Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Holsmer praamihankest: keegi pole kedagi survestanud

    Tallinna Sadama nõukogu liige Remo Holmser ei kinnita kahtlust, et majandus- ja taristuministrit Urve Palot survestati praamihanke osas meelt muutma.

    Reformierakondlasest riigikogulase Holsmeri sõnul pole keegi kedagi veennud, pigem olevat tegu konstruktiivse aruteluga, kus lisaks eelnimetatule osalesid peaminister Taavi Rõivas, Tallinna Sadama nõukogu liikmed ja mõned sotsiaaldemokraadid.
    Päevalehe andmetel kohtusid eelmisel neljapäeval peaministri juures Palo, Rõivase majandusnõunik Aare Järvan, sotsiaaldemokraadid Sven Mikser ja Indrek Saar ning Tallinna Sadamast nõukogu esimees Neinar Seli ja nõukogu liige Holsmer.
    Operaatoril peab olema 4 laeva. Väidetavalt muudeti kohtumisel Urve Palo meelt, mille järgi pidanuks riik ehitama praamid 2016. aasta sügiseks. Eile otsustas valitsus kabinetiistungil, et majandusministeerium kuulutab tänavu juunis välja Rohuküla-Heltermaa ja Virtsu-Kuivastu liinide kümneaastase opereerimise hanke tingimusel, et hankel osaleval vedajal peavad olema liinide teenindamiseks sobivad parvlaevad (vähemalt neli laeva).
    Hanke võitnud operaatoriga sõlmitavasse lepingusse lisatakse õigus riigi või riigi äriühingu poolt laevad pärast lepinguperioodi lõppu välja osta. Uus lepinguperiood algab 2016. aasta 1. oktoobril.
    Ühtlasi peeti kabinetinõupidamisel vajalikuks, et konkurentsi tagamise eesmärgil osaleb riigihankel Tallinna Sadam ja teeb toimingud hankel osalemiseks vajalike parvlaevade soetamiseks.
    Kümneid kohtumisi. Holsmeri sõnul on praamihanke-teemalisi kohtumisi olnud viimase poole aasta jooksul kümneid. Ta ei pidanud neljapäevast kohtumist erilisemaks, millele peaks ülemäära keskenduma. "Neid optsioone, kuidas hankega edasi minna, on ju arutatud koalitsiooni kehtimise ajal kui ka järgselt," ütles Holsmer.
    Küsimuse peale, kas Holsmer osales neljapäevasel kohtumisel eesmärgiga muuta Palo meelt, vastas riigikogulane omakorda küsimusega: "Mismoodi saan mina tema meelt muuta?". Holsmer lisas, et osales kohtumisel ainult Tallinna Sadama nõukogu liikmena, mitte kellegi teisena.
    "Tallinna Sadam on aktsiaselts ja kuulub riigile. Kui omanik teeb mingid otsused, mis puudutavad Tallinna Sadamat, siis on meie roll seda täita juhul, kui ka kõik on nõukogu liikmete hinnangul korrektne ja loogiline ning vastab ka Tallinna Sadama kui äriettevõtte eesmärgile ja strateegiale," ütles Holsmer.
    Nõukogu liige lausus, et esmaspäeval koguneb Tallinna Sadama nõukogu, kus arutatakse ka ühe teemana ettevõtte osalemist praamihankes.
    Küsimusele, kas peale olemasoleva operaatori Väinamere Liinid ja potentsiaalse osaleja Tallinna Sadama võiks olla ka teisi võimalikke kandidaate hankes osalemiseks, vastas Holsmer, et temal puudub selle kohta informatsioon.
    Ebakindel Palo. Majandusminister Palo ütles "Terevisioonile" antud telefoniintervjuus, et pidi eelmise valitsuse eelmise sügise otsusega võrreldes minema muutuse teele, sest kaotatud on palju aega, teatas ERR. Minister märkis, et tal puudub igasugune kindlustunne, et kui täna läheks riik praame ostma, siis 2016. aasta sügisel ka laevaliiklus mandri ja saarte vahel käiks.
    Palo sõnul on Tallinna Sadam valitsuse ettepanekul juba otsustanud, et osaleb opereerimise hankes ühe pakkujana. "Olen Tallinna Sadama nõukoguga sellest ka rääkinud ja mul on nende nõusolek," lisas ta ERRile antud intervjuus.
  • Hetkel kuum
Seotud lood
Kõik seotud lood

