Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Madiberk: Eesti Raudtee juhiks 20 soovijat
Eesti Raudtee nõukogu esimees Taavi Madiberk märkis, et Eesti Raudtee kandidaatitest, kes soovisid saada Eesti ühe olulisema ettevõtte juhiks puudust ei tulnud - Eesti Raudtee juhatuse esimeheks kandideeris üle 20-ne inimese.
Eesti Raudtee juhi valikul tõi Madiberk välja kolm põhikriteeriumit: "Varasem suurettevõtte juhtimiskogemus. Asmanni juhitud SEB Eesti ja Ukraina üksus on samuti suurettevõted, mille töötajate arv on samas suurusjärgus," nimetas ta ühe kriteeriumi.
Teiseks märkis ta kliendikeskse ning kuluefektiivsusele orienteeritud mõtteviisi ning võimekuse seda ka rakendada. "Asmann juhtis Eesti ja Ukraina pangandusüksused edukalt läbi kriisi, vähendades kulubaasi ning tõstes ettevõtete efektiivsust," sõnas Madiberk.
Kolmas kriteerium oli Ida turu tundmine ning võimekus arendada suhteid, mille eesmärk on raudteele lisakaubavoogude tagamine. "Asmann tunneb ida ärikultuuri eripära ning pole ka vähetähtis, et ta töökeeleks Ukrainas oli vene keel," lausus Madiberk.
Ta lisas, et kandidaatidest, kes soovisid saada Eesti ühe olulisema ettevõtte juhiks, puudust ei olnud - Eesti Raudtee juhatuse esimeheks kandideeris üle 20 inimese. "Teisisõnu, valikul taandus küsimus kõige tugevama ja võimekama juhi leidmisele," märkis ta.
Asmanni väljakutsetest rääkides leidis Madiberk, et jagunemise järgsel Eesti Raudteel on peamine väljakutse raudtee läbilaskevõime efektiivsem kasutamine. "Raudtee läbilaskevõime on tunduvalt kõrgem kui raudteel liiguvad kaubamahud. Samas tulenevalt raudtee infraettevõtte loogikast on muutuvkulude osakaal väga madal, teisisõnu kulubaas on sarnane, olenemata sellest, kas raudteel liigub 20 või 40 miljonit tonni kaupa," selgitas Madiberk. Läbilaskevõime efektiivistamiseks on vaja teha aktiivset tööd nii 1520 raudtesüsteemi kui ka siseriiklike ning lääne partneritega, lisas ta.
Ta märkis, et viimastel aastatel on raudtee taristusse Euroopa Ühtekuuluvusfondi ning üleeuroopaliste transpordivõrkude programmi abil mahukalt investeeritud ja selle tulemusel on raudteel praegu taasiseseisvumisaja parim tase. "Nüüd on oluline panna need investeeringud maksimaalselt ettevõtte, Eesti transiidisektori ning laiemalt majanduse hüvanguks tööle," sõnas ta.
Samuti ta lisas, et oluline on säilitada reisijateveo kvaliteet ning aktiivselt kaasa lüüa Rail Baltica arendamises ning olla pikemas perspektiivis projekti eestvedaja.
"Juht peab tagama ettevõtte kuluefektiivsuse, sälitama reisijateveo taristu kvaliteedi ning tegema aktiivset tööd kaubaveomahtude tõusu nimel," rääkis Madiberk ootustest.