Suurte spordi- ja kultuuriürituste ajal hindu lakke tõstvad ettevõtjad seavad löögi alla ürituste korraldajad, väitis kultuuriminister Rein Lang.
Lang ütles, et ettevõtted võiks ürituste ajal kehtestada sõbrahinnad, kuid Eestis on kombeks tavahinnale veel kümme protsenti juurde panna.
„See ei ole õige poliitika ja paneb üritused löögi alla,“ ütles Lang. Ta pani ettevõtjatele südamele, et nad ei kasutaks seda perioodi kasu saamiseks.
Lang tõi oma väitele tõestuseks Saaremaa ooperipäevad, mille tõttu ettevõtjad tõstavad hinnad kosmosesse.
Artikkel jätkub pärast reklaami
Saaremaa ooperipäevade peakorraldaja Marika Pärk sõnas, et majutuse hinnad tõusevad selleks perioodiks 20-25%. „See on arvestatav kulutõus korraldaja jaoks,“ märkis Pärk, kes ühtlasi peab nädalaks majutama ligi 150 inimest.
Pärk sõnas, et lisaks suurtele korralduskuludele võivad kõrged hinnad ka kliente peletada, sest nad peavad niigi pileti ostma ja üle mere kohale tulema.
„Teistpidi saan aru, et see on tema (ettevõtja – toim) ainus võimalus, et ellu jääda,“ sõnas Pärk.
Majutusettevõtte Arensburg OÜ omanik Terje Nepper sõnas samuti, et on Saaremaa ooperipäevadeks hindu tõstnud, kuid korraldajatele pakuvad nad siiski odavamat voodikohta.
„Mis puudutab üksikuid tube, mis vabaks jäävad, siis nende hinnad on küll kõrgemad,“ lisas Nepper.
Kuid selleks, et korraldajad ei peaks kõrgete hotellihindade pärast kannatavad, mõtlesid ooperipäevade tegijad välja lahenduse, kuidas raha kokku hoida. Sel aastal teevad nad esimest korda koostööd Saaremaa ettevõtjate liiduga, et leida vabatahtlikke, kes üritustel osalejad enda juurde koju võtaks.
2011. aasta põhjal tehtud ja äsja valminud konjunktuuriinstituudi loomemajanduse uuringust selgub, et pool ürituste rahast tuleb korraldajatelt endi taskust. Kui korraldajad jätavad kulude tõttu ürituse ära, võib see vähendada ettevõtjate sissetulekut. Uuring näitas, et 63% ettevõtetest peab väga oluliseks, et nende tegutsemispiirkonnas suurüritusi peetakse. 46% ettevõtjatest märkis, et selle tõttu kasvas nende käive.