• Jaga lugu:

    Helenius: tunnel tõstaks meie elukvaliteeti

    Heleniuse hinnangul suudaks tunnel siia meelitada rohkem IT-valla oskustööjõudu ning investoreid.Foto: Marko Mumm

    Kummaline, et Soomes on Tallinna ja Helsingit ühendavale tunnelile palju suurem poliitiline toetus kui Eestis, kuigi majanduslik kasu oleks sellest Eestile selgelt palju suurem, ütles suurettevõtja Joakim Helenius täna MTÜ Connect Baltica konverentsil.

    „Helsingil pole vaja Tallinna, kuid Tallinnal on vaja Helsingit. Ühendatud Talsinki (Tallinna ja Helsingi koondnimetus - toim) oleks kahe miljoni elanikuga piirkond, mis oleks Euroopas konkurentsivõimeline ja ahvatlev koht investeerimiseks ning Euroopa mõistes juba arvestatava suurusega linn,“ sõnas ta.Heleniuse sõnul pole Eestis ühtegi poliitikut peale Valdo Randpere, kes tunneli ehitamist avalikult toetaks. „Temagi pole kahjuks valitsuses,“ lisas Helenius.Tunnel toob investoridHelenius oli skeptiline, et Eesti suudab ilma tunnelita edaspidi siia meelitada hädavajalikku IT-valla oskustööjõudu ning investoreid. Ta ütles, et rahvusvaheliselt on Eesti mikroskoopiline riik mikroskoopilise majandusega, mis pole kellelegi ahvatlev koht, kuhu raha investeerida.Heleniuse sõnul vajab Eesti aga rahvusvahelisi spetsialiste, kuid siia on raske pääseda – rongiga saab siia vaid Venemaalt, lennuühendus Euroopa suurlinnadega on lünklik. „Eestil avaneks ligipääs ka lähedal asuvale Soome võimekale tööjõule,“ lisas ta.„Ma ei näe, kuidas Eesti on lähenemas Skandinaavia elamisstandarditele, pigem triivib Eesti sellest praegu kaugemale,“ ütles Helenius. Tema sõnul oleks tunnel aga otsene ühendustee Põhjamaadega. Lisaks ka Helsingi lennujaamaga, mis on Eesti jaos juba märgatavalt suurem ühenduspunkt kogu maailmaga.Taani sild päästis MalmöHelenius tõi eeskujuks ka Rootsit ja Taanit ühendava silla Malmö ja Kopenhaageni vahel, mille ehitamine mõjus omal ajal Lõuna-Rootsi majandusele päästerõngana.„Malmö oli 1980ndatel allakäiv tööstuslinn, Rootsi üks vaesemaid piirkondi. Silla avamisega kasvas Malmö elanike arv ligi 40% ning see tõusis Rootsi üheks jõukaimaks piirkonnaks. Malmöst ja Kopenhaagenist said sisuliselt kaksiklinnad,“ lausus ta.Helsingit ja Tallinnat ühendav tunnel pakuks Heleniuse arvates Tallinnale ilmselt veelgi positiivsemat mõju kui sild Malmöle. Paljud Helsingis tööl käijad saaksid elada mugavalt koduses Tallinnas.
    Jaga lugu:
  • Hetkel kuum
Seotud lood

Avatus ja liberaalsus teenib Eesti huve ka Euroopa kaksikpöördes
Euroopa Liit peab selgitama, kuidas tasakaalustada vabakaubandusest saadavat kasu tugevneva sooviga kestlikuma ja õiglasema arengu järele, kirjutab välisministeeriumi kaubanduspoliitika ja majandusorganisatsioonide büroo lauaülem Karl-Gerhard Lille.
Euroopa Liit peab selgitama, kuidas tasakaalustada vabakaubandusest saadavat kasu tugevneva sooviga kestlikuma ja õiglasema arengu järele, kirjutab välisministeeriumi kaubanduspoliitika ja majandusorganisatsioonide büroo lauaülem Karl-Gerhard Lille.
FED: Liigume toetuste vähendamise suunas
Föderaalreserv teates kolmapäeval, et majandus liigub selle suunas, et varsti võib keskpank hakata vähendama toetust majandusele, vahendab Bloomberg.
Föderaalreserv teates kolmapäeval, et majandus liigub selle suunas, et varsti võib keskpank hakata vähendama toetust majandusele, vahendab Bloomberg.
Raadiohommikus: tulemuste sadu ning Hiina hirmud börsil
Hommikuprogrammis tulevad enda värskeid kvartalitulemusi kommenteerima Tallink Grupi juht Paavo Nõgene ning Arco Vara juht Marko-Ove Niinemäe. Juttu tuleb aga muustki.
Hommikuprogrammis tulevad enda värskeid kvartalitulemusi kommenteerima Tallink Grupi juht Paavo Nõgene ning Arco Vara juht Marko-Ove Niinemäe. Juttu tuleb aga muustki.
Lahkuv juht: Ragn-Sells saab endale ägeda uue juhi
Ragn-Sellsist lahkuv juht Rain Vääna kiidab mantlipärijat Kai Realot ja valmistub talle tööd üle andma, enne kui ise uusi väljakutseid otsima asub.
Ragn-Sellsist lahkuv juht Rain Vääna kiidab mantlipärijat Kai Realot ja valmistub talle tööd üle andma, enne kui ise uusi väljakutseid otsima asub.