14. november 2014 • 1 min
Jaga lugu:

Arengukoostöö Ümarlaud mõistab Sangari reklaami hukka

Lapstööjõud Indias
Lapstööjõud Indias  Foto: EPA

Arengukoostöö Ümarlaud mõistab oma kodulehel Sangari reklaamikampaania „Aegadest, mil lapstööjõud polnud kurb asi“ hukka.

Sangar reklaamib oma särki Optimist lausega „Aegadest, kui lapstööjõud polnud kurb asi“. Ettevõtte turundusjuhi Raul Saksa sõnul oli tegu irooniaga ja halvamaiguline sõnum on kontekstist välja kistud.

Arengukoostöö Ümarlaud (AKÜ) teatas oma kodulehel, et pole olemas aega või riigikorda, kus lapstööjõud oleks kiiduväärt. AKÜ poliitikaekspert Anna Karolin märkis, et lapstööjõu mõiste on selge – see on töö, mis takistab tõsiselt laste kehalist, sotsiaalset ja vaimset arengut.  

AKÜ teatel teeb Sangari lapstööjõu üle nostalgitseva kampaania küsitavaks ka see, et särgi materjali taga olev tööstus kasutab sageli lapstööjõudu. Karolini sõnul saab igaüks ise otsustada, kas Sangari romantiline idee lapstööjõust läheb tema väärtustega kokku. Vaatamata sellele, et Sangar ostab kanga Euroopa vahendajatelt, ei ole Karolini ütlust mööda neil orgaanilise puuvilla või õiglase kaubanduse sertifikaati. „See jätab meid kindluseta, et puuvill pole kasvatatud laste tervise ega õiguste arvel,“ märkis ta.

Jaga lugu:
Seotud lood
Hetkel kuum Äripäevas

Sellel veebilehel kasutatakse küpsiseid. Veebilehe kasutamist jätkates nõustute küpsiste kasutamisega. Loe lähemalt