• OMX Baltic−0,04%297,24
  • OMX Riga0,33%919,57
  • OMX Tallinn0,49%2 026,77
  • OMX Vilnius0,07%1 219,34
  • S&P 500−0,24%6 395,78
  • DOW 300,04%44 938,31
  • Nasdaq −0,67%21 172,86
  • FTSE 1001,08%9 288,14
  • Nikkei 225−0,3%42 761,57
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,86
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%93,76
  • OMX Baltic−0,04%297,24
  • OMX Riga0,33%919,57
  • OMX Tallinn0,49%2 026,77
  • OMX Vilnius0,07%1 219,34
  • S&P 500−0,24%6 395,78
  • DOW 300,04%44 938,31
  • Nasdaq −0,67%21 172,86
  • FTSE 1001,08%9 288,14
  • Nikkei 225−0,3%42 761,57
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,86
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%93,76
  • 28.01.15, 15:07
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Maksuamet muserdab ettevõtjat

Maksuamet on sõiduautode käibemaksu deklareerimise liiga agressiivselt luubi alla võtnud, leiab KW Bruun Baltics OÜ Peugeot’ Baltikumi tegevjuht Rasmus Tali. „Ettevõtjad on niigi muserdatud,“ ütles ta.
Maksuamet keskendub senisest jõulisemalt sõiduautode käibemaksu deklareerimise kontrollimisele.
  • Maksuamet keskendub senisest jõulisemalt sõiduautode käibemaksu deklareerimise kontrollimisele.
  • Foto: Raul Mee
Maksu- ja tolliamet saatis pressiteate, kus palub seoses ettevõtetele kuuluvate autode käibemaksu arvestamise muudatustega vaadata jaanuaris esitatud andmed üle äriühingutel, kes omasid detsembri seisuga sõidukit, kuid ei ole nende arvu ega seotud kulusid deklareerinud.
KW Bruun Baltics OÜ Peugeot' Baltikumi tegevjuht Rasmus Tali ütles, et maksuamet kontrollib sõiduautode käibemaksu deklareerimist liiga agressiivselt. „Ettevõtjatel on praegu eelarveperioodil piisavalt uuendusi ja muudatusi ees ja on niigi muserdatud, mistõttu ei kanna maksuameti lauskontroll neile õiget sõnumit,“ ütles Tali.
Tali märkis, et mõistagi peab ka maksuametist aru saama – kontroll on alati tervitatav, kui selle eesmärk on muuta süsteem läbipaistvaks ja korrastada maksupettusi. Paraku on Tali sõnul probleem selles, et seadus võeti vastu kiirustades ja ettevõtjatele pole senimaani antud selgeid juhiseid, kuidas seadusemuudatusega täpselt käituma peab. „Ettevõtjatele pole päris täpselt aru saada, kuidas peab maksuametile tõendama, et autot kasutakse ühel või teisel viisil,“ rääkis Tali. Maksuameti enda teatel ainult sõidupäevikust enam ei piisa. Tali sõnul on arutatud nii erikindlustuste, mis kehtivad ainult tööpäevade ajal, kui ka GPSide kasutamist, ent kindlat reeglistikku pole ikkagi kuskilt leida. „Kujutage ette, kui autopargis on paarsada autot ja pole läbipaistvat reeglistikku,“ ütles ta.

Artikkel jätkub pärast reklaami

Tali lisas, et kui maksuamet jätkab sõiduautode käibemaksu deklareerimise luubi alla võtmisega, tuleks neil ettevõtjaid ka nõustada, kuidas käituda. „Praegu pole see nõustamine ja korrastamine, vaid süüdlaste ja pettuste otsimine,“ ütles Tali, lisades, et Eestis on siiski vähe maksupettureid.
Selgust saab alles paari kuu pärast
Raamatupidamisettevõtte Pallas&Partnerid juht Helari Pallas ütles, et sõiduautode käibemaksu seaduse muudatus on keeruliselt üles ehitatud. „Raske on täna anda head nõu, et kui teed nii või naa, siis magad öösel muretult,“ ütles Pallas. Tema sõnul oleks võinud maksuamet seaduse muudatuse jõustumisel olla konkreetsem ja täpsemalt selgitada, millist teavet nad ootavad. Praegu jääb puudu aga just nimelt praktikast. Seetõttu kulub Pallase sõnul alles mitu kuud, enne kui nii raamatupidajad kui ka ettevõtjad saavad selguse.
Pallas lisas, et kui makseamet kavatseb enda sõnul sõiduautode käibemaksu deklareerimisele keskenduda, siis küllap nad ajapikku annavad ka selgemaid vastuseid ettevõtjatele.

Seotud lood

Äriplaan 2026

Äriplaan 2026

Uurime välja Eesti majanduse arengusuunad 2026. aastal, et ettevõtjatel ja tippjuhtidel oleks, millele tuginedes järgmist aastat planeerida.

Kas eksport ja kaitsetööstuse areng võiksid Eesti majandusele uue käigu sisse aidata? Kuidas näevad Põhjamaade ettevõtjad ja tippjuhid Eesti võimalusi rahvusvahelisel areenil ning kas nad plaanivad siia investeerida? Kuhu investeerivad ning millele tõmbavad pidurit Eesti ettevõtjad? Missugune on riigi äriplaan 2026. aastaks? Kõigile nendele küsimustele saad vastuse 17. septembril Eesti mõjukaimal majanduskonverentsil Äriplaan!

Enda kogemust tulevad Eestisse jagama ülemaailmse ulatusega Rootsi masina- ja metallitööstusettevõte Hanza AB asutaja ja tegevjuht Erik Stenfors ning Telia Company president ja tegevjuht Patrik Hofbauer.

  • Toimumisaeg:
    17.09.2025
  • Alguseni:
    0 k 27 p 5 t
  • Toimumiskoht:
    Tallinn

Hetkel kuum

Podcastid

Tagasi Äripäeva esilehele