Hiina, kus enam kui 600 miljonil inimesel on traadita internetiühendus, on juba aastaid olnud elektroonika- ja telekomifirmade jaoks kullaauguks.
IDC ennustuse kohaselt müüakse Hiinas järgmisel aastal 450 miljonit nutitelefoni. Riigis on nutitelefonid rahva hulgas kiiresti populaarsust kogunud ning on kiiresti hakanud juba ka personaalarvuteid asendama, järgides arenenud maade eeskuju.
Nutitelefone tootvate firmade aktsiad on kõvasti tõusnud ning kuna turg on alles lapsekingades, ei ole globaalsed tootjad kanda jõudnud veel kinnitada ning turg pole lõplikult jaotatud. Märkimist tasub ka asjaolu, et kohalikel ettevõtetel on turul märkimisväärne osa.
Reutersi hiljutise uudise kohaselt on Lenovo, millel ei ole märkimisväärset turuosa kuskil mujal maailmas, Hiinas suuruselt teine nutitelefonide tootja, omades 9,8% turuosa ning jäädes alla vaid Samsungi 18,5% osale.
See kõik võiks Apple’i turult kõvale tõrjuda, kuid nutitelefonide ajalugu USA turgudel näitab, et see ei pruugi tõeks osutuda. Apple on täna USA nutitelefonide turul liidripositisioonil, kuid Samsung on konkurendile peagi kandadele astumas. Kõigest kaks aastat tagasi tundus Samsungi turuedu mõeldamatu.
Nüüd võib olla Apple’i kord vastulöögiks. Arvatakse, et ettevõttel on Hiina turul olla nii mõnigi eelis. Esiteks fakt, et kaubamärk on globaalselt tuntud ning teiseks see, et nutitelefoni disain ja lisaseadmed on kümnetes riikides saanud suure menu osaliseks. Aeg näitab, kuidas 450 miljoni ühikuline turg hakkab jagunema.
See teema pakub huvi? Hakka neid märksõnu jälgima ja saad alati teavituse, kui sel teemal ilmub midagi uut!
Seotud lood

5% aastaintress ja kord kvartalis intressimakse: võlakirju saab märkida kuni 30. maini