• OMX Baltic−0,09262,4
  • OMX Riga0,07877,5
  • OMX Tallinn−0,181 695,22
  • OMX Vilnius0,14994,87
  • S&P 5000,045 497,9
  • DOW 30−0,4240 565,67
  • Nasdaq 0,817 162,63
  • FTSE 100−0,158 193,94
  • Nikkei 225−1,4935 619,77
  • CMC Crypto 2000,000,00
  • USD/EUR0,000,91
  • GBP/EUR0,001,18
  • EUR/RUB0,00100,89
  • OMX Baltic−0,09262,4
  • OMX Riga0,07877,5
  • OMX Tallinn−0,181 695,22
  • OMX Vilnius0,14994,87
  • S&P 5000,045 497,9
  • DOW 30−0,4240 565,67
  • Nasdaq 0,817 162,63
  • FTSE 100−0,158 193,94
  • Nikkei 225−1,4935 619,77
  • CMC Crypto 2000,000,00
  • USD/EUR0,000,91
  • GBP/EUR0,001,18
  • EUR/RUB0,00100,89
  • 11.03.13, 23:00
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Võtame Tallinnas üle head kogemused mujalt maailmast

Õnneks – või Ülemiste vanakese kahjuks – läheb Tallinna valmimiseni veel tükk aega.
Pealinna ja  nn kuldse ringi (lähiümbruse valdade) kasvav rahvaarv ja ühes sellega saabunud kitsaskohad linnapildis panevad mõtlema, millises suunas peaks Tallinn edasi arenema.
Linnaplaneerimise ameti tellitud ja Tehnikaülikoolis mullu valminud uuring näitas, et meie linna valupunkt on ligipääs merele.
Peaaegu kõikide küsitletute arvates tuleb kesklinna mereäärseid alasid avalikkusele senisest rohkem avada ja inimliku sisuga täita, nii et linlased tahaksid sinna minna ning looksid oma tegevusega seal mitmekesise linnaruumi.
Traditsioonid. Mulle meeldivad näiteks nii väga need Helsingi naised, kes kogunevad igal kevadel Kaivopuistole ja pesevad mereveega kogu linnarahva silme all oma kätega puhtaks talvetolmu mattunud kaltsuvaibad. See on traditsioon, mille võiks meilgi ellu kutsuda.
Tornide ja mere linnas Tallinnas on tore elada – meil on ruumi, õhku, ja kui võtta võrdluseks maailma suurlinnad, saab meil ka sõiduautoga üsna kiiresti ühest sihtpunktist teise. Kiiruse vahe on kohati viis korda.
Samuti pole Tallinnas sisse hingatav õhk nii saastatud kui paljudes metropolides. Hiina suurlinnades on olukord juba nii hull, et inimesed käivad maskidega.
Samas peame me käima maailmas lahtiste silmadega ja tooma koju neid lahendusi, mis töötavad. Suurematelt vendadelt on ka palju õppida. Näiteks Londoni metroo, mis 150 aasta eest tegevust alustas, tõi suurlinna elukvaliteeti uue taseme. 2000. aastaks valminud London Eye vaateratas trügis esimese uustulnukana saja aasta jooksul kohe linna 10 olulisima vaatamisväärsuse hulka. Ka meil oleks vaja sedalaadi transpordi ja meelelahutuse arendust.
Piirkonnad. Meil tuleb kokku leppida pealinna üldplaneeringus – millisesse piirkonda rajada uusi kõrghooneid, millisesse kaubandushooneid, kuhu ehitada teeninduskeskuseid, kuidas lahendada ligipääs ja parkimine.
Või tuleks meil ehk kopeerida nende lääneriikide mudelit, kus ühe suure kesklinna kaubandus-teeninduskeskuse asemel on terveid tänavaid kattev väikepoodide võrgustik?
Võimalusi on mitmeid, valida tuleb parim.
Muuta muutuste pärast ka ei tasu – Riia ja Pariis muutusid Londoni metroo rajamise aegu tundmatuseni – neil oli kahjuks ka raha väärtusliku vana hävitamiseks.
Meie vanalinn on meil õnneks alles tänu meie sajanditepikkusele “vaesusele”.

Seotud lood

  • ST
Sisuturundus
  • 02.09.24, 14:25
Paljudel tööstus- ja laohoonetel jätkuvalt tuleohutusülevaatus tegemata: Forus on ettevõtetele oluliseks partneriks
Suurel osal tuleohutusülevaatuse kohuslastest on jätkuvalt ülevaatus tegemata. Päästeamet on viimasel ajal saatnud ettevõtetele hoiatusteateid. Foruse praktika näitab, et tihti pole ettevõtete juhid ja hoone haldjad kursis, millised tuleohutusnõuded peavad olema täidetud ning mis regulaarsusega tuleb seadmeid kontrollida. Valdavalt on murekohad objektidel sarnased.

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Äripäeva esilehele