Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    LNG terminal võiks avada gaasituru

    Euroopa Komisjonile esitatud LNG terminali alternatiivsed lahendused võivad terminalid tuua mõlemale poole lahte.

    „Konfidentsiaalsusnõuete tõttu ma nendest esitatud stsenaariumitest rääkida ei saa,“ ütles Marti Hääl veeldatud maagaasi ehk LNG imporditerminali lahenduse kohta. Kui komisjon on oma otsuse teinud ja stsenaariumi välja valinud, alles siis saab sellest Hääle sõnul rääkida.
    Hääl selgitas, et kuna stsenaariumid on detailsed ja mitmetahulised, on neid keeruline ajakirjanduses lahata. Küll aga lisas ta, et stsenaariumeid on umbes kümmekond ning need käsitlevad võimalikke erinevaid tehnilisi võimekusi, turusituatsioone, erinevate poole huvisid ja muud sellist.
    Kuigi teema oli Hääle sõnul keeruline, saavutati üksmeel kõigis stsenaariumites. Kui läbirääkimine suudetakse viia ratsionaalsete argumentide tasemele, siis jõutakse süsteemselt liikudes alati tulemuseni, selgitas Hääl.
    „Kuna gaas siiani pärineb kõik meie idanaabrilt, siis tal on n-ö poliitiline maik juures,“ ütles Hääl. Ta lisas, et gaas kui kõige keskkonnasõbralikum fossiilne kütus väärib Eestis ja kogu regioonis kütuseturul oluliselt kõrgemat kohta. „Ma eelistan terminali, mis annab kõige olulisema efekti ehk tekitab reaalselt gaasituru avanemise ja varustuskindluse,“ lausus Hääl.
    Hääle arvates on gaasi puhul tegemist mistahes naftaproduktiga võrreldes väga perspektiivse kütusega. Gaasi peaks olema Hääle arvates võimalik objektiivselt suhtuda kui puhtasse ja kõrge energiasisaldusega kütusesse, mis on konkurentsivõimeline ilma maksumaksja erinevate subsiidiumiteta ning kättesaadav sõltumata sellest, kas paistab päike või puhub tuul.
    Terminali asukoht sõltub Hääle sõnul vastava stsenaariumi valimisest. Enamik stsenaariume nägi ette terminali ehitamist mõlemale kaldale, kuid mõnes oli terminal planeeritud vaid ühele kaldale, täpsustas Hääl.
    Täpsest ajakavast ei oska Hääl veel rääkida, sest esmalt tuleb teada saada Euroopa Komisjoni otsus. „Mõned stsenaariumid on elluviidavad kiiresti, ehitustegevus võib alata juba 2015. aasta esimesel poolaastal,“ ütles Hääl. Seevastu nõuab mõni stsenaarium tema sõnul täiendavaid ettevalmistusi ja uuringuid ning need võtavad mõni aasta kauem aega. „See sõltub stsenaariumivalikust, milline see ajakava on,“ lisas ta.
    Hääl loodab, et Euroopa Komisjon jõuab seisukohani sügise alguseks, umbes lähima kuu jooksul.
    Veebruaris allkirjastasid Soome energeetikafirma Gasum Oy ja Eesti energeetikaettevõte Alexela Euroopa Komisjoni palvel memorandumi piirkondliku LNG terminali projekti täiendavatest analüüsidest, mille eesmärk oli kaardistada mai lõpuks võimalikke koostöövorme. Juunis alguses esitasid ettevõtted oma plaanid Euroopa Komisjonile, kuid komisjoni seisukohast ei olnud plaanid abikõlblikud. Seetõttu koostasid osapooled komisjoni palvel mitmeid alternatiivseid koostöömudeleid imporditerminali projekti elluviimiseks.
    Eile esitleti Brüsselis Euroopa Komisjonile alternatiivseid koostöömudeleid ning ettevõtted jäid ootama komisjoni seisukohta esitatule.
  • Hetkel kuum
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Tehnoloogiasektor sügavas languses: Nvidia kaotas oma väärtusest kümnendiku
Selle nädala jooksul on “Suurepärase Seitsme” aktsiate langus kustutanud nende turukapitalisatsioonist kokku enam kui 900 miljardit dollarit, mis on lähedal grupi ajaloo suurimale nädalasele kaotusele.
Selle nädala jooksul on “Suurepärase Seitsme” aktsiate langus kustutanud nende turukapitalisatsioonist kokku enam kui 900 miljardit dollarit, mis on lähedal grupi ajaloo suurimale nädalasele kaotusele.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Amazoni rüpes edu nautiv Eesti ettevõtja: Jeff Bezose juhtimisprintsiibid sobivad meile hästi
Mari Jolleri esimene firma läks põhja, teise müüs ta maha ning kolmas müüdi ligi kaks aastat tagasi hiiglaslikule Amazonile. Selle kaisus on ettevõte Jolleri teatel uue tuule tiibadesse saanud.
Mari Jolleri esimene firma läks põhja, teise müüs ta maha ning kolmas müüdi ligi kaks aastat tagasi hiiglaslikule Amazonile. Selle kaisus on ettevõte Jolleri teatel uue tuule tiibadesse saanud.
Kas rohepööre tähendab eurokommunismi? Või on see lihtsalt üks utoopia?
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Elektrifirma kogemus särtsuautodega: kõikide kulude ennustamisega pole pihta läinud
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Eesti sai Euroopa rahakotist 122 miljonit eurot
Euroopa Komisjon tegi reedel taaste- ja vastupidavusrahastust (RRF) Eestile järjekorras teise väljamakse mahus 122,3 miljonit eurot, kuna Eesti on täitnud kõik taastekava kolmanda osamakse eeltingimuseks seatud eesmärgid.
Euroopa Komisjon tegi reedel taaste- ja vastupidavusrahastust (RRF) Eestile järjekorras teise väljamakse mahus 122,3 miljonit eurot, kuna Eesti on täitnud kõik taastekava kolmanda osamakse eeltingimuseks seatud eesmärgid.
Usaldamatus valitsuse majanduspoliitika suhtes on järsult kasvanud
Üheks suuremaks ettevõtteid mõjutavaks probleemiks on tõusnud vähene usaldus valitsuse majanduspoliitika suhtes, selgus täna esitletud majanduse konjunktuuri kvartaalsest ülevaatest.
Üheks suuremaks ettevõtteid mõjutavaks probleemiks on tõusnud vähene usaldus valitsuse majanduspoliitika suhtes, selgus täna esitletud majanduse konjunktuuri kvartaalsest ülevaatest.