• OMX Baltic−0,41%300,06
  • OMX Riga−0,17%891,98
  • OMX Tallinn−0,55%2 069,69
  • OMX Vilnius0,35%1 203,82
  • S&P 5000,47%6 227,42
  • DOW 30−0,02%44 484,42
  • Nasdaq 0,94%20 393,13
  • FTSE 1000,49%8 817,67
  • Nikkei 2250,06%39 785,9
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%93,17
  • OMX Baltic−0,41%300,06
  • OMX Riga−0,17%891,98
  • OMX Tallinn−0,55%2 069,69
  • OMX Vilnius0,35%1 203,82
  • S&P 5000,47%6 227,42
  • DOW 30−0,02%44 484,42
  • Nasdaq 0,94%20 393,13
  • FTSE 1000,49%8 817,67
  • Nikkei 2250,06%39 785,9
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%93,17
  • 15.03.13, 15:55
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Teedemaks suurendab kulusid

Euroopa Komisjoni transpordivolinik Siim Kallas leiab, et Eesti ei saa enam pikalt jätkata tasuta teede poliitikat. Majandusminister Juhan Parts sõnas, et see suurendaks siinsete veoettevõtete transpordikulusid. 
”Aiman, et küllap Kallas pidas silmas seda nn eurovinjetti, mis puudutab raskeveoautode teekasutustasu, mis on täna Euroopa reeglite järgi vabatahtlik, aga kui teda rakendatakse, siis on sellel teatud ühtsed põhimõtted,” sõnas Parts.
Partsi sõnul pole Eestis seda maksu rakendatud sellel põhjusel, et kui vaadata oma kaubavooge, mis lähevad läbi Eesti teede, siis umbes 90 protsenti neist on kohalikud ettevõtted. ”Sellist proportsiooni vaadates maksustaksime täiendavalt kohalikke transpordiettevõtjaid. Maksustame neid niigi raskeveomaksuga, kui seda niimoodi teeme, siis tegelikult me mõneti suurendame eksportivate ettevõtete transpordikulusid. Kas see on mõistlik – on iseküsimus,” kommenteeris Parts.
Partsi sõnul ei ole võimalikud eurovinjeti tulud märkimisväärsed. ”Teisisõnu – hetkel peame arvestama, et kui sellist asja teeme, anname ekspordile täiendava koorma kanda. Eurovinjett ei võimalda eristada, mis veoautoga on tegemist,” sõnas Parts.

Artikkel jätkub pärast reklaami

Siim Kallas sõnas tänasel Postimehe majanduskonverentsil, et fossiilkütuse kasutamine maailmas paratamatult kahaneb ja aktsiisimaksudena jääb osa raha saamata.
Parts selle väitega ei taha nõustuda. ”See, et fossiilkütuste kasutamine maailmas kahaneb – seda trendi tahaksin näha. Võib-olla juhtub see 50 aasta jooksul,” sõnas Parts. Ta lisas, et püütakse küll arendada erinevaid kütustel põhinevaid transpordivahendeid, aga neid pole hetkel just palju.
”Need on tüüpilised väited, mille realiseerumine ei ole nähtavas tulevikus,” sõnas Parts. ”Teedemaks, millest räägime – kui selle liikmesriik kehtestab, maksab kõik. Kui kehtestame selle Eestis – see tulu, mida saame arvestada meie teedel liikuvate veoautode päritolu – see transiit moodustab 10 protsenti. Kui selle sisse viime, siis 90 protsenti koormust langeb Eesti ettevõtetele.”

Seotud lood

Äriplaan 2026

Äriplaan 2026

Uurime välja Eesti majanduse arengusuunad 2026. aastal, et ettevõtjatel ja tippjuhtidel oleks, millele tuginedes järgmist aastat planeerida.

Kas eksport ja kaitsetööstuse areng võiksid Eesti majandusele uue käigu sisse aidata? Kuidas näevad Põhjamaade ettevõtjad ja tippjuhid Eesti võimalusi rahvusvahelisel areenil ning kas nad plaanivad siia investeerida? Kuhu investeerivad ning millele tõmbavad pidurit Eesti ettevõtjad? Missugune on riigi äriplaan 2026. aastaks? Kõigile nendele küsimustele saad vastuse 17. septembril Eesti mõjukaimal majanduskonverentsil Äriplaan!

Enda kogemust tulevad Eestisse jagama ülemaailmse ulatusega Rootsi masina- ja metallitööstusettevõte Hanza AB asutaja ja tegevjuht Erik Stenfors ning Telia Company president ja tegevjuht Patrik Hofbauer.

  • Toimumisaeg:
    17.09.2025
  • Alguseni:
    2 k 13 p 21 t
  • Toimumiskoht:
    Tallinn

Hetkel kuum

Podcastid

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Äripäeva esilehele