Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Uus soovitusturundus Eestis
Aasta alguses Eestis tegevust alustanud rahvusvaheline “ostlemiskogukond” ja kaupmeestele lojaalsusprogrammi pakkuv Lyoness Eesti ajab väidetavalt ausat soovitusturundusäri, kuid siiski käib nende tegevusega kaasas süüdistus järjekordses püramiidskeemis.
Äripäeva müügiveebi Best Sales tähelepanu äratasid Lyonessi üleskutsed, kus räägiti ka oma äri alustamisest, samuti püramiidskeemi süüdistusega debatid erinevates portaalides. Ka selgub, et tuntumad Lyonessi kodulehel nimetatud kaupmehed ei tunnista partnerlust.
Tähtis sooduskaart. Lyoness Eesti OÜ tegevjuhi Ott Neeme sõnul tegutseb ettevõte praegu 45 turul kõigil kontinentidel ja Lyonessi soodustusi kasutab 3,3 miljonit liiget rohkem kui 36 000 lojaalsusprogrammiga liitunud kaupmehe juures, kes aktsepteerivad Lyonessi soodustusi nimega Cashback Points.
Ostlemiskogukonnana pakub Lyoness oma liikmetele soodustusi, millest tähtsaim on Cashbacki kaart.
Liikmed saavad sellega tagasi kuni 2% iga lojaalsusprogrammis osaleva kaupmehe juures tehtud ostu hinnast. Boonus koguneb virtuaalsele Lyonessi sularahaarvele.
“Niipea, kui koguneb vähemalt 10eurone summa, kantakse see liikme pangakontole. Lyonessi soovitamine teistele liikmetele annab lisaks kokku 1% uue liikme käibest nn sõprusboonusena,” kirjeldas Neeme.
ETK partnerlusest üllatunud. Lyonessi kodulehel on ostlemiskohana välja toodud ETK. Nende turundusdirektor Andres Lember oli Äripäeva pöördumisest esialgu üllatunud: “See ei vasta absoluutselt tõele, et ETK on liitunud Lyoness Eesti boonuskaardi süsteemiga. Samuti ei ole seda ka kavas teha.”
Hiljem selgub, et ETK küll teeb väikeses mahus koostööd Lyonessiga, olles andnud neile õiguse edasi müüa ETK kinkekaarte, kuid ükski muu Lyonessi programm või kaart ETK Grupi kauplustes ei kehti.
Maxima kommunikatsioonijuhi Erkki Erilaiu väitel saab Maximas soodustusi ainult Aitäh!-kaarti kasutades. “Küll on Lyoness kliendina ostnud meilt kauplustes kasutatavaid kinkekaarte,” lisas ta.
Nagu Partnerkaart. Tarbijakaitseameti tarbijapoliitika ja avalike suhete osakonna juhataja Hanna Turetski ei ole kuulnud Eestis juhtumitest 2000euroste kinkekaartidega.
“Praeguse seisuga tundub, et tegemist ei ole püramiidskeemiga,” kinnitas Turetski ja lisas selgituseks, et Lyonessi kaardi saab inimene tasuta ja hakkab koguma boonust oma kaardile rahana, mida ta saab uuesti kasutada.
“Sama skeemi kasutavad Eestis näiteks Partnerkaart, Rimi kaart, Aitäh!-kaart (Maxima) ja Prisma ID-kaardi kaudu. Lisaks on Lyonessi kaardi omanikul võimalik lisaboonust teenida sarnaselt Avoni ja Oriflame’iga. Raha teenimine ei ole seotud vaid uute inimeste värbamisega,” selgitas Turetski.
Ta kinnitas, et ametil on info, et Poolas on alustatud Lyonessiga seoses menetlust, kuid milline on seis ja mis on selle täpsem põhjus, ei oska amet kommenteerida.
“Saame lähtuda infost, mida jagatakse siin, võib-olla mõnes riigis käib “müügitegevus” teisiti ja siis võib see tõesti olla keelatud. Viidatud video ja eestikeelsete materjalide põhjal ei ole tegu püramiidskeemiga,“ kinnitas Turetski.