Sotsiaaltöötajate vähese huvi tõttu elektriautode vastu annab keskkonnaminister Keit Pentus ülejäänud sõidukid teistele ministeeriumitele kasutamiseks.
Pentus esitab täna valitsusele eelnõu, mille kohaselt saavad elektriautosid kasutada lisaks sotsiaalministeeriumile ka keskkonnaministeerium, majandus- ja kommunikatsiooniministeerium, kaitseministeerium, justiitsministeerium, haridus- ja teadusministeerium, siseministeerium, põllumajandusministeerium ja rahandusministeerium oma valitsemisalas teostatavate avalike teenuste osutamiseks.
“Ministeeriumite ja riigiametite huvi ja soov elektriautosid kasutusse võtta oli oluliselt suurem, kui meil praegu elektriautosid pakkuda võimalik oli. Kokku taotleti 133 elektriautot ja valitsuse tänase otsusega läheb 75 elektriautot ministeeriumite ja ametite kasutusse,” kommenteeris keskkonnaminister Keit Pentus.
Möödunud märtsis sõlmis Eesti leppe konglomeraadiga Mitsubishi Corporation, mille tulemusena rajatakse selle aasta lõpuks Eestit kattev elektriautode laadimise taristu ning teedele lisandub tuhatkond uut elektriautot.
Algselt oli kavandatud, et kõik kokkuleppe alusel saadavad 507 elektriautot lähevad sotsiaalministeeriumi valitsemisele, kes annab need omakorda kasutusse kohalikele omavalitsuste üksustele ning AS-le Hoolekandeteenused.
Kuna sotsiaaltöötajate nõudlus elektrisõidukite järgi oli planeeritust väiksem, kokku 438 sõidukit, võttis ministeeriumide vaheline saastekvoodi ühikute töögrupp vastu otsuse eraldada järelejäänud sõidukid ministeeriumidele ja nende allasutustele. Selleks küsiti ministeeriumidelt nende sooviavaldusi elektriautode osas ja töötati välja autode jagamise kriteeriumid.
Elektriautode jaotus ministeeriumide haldusalade vahel:
Keskkonnaministeeriumi valitsemisala saab kokku 6 elektriautot. Neist neli lähevad Keskkonnaameti kasutusse, keskkonnalubade nõuete täitmise kontrollijate ja keskkonnahariduse spetsialistide kasutusse. Maa-amet võtab elektriauto kasutusele maa- ja ruumiandmekogudega seotud ülesannete täitmiseks. Üks auto jääb Keskkonnaministeeriumi kasutusse.
Siseministeeriumi valitsemisalas olev Politsei- ja Piirivalveamet saab enda kasutusse 19 elektriautot. Neid hakkavad kasutama eelkõige kriminaalpolitseinikud ja eksperdid, kelle töö ei eelda alarmsõidukite kasutamist, vaid näiteks erinevate sündmuskohtade ülevaatusi.
Haridus- ja Teadusministeeriumi valitsemisalas hakkavad elektriautosid kasutama peamiselt erivajadustega lasteasutused. Ametnikud kasutavad neid koduõppel olevate laste õppeprotsessi kontrollimiseks, ravile või uuringutele viimiseks.
Justiitsministeeriumi vanglate osakond võtab elektriautod kasutusele kriminaalhooldajate transpordivõimaluste parandamiseks. Kriminaalhooldajad hakkavad kasutama sõidukeid oma igapäevatöös hooldusaluste külastamiseks nende kodudes. Kokku saab vanglate osakond kasutusse 6 elektrisõidukit, millest Tallinna vangla kriminaalhooldajad saavad enda kasutusse 3, Tartu vangla hooldajad 2 ning Viru vangla ühe elektriauto.
Rahandusministeeriumi valitsemisalas olev Maksu- ja Tolliamet (MTA) soovis saada 5 elektriautot, mis on eelkõige mõeldud sõitmaks tegevuskohtade ülevaatustele, kontrollide tegemiseks jne. Tallinnasse on MTA planeerinud 2 autot, Tartusse 1, Pärnusse 1 ja Jõhvisse 1 auto.
Autor: 1321-aripaev
Seotud lood
Kuna sotsiaaltöötajate nõudlus elektrisõidukite järgi oli planeeritust väiksem, siis tahetakse eraldada järelejäänud sõidukid lisaks sotsiaalministeeriumile veel 8 ministeeriumile ja nende allasutustele.
Kuna huvi elektriautode ostutoetuse vastu on olnud kesine, võib riik olla sunnitud Mitsubishiga uuesti läbirääkimisi alustama, et uurida, mida muud võiks ettevõte Eestile pakkuda, kirjutab ERR Uudised.
Muhu valla sotsiaalhooldaja Aili Õige sõnul on elektriauto praegu maal mänguasi, kuna talvel saab sellega sõita vaid Liiva aleviku vahel ja äärmisel juhul Orissaarde.
Jaapani autotootja Mitsubishi peatas PSA kontserni elektriautode Peugeot iOn ja Citroen C-Zero tootmise, viidates liiga väikestele tootmismahtudele.
Sujuv makseprotsess on ülimalt tähtis osa e-poe ostukogemusest. Kogu vaev ja pingutus kliendile meeldiva ostukogemuse pakkumisest võib minna luhta, kui toote eest tasudes tabab klienti mõni ebameeldiv üllatus või takistus. Selleks võib olla nii soovitud makseviisi puudumine, tehnilised takistused toimingu lõpuleviimiseks kui ka ebamugav makse kinnitamise protsess.
Hetkel kuum
Inflatsioon võib lähikuudel uuesti kiireneda
Tagasi Äripäeva esilehele