Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Kaubamaja ootuspärane kvartal
Tallinna Kaubamaja kolmanda kvartali tulemused vastasid analüütikute ootustele, kes prognoosisid, et käive kasvab, kuid kasum langeb. Kaubamaja ise peab kasumi languse põhjuseks teravnenud hinnakonkurentsi.
Kolmanda kvartali müügitulu kasvas võrreldes möödunud aastaga 8 protsenti, 115,5 miljonilt eurolt 124,7 miljoni euroni. Käibe kasvu vedasid autokaubandus (32%) ning supermarketid, mis kasvasid 6,4 protsenti, 81,8 miljonilt eurolt 87 miljoni euroni. Üheksa kuu lõike suurenes käive võrreldes möödunud aastaga 5,9 protsenti, 340,4 miljonilt 360,5 miljonini.
Uute kaubanduspindade lisandumine turule on märgatavalt suurendanud konkurentsi eri kaubandusettevõtete vahel ning samuti hindades, mistõttu kaupmeeste kasumiteenimisvõime on sattunud surve alla. Sarnaselt üldiste suundumustega on kasvanud kontsernis tööjõukulud ja muud tegevuskulud kiiremini kui käive.
Kaubamaja kolmanda kvartali puhaskasum langes 13,5 protsenti, 7,1 miljonilt 6,2 miljonile eurole. Suurima languse tegi supermarketite segmendi kasum ja seda 36,1 protsenti, 3,8 miljonilt eurolt 2,4 miljoni euroni. Autokaubanduse segmendi puhaskasum langes 9,6 protsenti, 0,6 miljonilt eurolt 0,5 miljonile eurole. Üheksa kuu lõikes vähenes kontserni puhaskasum 32,7 protsenti, 12,7 miljonilt 8,5 miljoni euroni. Kolmveerand sellest teeniti kolmandas kvartalis.