuse 17. septembril Eesti mõjukaimal majanduskonverentsil Äriplaan!

Enda kogemust tulevad Eestisse jagama ülemaailmse ulatusega Rootsi masina- ja metallitööstusettevõte Hanza AB asutaja ja tegevjuht Erik Stenfors ning Telia Company president ja tegevjuht Patrik Hofbauer.

  • Toimumisaeg:
    17.09.2025
  • Alguseni:
    2 k 13 p 17 t
  • Toimumiskoht:
    Tallinn

Hetkel kuum

Podcastid

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Äripäeva esilehele