Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine
Järjekordne internetifirma läheb börsile
Veebileht Yelp.com, mis pakub hinnanguid restoranide, äride ning teenuste kohta, debüteerib täna New Yorgi börsil aktsiate avaliku esmapakkumisega, aktsia hind on 15 dollarit.
Aktsiate avalik esmapakkumine (IPO) võib tuua firmale 123 miljonit ning ettevõtte väärtuseks hinnata 900 miljonit dollarit, kirjutab latimes.com.
Yelpi teatakse eelkõige nende restoranihinnangute järgi. Ettevõtte kasum tuleb reklaamimüügist. 2011. aasta käive ulatus 83,3 miljoni dollarini, mis on 74% rohkem kui 2010. aastal. Kuid möödunud aasta kahjum oli 16,7 miljonit, aasta varem 9,6 miljonit dollarit.
Yelpi kaasasutaja Jeremy Stoppelman kirjeldab firma loomislugu: „2004. aasta suvel jäin haigeks ning vajasin arsti. Küsisin sõbralt soovitust, kuid enamik tema antud kontakte olid linnas teises otsas. Mind pani imestama, et kui lihtne oli leida kasutajasoovitusi raamatutele ja tarbeelektroonikale, kuid peaaegu võimatu kohalikele teenusepakkujatele, nagu näiteks arstidele ja torulukkseppadele.”
IPOdesktop.com president Francis Gaskins usub, et tänane börsidebüüt kujuneb Yelpile edukaks, kuna ettevõttel on palju rahulolevaid kasutajaid. Kuid Gaskins on pisut skeptiline firma pikaajaliste prospektide suhtes.
Internetifirma Yelp, mis läks reedel börsile, tõusis esimese päevaga 64 protsenti. Kuid ettevõte peab tõestama investoritele, et suudab teenida kasumit enda internetiäri tegevusest, kirjutab AP.
Kõnekeskuse ja klienditoe teenus läbi välise partneri kogub viimastel aastatel populaarsust – see on hea võimalus kokku hoida tööjõukuludelt. Kui teised sarnase teenuse pakkujad vastavad vaid klientide kõnedele, teeb Foruse eriliseks operatiivsus reageerida kiirelt kohapeale patrullekipaaži ja tehnikutega.