Jorma Ollila juhitud töögrupi detsembris esitatud ettepanek minna Soomes üle kilomeetripõhisele automaksule, on ühiskonnas tekitanud elava debati.
Tänane Kauppalehti toob sellel teemal ära kaks arvamuslugu. Ühes manitseb Soome kaubanduskoja liikluskomisjoni sekretär automaksu reformi ja selle mõjusid väga põhjalikult läbi kaaluma. Hinnanguliselt oleks esialgne investeeringuvajadus töögrupi sõnul pool miljardit eurot, misjärel oleksid süsteemi iga-aastased käituskulud ca 130 miljonit eurot. Nii kallis süsteem peab tooma märkimisväärset tulu, et investeering ära tasuks, nendib autor.
Ollila töögrupi välja pakutud reformi eesmärk on kindlustada transpordilt maksutulu ka edaspidi, kui autod muutuvad järjest keskkonnasõbralikumaks ja heitmed vähenevad. Ettepaneku järgi oleks maksu määr piirkonniti ja autode kütusekulu arvestades erinev. Neile, kelle aastane läbisõit ei ületa 17 000 km, maksukoormus ei muutu.
Arvamusloo autor manitseb hästi läbi kaaluma võimaliku uue maksu detailid - veoautod jäävad maksu alt küll välja, ent kuidas puudutaks see maks täpselt näiteks taksosid ja minibusse, on autorile veel selguseta.
Artikkel jätkub pärast reklaami
Teine Kauppalehtis avalikustatud lugejakiri teeb ettepaneku mitte kulutada raha satelliitseadmete peale, mis maksu rehkendamiseks auto liikumist jälgiksid, vaid selle asemel kord aastas fikseerida spidomeetri näidu ja maksu selle põhjal arvutada.
Detsembri lõpus esitas Jorma Ollila juhitud töögrupp Soome transpordiministrile maksureformi ettepaneku, millega praegused automaksud asendataks Soomes kilomeetripõhise maksuga. Maksu suuruseks pakkus töögrupp keskmiselt 3,3 senti kilomeetrist. Keskkonnasäästlikumate autode omanikud ning hõreasustusega piirkondade elanikud maksaksid madalama määra alusel kui linnas elavate suuremate ja rohkem kütust neelavate autode omanikud. Uuest kilomeetripõhisest maksust oleksid priid autoveod ja avalik transport.
See teema pakub huvi? Hakka neid märksõnu jälgima ja saad alati teavituse, kui sel teemal ilmub midagi uut!