• OMX Baltic−0,33%300,29
  • OMX Riga−0,05%893,11
  • OMX Tallinn−0,39%2 072,95
  • OMX Vilnius0,47%1 205,23
  • S&P 5000,47%6 227,42
  • DOW 30−0,02%44 484,42
  • Nasdaq 0,94%20 393,13
  • FTSE 1000,48%8 816,56
  • Nikkei 2250,06%39 785,9
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%92,85
  • OMX Baltic−0,33%300,29
  • OMX Riga−0,05%893,11
  • OMX Tallinn−0,39%2 072,95
  • OMX Vilnius0,47%1 205,23
  • S&P 5000,47%6 227,42
  • DOW 30−0,02%44 484,42
  • Nasdaq 0,94%20 393,13
  • FTSE 1000,48%8 816,56
  • Nikkei 2250,06%39 785,9
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%92,85
  • 10.05.12, 09:40
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Pentus jagab soovimatud elektriautod ministeeriumitele

Sotsiaaltöötajate vähese huvi tõttu elektriautode vastu annab keskkonnaminister Keit Pentus ülejäänud sõidukid teistele ministeeriumitele kasutamiseks.
Pentus esitab täna valitsusele eelnõu, mille kohaselt saavad elektriautosid kasutada lisaks sotsiaalministeeriumile ka keskkonnaministeerium, majandus- ja kommunikatsiooniministeerium, kaitseministeerium, justiitsministeerium, haridus- ja teadusministeerium, siseministeerium, põllumajandusministeerium ja rahandusministeerium oma valitsemisalas teostatavate avalike teenuste osutamiseks.
“Ministeeriumite ja riigiametite huvi ja soov elektriautosid kasutusse võtta oli oluliselt suurem, kui meil praegu elektriautosid pakkuda võimalik oli. Kokku taotleti 133 elektriautot ja valitsuse tänase otsusega läheb 75 elektriautot ministeeriumite ja ametite kasutusse,” kommenteeris keskkonnaminister Keit Pentus. 
Möödunud märtsis sõlmis Eesti leppe konglomeraadiga Mitsubishi Corporation, mille tulemusena rajatakse selle aasta lõpuks Eestit kattev elektriautode laadimise taristu ning teedele lisandub tuhatkond uut elektriautot.

Artikkel jätkub pärast reklaami

Algselt oli kavandatud, et kõik kokkuleppe alusel saadavad 507 elektriautot lähevad sotsiaalministeeriumi valitsemisele, kes annab need omakorda kasutusse kohalikele omavalitsuste üksustele ning AS-le Hoolekandeteenused.
Kuna sotsiaaltöötajate nõudlus elektrisõidukite järgi oli planeeritust väiksem, kokku 438 sõidukit, võttis ministeeriumide vaheline saastekvoodi ühikute töögrupp vastu otsuse eraldada järelejäänud sõidukid ministeeriumidele ja nende allasutustele. Selleks küsiti ministeeriumidelt nende sooviavaldusi elektriautode osas ja töötati välja autode jagamise kriteeriumid.
Elektriautode jaotus ministeeriumide haldusalade vahel:
Keskkonnaministeeriumi valitsemisala saab kokku 6 elektriautot. Neist neli lähevad Keskkonnaameti kasutusse, keskkonnalubade nõuete täitmise kontrollijate ja keskkonnahariduse spetsialistide kasutusse. Maa-amet võtab elektriauto kasutusele maa- ja ruumiandmekogudega seotud ülesannete täitmiseks. Üks auto jääb Keskkonnaministeeriumi kasutusse.
Siseministeeriumi valitsemisalas olev Politsei- ja Piirivalveamet saab enda kasutusse 19 elektriautot. Neid hakkavad kasutama eelkõige kriminaalpolitseinikud ja eksperdid, kelle töö ei eelda alarmsõidukite kasutamist, vaid näiteks erinevate sündmuskohtade ülevaatusi.
Haridus- ja Teadusministeeriumi valitsemisalas hakkavad elektriautosid kasutama peamiselt erivajadustega lasteasutused. Ametnikud kasutavad neid koduõppel olevate laste õppeprotsessi kontrollimiseks, ravile või uuringutele viimiseks.
Justiitsministeeriumi vanglate osakond võtab elektriautod kasutusele kriminaalhooldajate transpordivõimaluste parandamiseks. Kriminaalhooldajad hakkavad kasutama sõidukeid oma igapäevatöös hooldusaluste külastamiseks nende kodudes. Kokku saab vanglate osakond kasutusse 6 elektrisõidukit, millest Tallinna vangla kriminaalhooldajad saavad enda kasutusse 3, Tartu vangla hooldajad 2 ning Viru vangla ühe elektriauto.
Rahandusministeeriumi valitsemisalas olev Maksu- ja Tolliamet (MTA) soovis saada 5 elektriautot, mis on eelkõige mõeldud sõitmaks tegevuskohtade ülevaatustele, kontrollide tegemiseks jne. Tallinnasse on MTA planeerinud 2 autot, Tartusse 1, Pärnusse 1 ja Jõhvisse 1 auto.
 
Autor: 1321-aripaev

Seotud lood

Äriplaan 2026

Äriplaan 2026

Uurime välja Eesti majanduse arengusuunad 2026. aastal, et ettevõtjatel ja tippjuhtidel oleks, millele tuginedes järgmist aastat planeerida.

Kas eksport ja kaitsetööstuse areng võiksid Eesti majandusele uue käigu sisse aidata? Kuidas näevad Põhjamaade ettevõtjad ja tippjuhid Eesti võimalusi rahvusvahelisel areenil ning kas nad plaanivad siia investeerida? Kuhu investeerivad ning millele tõmbavad pidurit Eesti ettevõtjad? Missugune on riigi äriplaan 2026. aastaks? Kõigile nendele küsimustele saad vastuse 17. septembril Eesti mõjukaimal majanduskonverentsil Äriplaan!

Enda kogemust tulevad Eestisse jagama ülemaailmse ulatusega Rootsi masina- ja metallitööstusettevõte Hanza AB asutaja ja tegevjuht Erik Stenfors ning Telia Company president ja tegevjuht Patrik Hofbauer.

  • Toimumisaeg:
    17.09.2025
  • Alguseni:
    2 k 13 p 18 t
  • Toimumiskoht:
    Tallinn

Hetkel kuum

Podcastid

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Äripäeva esilehele