Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Talsinki tunnel tasuks ühendada Rail Balticuga

    Esialgsetel hinnangutel võiks Talsinki tunneli rajamine minna maksma 2,7 miljardit eurot.Foto: Andras Kralla

    Kahe riigi valitsused arutavad, kuidas võiks ühendada jõud, et Tallinna-Helsingi tunnel kattuks Helsingist algava plaanitava Rail Baltica raudteetrassiga, ütles Harju maavalitsuse nõunik Kaarel Kose Connect Baltica konverentsil.

    Augustis alanud Tallinna-Helsingi tunneli tasuvuse eeluuring on asunud analüüsima võimalusi ühendada ökonoomsuse nimel Rail Baltica ja tunneli trassid.Autod rongideleTallinna sadama andmetel tehakse Tallinna ja Helsingi vahel aastas 7,5 miljonit laevareisi ning see number kasvab pidevalt. Soome laht on üks tihedaima liiklusega lahtesid Euroopas, kuid seda turistide, mitte kaubaveo osas. Tulevikus saaksid raudteetunneli kaudu liikuda nii tavareisijad kui kaubaveosed, rääkis Kose.Kose ei osanud veel spekuleerida, kas lisaks rongidele võiksid tunnelis sõitma hakata ka autod, kuid ta arvas, et pigem hakkaksid sõitma Tallinna ja Helsingi vahet rongid, mis võtaksid peale ka autosid.„Selle oleme küll välja selgitanud, et laevaliiklust mõjutaks tunnel minimaalselt, see ei kaoks kusagile. Liiklus kahe linna vahel muutuks lihtsalt nii palju tihedamaks,“ sõnas Kose.Naissaare idee vaevalt teostubKuna tegemist on alles tasuvuse eeluuringuga, pole veel alanud väga põhjalikke geoloogilisi ning geograafilisi uuringuid. „Ühe ideena on välja käidud, et tunnel võiks alata isegi Naissaarelt, sest siis saaks vältida liiga pehmet pinnast, kuhu oleks keeruline tunnelit rajada. Tasuvusuuringu käigus kaasatakse ka keskkonnaeksperdid, neil on selle idee vastu ilmselt küllaga argumente,“ ütles Kose.Kose sõnul on Talsinki tunneli eesmärk ühendada kahe pealinna kesklinnad. „Kui tunnelisuu võiks tulla Eesti poolel Viimsisse, siis see ei tähenda, et inimesed peaksid seal peatuses maha minema. Rong sõidab ju ikkagi edasi kesklinna,“ märkis ta.Esialgsetel hinnangutel võiks tunneli rajamine Usko Anttikoski eskiisi järgi minna maksma 2,7 miljardit eurot. Samas märkis Kose, et tasuvusuuringutest reaalse ehitamiseni läheb varasema praktika põhjal sageli piisavalt kaua aega, et tehnoloogia areneks vahepeal nii palju, et ehitamine kujuneb hinnatust tegelikult odavamaks.Tallinna-Helsingi tunneli tasuvuse eeluuring valmib jaanuari lõpuks, vahekokkuvõte tehakse novembris ja lõppraport ilmub veebruaris 2015. 
  • Hetkel kuum
Seotud lood

Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Tehnoloogiasektor sügavas languses: Nvidia kaotas oma väärtusest kümnendiku
Selle nädala jooksul on “Suurepärase Seitsme” aktsiate langus kustutanud nende turukapitalisatsioonist kokku enam kui 900 miljardit dollarit, mis on lähedal grupi ajaloo suurimale nädalasele kaotusele.
Selle nädala jooksul on “Suurepärase Seitsme” aktsiate langus kustutanud nende turukapitalisatsioonist kokku enam kui 900 miljardit dollarit, mis on lähedal grupi ajaloo suurimale nädalasele kaotusele.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Amazoni rüpes edu nautiv Eesti ettevõtja: Jeff Bezose juhtimisprintsiibid sobivad meile hästi
Mari Jolleri esimene firma läks põhja, teise müüs ta maha ning kolmas müüdi ligi kaks aastat tagasi hiiglaslikule Amazonile. Selle kaisus on ettevõte Jolleri teatel uue tuule tiibadesse saanud.
Mari Jolleri esimene firma läks põhja, teise müüs ta maha ning kolmas müüdi ligi kaks aastat tagasi hiiglaslikule Amazonile. Selle kaisus on ettevõte Jolleri teatel uue tuule tiibadesse saanud.
Kas rohepööre tähendab eurokommunismi? Või on see lihtsalt üks utoopia?
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Elektrifirma kogemus särtsuautodega: kõikide kulude ennustamisega pole pihta läinud
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Eesti sai Euroopa rahakotist 122 miljonit eurot
Euroopa Komisjon tegi reedel taaste- ja vastupidavusrahastust (RRF) Eestile järjekorras teise väljamakse mahus 122,3 miljonit eurot, kuna Eesti on täitnud kõik taastekava kolmanda osamakse eeltingimuseks seatud eesmärgid.
Euroopa Komisjon tegi reedel taaste- ja vastupidavusrahastust (RRF) Eestile järjekorras teise väljamakse mahus 122,3 miljonit eurot, kuna Eesti on täitnud kõik taastekava kolmanda osamakse eeltingimuseks seatud eesmärgid.
Usaldamatus valitsuse majanduspoliitika suhtes on järsult kasvanud
Üheks suuremaks ettevõtteid mõjutavaks probleemiks on tõusnud vähene usaldus valitsuse majanduspoliitika suhtes, selgus täna esitletud majanduse konjunktuuri kvartaalsest ülevaatest.
Üheks suuremaks ettevõtteid mõjutavaks probleemiks on tõusnud vähene usaldus valitsuse majanduspoliitika suhtes, selgus täna esitletud majanduse konjunktuuri kvartaalsest ülevaatest.