Kui riigikaitsemaks, siis nüüd, aga kärped enne
Riigikaitsemaksu maha hõikamiseks on jõudnud kätte õige hetk, ent ühe väga olulise eeldusega, kirjutab Äripäev juhtkirjas.
Riigikaitsemaksu maha hõikamiseks on jõudnud kätte õige hetk, ent ühe väga olulise eeldusega, kirjutab Äripäev juhtkirjas.
USA tarbijate kindlustunne langes kuuga ligi 13%
Michigani Ülikooli tarbijauuringu tulemused näitavad tarbijate muret, et inflatsioon, tööpuudus ja intressimäärad võivad edasi liikuda ebasoodsas suunas.
Michigani Ülikooli tarbijauuringu tulemused näitavad tarbijate muret, et inflatsioon, tööpuudus ja intressimäärad võivad edasi liikuda ebasoodsas suunas.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Aastaaruande esitamine saab olla lihtne ehk rakendus, mis muudab mikroettevõtjate elu
Paljud väikeettevõtted on hädas majandusaasta aruande koostamisega. Tänavu aasta alguses kustutati äriregistrist koguni 23 000 ettevõtet, kellel oli pikem aruande esitamise võlgnevus. Väikefirmade valupunkti aitab leevendada tööriist nimega minuaastaaruanne.ee.
Paljud väikeettevõtted on hädas majandusaasta aruande koostamisega. Tänavu aasta alguses kustutati äriregistrist koguni 23 000 ettevõtet, kellel oli pikem aruande esitamise võlgnevus. Väikefirmade valupunkti aitab leevendada tööriist nimega minuaastaaruanne.ee.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Uusi turge vallutava Eesti firma toodet jäljendavad nii hiinlased kui britid
Pärnumaal toodetud kännupuurid viisid masinatööstuse Dipperfox Euroopa kõige kiiremini kasvavate ettevõtete etteotsa, kuid ainulaadse toote menu sütitab jäljendajaid Hiinast kuni Ühendkuningriigini.
Pärnumaal toodetud kännupuurid viisid masinatööstuse Dipperfox Euroopa kõige kiiremini kasvavate ettevõtete etteotsa, kuid ainulaadse toote menu sütitab jäljendajaid Hiinast kuni Ühendkuningriigini.
Rektor: tehisintellektile saab anda osa juhtimisülesandeid
Mainori rektor Andrus Pedai andis ülevaate, kuidas saaksid juhid kasutada tehisintellekti enda töö hõlbustamiseks.
Mainori rektor Andrus Pedai andis ülevaate, kuidas saaksid juhid kasutada tehisintellekti enda töö hõlbustamiseks.
Juhtimisekspert: enne muudatuste tegemist peab jalgealune stabiilne olema
Küsimusele, kuidas käib ettevõtte muutuste suhtes vastupidavamaks muutmine, ütleb organisatsioonijuhtimise ekspert Liina Randmann saates “Rohepöörde praktikud“, et sellist ühest retsepti, et “hakkame nüüd nii tegema ja korras!”, ei ole.
Küsimusele, kuidas käib ettevõtte muutuste suhtes vastupidavamaks muutmine, ütleb organisatsioonijuhtimise ekspert Liina Randmann saates “Rohepöörde praktikud“, et sellist ühest retsepti, et “hakkame nüüd nii tegema ja korras!”, ei ole.
Kas raskevõitu jalaga Auto-Marko on liikluses probleemiks?
Autoentusiast võib olla keskmisest oluliselt teadlikum ja tähelepanelikum autojuht, ent teistest kiiremini sõites muudab ta end kaasliiklejate vigade suhtes ohustatumaks, selgitab staažikas liikluskoolitaja Indrek Madar.
Autoentusiast võib olla keskmisest oluliselt teadlikum ja tähelepanelikum autojuht, ent teistest kiiremini sõites muudab ta end kaasliiklejate vigade suhtes ohustatumaks, selgitab staažikas liikluskoolitaja Indrek Madar.
Eksport kahanes märtsis kuuendiku jagu
Märtsis vähenes kaupade eksport aastaga 16%, eksport Euroopa Liidu riikidesse kahanes koguni 22 protsenti, teatas statistikaamet.
Märtsis vähenes kaupade eksport aastaga 16%, eksport Euroopa Liidu riikidesse kahanes koguni 22 protsenti, teatas statistikaamet.
Postimees sai loa müüa suure osa reklaamifirmast
Konkurentsiamet andis Postimees Grupile loa müüa suurema osa otsepostitustega tegelevast reklaamifirmast Target Master.
Konkurentsiamet andis Postimees Grupile loa müüa suurema osa otsepostitustega tegelevast reklaamifirmast Target Master.